بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

مدل میز ناهار خوری

میز ناهار خوری در سال‌های اخیر به جزئی از مبلمان خانه تبدیل شده است بنابراین برای انتخاب آن و ست کردن با سایر اجزای منزل باید زمان بیشتری صرف کرد. اغلب افراد برای انتخاب میز ناهار خوری خصوصیات خاصی را مدنظر دارند که این ویژگی‌ها از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است اما پایه و اساس اکثر این انتخاب‌ها بر مبنای مجموعه‌ای از پارامترها نظیر استحکام میز ناهار خوری، سبک و استایل، مقرون به صرفه بودن و فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن است.

انواع طرح های میز ناهارخوری

میز ناهار خوری کلاسیک

میز ناهار خوری کلاسیک معمولا ارزش و جلوه ی خاصی به فضای شما خواهد داد. در طراحی دکوراسیون کلاسیک جنس و طرح میز ناهارخوری بسیار حائز اهمیت است. جنس میز عموماً از چوب تراشیده شده و طراحی آن بسیار ظریف است.

یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک برای میز ناهارخوری براق بودن آن می باشد و جلوه خاصی به فضای شما داده و آن را از فضای دیگر خانه متمایز می‌کند. رنگ میز ناهارخوری کلاسیک معمولا طلایی است که برای زیباتر شدن آن می توان از ترکیب رنگ سفید یا کرم نیز استفاده نمود.

در اتاق غذاخوری می‌توان از دکوری های مناسب و کلاسیک برای روی میز ناهارخوری نیز استفاده کرد که این وسایل از جنس های مختلفی مانند شیشه، چوب، استیل و غیره هستند. همچنین بر نمای بیشتر دکوراسیون لوستر زیبا و کلاسیک بالای میز ناهار خوری نیز کاربرد دارد.

میز ناهار خوری مدرن

وقتی صحبت از میز ناهارخوری مدرن می‌شود، منظور میزهای چوبی که از چوب سخت گردو، راش و افرا ساخته می‌شود. امروزه از ترکیب رنگ قهوه ای و مشکی یا سیاه و سفید در طراحی میز و صندلی آن می شود استفاده نمود. میز چوبی رنگ روشن با صندلی های رنگ تیره ظاهری شیک و مدرن به فضای خانه می دهد. برای زیباتر جلوه دادن میز ناهارخوری لوسترهای مدرن می تواند به زیبایی خانه کمک کند.

میز ناهارخوری برای دکوراسیون صنعتی

این نوع میز ناهارخوری اکثرا در کارخانجات، مراکز اداری، تجاری و… کاربرد دارد. طراحی و ظاهر این سبک دکوراسیون به ابزارآلات و لوازم کارخانجات شبیه است. وقتی فضایی به سبک صنعتی طراحی شده است پس قطعا لوازم یا میز ناهارخوری که در آن به کار می رود نیز به سبک صنعتی دیزاین می شود که می تواند جذاب باشد.

ایده هایی برای میز ناهار خوری و فضای نشیمن در دکوراسیون خانه

میز ناهار خوری یکی از کارهایی است که در دکوراسیون داخلی خانه باید انجام داد که ابتدا برای این کار ابعاد طراحی خانه را در نظر بگیرید.

  • اگر خانه ی شما دارای فضای کوچک تری است، نشیمن و میز ناهارخوری در کنار هم قرار می‌گیرد یا در صورت داشتن فضای کافی برای آشپزخانه می توان میز ناهارخوری را در آن جای داد.
  • از قفسه کتاب برای جدا کردن میز ناهار خوری و نشیمن می‌توان استفاده نمود. این امر باعث جلب توجه مهمانان شده و فضای پذیرایی و غذاخوری را جدا می کند و طراحی هوشمندانه برای منزل شما خواهد بود.
  • آشپزخانه هایی که در آن محدودیت فضا وجود دارد به جای استفاده از میز ناهار خوری در آشپزخانه می توان با نصب یک طبقه دیگر رو به پیشخوان و ساخت اپن آن را به میز ناهار خوری تبدیل کرد. در خانه هایی که فضای پذیرایی آنها کوچک است و نمی توان میز ناهار خوری در آن قرار داد، از اپن برای پذیرایی مهمانان می توان استفاده نمود.
  • در صورت نیاز و کمبود فضا را روی یکی از دیوارهای آشپزخانه هم می‌توان یک میز تاشو نصب کرد. که شما با توجه به سلیقه خود و فضای آشپزخانه، میز را به دیوار متصل کنید. پس از صرف غذا در راستای دیوار نیز جمع می شود. این میزها در اشکال مختلف هندسی مستطیلی، مربع و نیم دایره عرضه می شود. جنس چوب نیز می تواند از چوب، ام دی اف و یا نئوپان باشد.
  • با الوارهای چوبی یک میز ناهار خوری زیبا می شود درست کرد. این میز ناهار خوری از ترکیب چند نوع ماده تشکیل شده است. ظاهر جذاب و شیک این میز برای جمع های دورهمی مناسب خواهد بود.
  • برای پایه ی میز ناهار خوری از پایه های میز چرخ خیاطی یا پایه های فرفوژه می توان استفاده نمود. برای روی میز ناهار خوری نیز از تخته چوبی که رنگ آمیزی شده استفاده می شود.

مدل میز ناهار خوری

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا