بلاگپروژه های شاخص

خانه عمیق/ poly.m.ur

خانه عمیق/ poly.m.ur

 

اختصاصی ساختمان آنلاین: از دیدگاه معماری. خانه عمیق ساخته شده کنونی (خانه با دیوار بلند) اوج کار ۶ ساله و اراده معمارش Homin Kim است.

تکمیل موفقیت آمیز این کار سخت و استرس آور از تصور بلند پروازانه کیم در جهت قرار دادن یک محل مدرن و کاربردی در چشم اندازی چالش برانگیز, به حمایت بی دریغ و اعتماد مشتری بر می­ گردد. برجسته­ ترین ویژگی­ خانه عمیق سقف آن می­ باشد, که در یک زاویه, شیب پیدا کرده است و ساده و بی عیب و نقص همانند یک واحد مستقل موثر واقع شده است.

با استفاده رایج از مفهوم سقف و پیش آمدگی بام و بکارگیری نمای بیرونی سنگی, حجم خانه عمیق در سراسر عمق سطحی پراکنده شده است. فضای گودی در زیر سقف شیب دار و دیوارهای عمودی نه تنها به عنوان یک لایه از بهبود عایق کاری انرژی بکار رفته ­اند بلکه همچنین فضای ذخیره فوق العاده و اضافی می ­سازند.

خانه عمیق/ poly.m.ur

به گزارش ساختمان آنلاین: دیگر ویژگی قابل توجه خانه عمیق کاربرد پنجره­ های گوشه ­دار در آن است. ابتدا  طرح اولیه اتاق­ ها تایید شده است, گوشه­ ها و زوایای اتاق­ ها از طریق نصب پنجره ­های چهار گوش در معرض نمایش گذاشته شده است. اتاق­ ها و اندازه پنجره ­های زوایه ­دار طوری گرفته شده ­اند تا به حداکثر بهره مفید از چشم انداز تماشایی داخل اجازه دهد در حالیکه تاثیر مخرب سرمای سرد زمستان را حداقل می­سازد.

همچنین مهم­ترین مفهوم المان فضایی را آشکار می­ سازد: فضای کوچک. پنجره ­های گوشه دار فضای پنجره هستند اما فضای اتاق در اتاق می­ سازند که به وسیله هیچ محدوده و مرز فیزیکی دیوار از هم جدا نمی ­شوند. اتاق ممکن است به شکل یک فضا دیده شود, اما ما می­ توانیم به وضوح ببینیم که یک فضای مستقل در آنجا وجود دارد. کیم از تمایل و گرایش مردم برای پیدا کردن گوشه دنج و راحت و مفید صرف نظر از اندازه خانه­ شان آگاه بود, و او می­ خواست که از این تمایل ذاتی استفاده کند. پروژه خانه عمیق یک فرایند جستجوی راه­ حل­ های خلاق برای کار پیرامون المان­ های ظاهرا متضاد بود المان ­هایی مانند کارایی و سبک, عملکرد و شکل و الزام و ماندگاری.

عواملی که ممکن است نامربوط دیده شوند با عملکردهای حساس در مفهومی بزرگتر اختصاص داده شده­ اند. کیم نشان داد که پروژه خانه عمیق تلاش او برای به چالش کشیدن عقاید مدرنیسم است که می­ گوید فرم تابع عملکرد است و پیشنهادهای خلاق را ارائه می ­دهد.

فیلم خانه عمیق/ poly.m.ur :

 

تصاویری از خانه عمیق/ poly.m.ur :

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا