بلاگروش های اجرا و ساخت

تخلیه نخاله تخریب و اجرا

تخلیه نخاله تخریب و اجرا

پرتاب نخاله غیر از یک مورد ممنوع است، این نخاله ها را می توان با گونی از طبقات بالا به پایین جابجا کرد. راه حل بعدی سیستم شوتینگ است. درجایی که ساختمان شمالی باشد کامیون می تواند زیر شوتینگ بیاید و با بشکه از طبقات بالا به پایین بیاید.

در یک طبقه می توان در داخل ساختمان نخاله را پرتاب کرد و بایستی دسترسی به آن طبقه محدود وممنوع باشد.

به اندازه حداکثر دو سوم ظرفیت سقف روی آن نخاله می ریزیم و چنانچه کنارش در طبقه دیوار باشد فشار جانبی در اثر برخورد نخاله به دیوار ممکن است باعث شود تا دیوار تخریب شود.

استفاده از سرسره اگر α کوچکتر از ۴۵ درجه باشد می توان سرسره را روباز ساخت و اگر α بیشتر از ۴۵ درجه باشد باید چهارطرف سرسره بسته باشد.

در مواقعی که ساختمان را با انفجار یا وزنه یا گوی خراب می کنند، بایستی شعاع موثر (حریم موثر) عملیات تخریب شناسایی و پس از اعمال ضوابط ایمنی درآن حریم نسبه به تخریب ساختمان اقدام شود.

اگر ساختمانی که می خواهیم تخریب کنیم بلند باشد، حدود ۴ طبقه به بالا، می بایستی برای انجام عملیات تخریب از داربست فلزی که بیرون ساختمان زده می شوداستفاده نمود (بحث پرتاب است). حدود ۶۰ یا ۶۵ درصد حوادث را پرتاب شامل می شود.

تخلیه نخاله تخریب و اجرا

تعیین مسؤل ایمنی، بطور کلی وجود مسؤل ایمنی (HSE) رافع مسؤلیت مجری نمی باشد، هیچ کاری و هیچ کارگری نباید به تنهایی در خارج از ساعات اداری کار مشغول به کار باشد، در صورت لزوم انجام کار در خارج از ساعات اداری می بایستی روشنایی کافی و تمهیدات مناسب جهت برقراری، ارتباط مؤثر و ارائه خدمات برقرار باشد. کارفرما باید هرگونه حادثه ای ناشی از کار که منجر به فوت یا نقص عضو شود را کتباً و در اسرع وقت، قبل از اینکه علائم و آثار حادثه از بین رفته باشد، حداکثر ظرف ۳ روز به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام نماید.

کارهای ساختمانی می بایست کاملاً محصور و از ورود افراد متفرقه در آن جلوگیری به عمل آید، هم چنین در اطراف کارگاه نصب تابلوها و علائم هشداردهنده که در شبانه روز قابل رؤیت باشد الزامی است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا