بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی مجتمع تجاری تفریحی ستاره شرق – مجتمع شاپرک

معرفی و بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی ستاره شرق (شاپرک)

اختصاصی ساختمان آنلاین: مجتمع تجاری تفریحی ستاره شرق یا شاپرک در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. طراحی معماری این مجتمع را آقای رضا مفاخر بر عهده داشته است. همچنین کارفرمای این پروژه شرکت رامند عمران تات بوده است. شهربازی شاپرک در شرق تهران، بزرگراه رسالت، نرسیده به باقری، نبش کوچه باقری واقع شده است.

هدف از ساخت مجتمع تفریحی شاپرک ایجاد یک فضای مناسب، سالم و مفرح تفریحی و آموزشی برای طیف سنی کودکان بوده است، بنابراین مجتمع شاپرک به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند، خواسته‌های تفریحی، آموزشی کودکان را برطرف کند. با این تفاوت که در این شهربازی بر خلاف سایر شهربازی‌ها، از وسایل برقی الکترونیکی برای تفریح و آموزش کودکان استفاده نمی‌شود و به جای آن از برنامه‌ها و تفریحات گروهی و دسته‌جمعی برای سرگرمی کودکان استفاده می‌شود. علاوه بر این از آنجایی که در طراحی این پروژه تفریحی و تجاری رفع نیازهای خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شده است، بخش‌های اداری و تجاری نیز در این مجتمع وجود دارد. همچنین بخش‌های با عنوان دهکده خوراکی و دهکده مشاوره نیز در نظرگرفته شده است. سالن ورزش کودکان و والدین از بخش‌های مفید و جذاب این مجموعه است.

مجموعه شاپرک در ۹ طبقه ساخته شده است و تقسیم‌بندی بخش‌های اداری، تجاری، شهربازی، خدماتی، آموزشی، بخش‌های تغذیه، و سلامتی و مشاوره به صورت طبقاتی انجام شده است.

این مجتمع مجهز به چهار طبقه پارکینگ است، که در زیرزمین آن قرار دارد. در طبقات تجاری شهربازی شاپرک شصت و یک واحد تجاری و بیست و چهار واحد اداری قرار دارد.

درباره معماری ویژه و طراحی داخلی مجموعه شاپرک باید گفت، از آنجایی که تاثیرات جلوه‌های بصری در روحیه کودکان بسیار زیاد است، در این پروژه تلاش شده تا از حجم‌های نورانی و رنگی استفاده مناسب و منطقی شود که توجه بصری مخاطب را جلب کند. به همین منظور طرح مفهمومی این پروژه تداعی آسمان شب با استفاده از پرده‌ای گسترده و تیره رنگ بوده است که با تایید کارفرما مواجه نشده و به جای آن، با استفاده از سرامیک خشک تیره رنگ و ترکیب آن در بعضی قسمت‌ها با رنگ‌های شاد و زنده، طرح مفهومی اولیه تا حد بسیار زیادی جایگزین شده است.

این مجموعه اولین شهربازی کودکان است که به بازی‌ها و تفریحات زنده، ملموس و واقعی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و در آن جای برای بازی‌های مجازی نیست. در کنار این ایده‌ی سالم، کارگاه‌های آموزشی نیز در این شهربازی برگزار می‌شود، علاوه بر این خانواده‌ها می‌توانند در این مکان از مشاوره‌های تعذیه، سلامت و بهداشت نیز برخوردار شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا