بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی مجموعه کیوب کلاب

معمار:

مهرداد حبیبی،روزبه قائم مقامی

موقعیت:

تهران

دسته بندی:

مجتمع

سال پروژه:

 

معرفی و بررسی مجموعه کیوب کلاب

اختصاصی ساختمان آنلاین: پروژه کیوب کلاب توسط دفتر معماری آن، در مجموعه بام تهران (توچال)، واقع در بوستان سلامت ۲ احداث گردیده است. این پروژه با محوریت رستوران و با امکانات جانبی (کافی شاپ و فضای بازی) توانست در سال ۹۶ رتبه سوم جایزه معمار، را برای مهراد حبیبی و ‌روزبه قائم مقامی به ارمغان بیاورد.

ایده یک سرگرمی هیجان انگیز تا جایی پیش رفت که وقتی وارد بازی میشوید به نظر میرسد که دنیای بازی های کامپیوتری پا به دنیای واقعی گذاشته و مانند فیلم معروف Gamer حالا شما یکی از شخصیت های بازی هستید.

قطعاً این ایده خارق العاده بدون یک اجرای کم نقص بجای اینکه مانند امروز تبدیل به یکی از هیجان انگیز ترین تجربه های مشتریانش شود. تبدیل به یکی دیگر از شکست های دنیای سرگرمی و تفریح میشد.

وقتی از دور به این مجموعه نگاه کنید، یک چیز توجه شما را به خود جلب می کند، و آن چیزی غیر از سازه عجیب این ساختمان نیست. گویی مهندسان آن از کانتینرهای دست دوم بعنوان آجرهای این ساختمان استفاده کرده باشند. قطعاً بغیر از هزینه های اندک این سازه، معماران آن متوجه تاثیر خارق العاده این سازه بر مخاطبان بوده اند.

اگر شما هم به دنیای بازی خورها تعلق داشته باشید. معماری این فضا را در بسیاری از بازی های رایانه ای از بازی IGI تا بازی مدال افتخار دیده اید. بدون شک معماران این فضا این نکته را در هنگام طراحی این فضا در نظر داشته اند. شاید هم این یکی از تصادفات خوش دنیای معماری باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین: قطعاً هنگامی که به بخش اصلی این مجموعه یعنی رستوران آن بروید متوجه چشم انداز زیبای آن خواهید شد. بدون تردید، اگر بخواهیم اثر معماری کم هزینه ای را نام ببریم که در اوج خلاقیت و سادگی طراحی شده باشد. رستوران کیوب کلاب نامزد اصلی این عنوان خواهد بود. گویی مهندسان آن همه چیز را از جهت وزش باد تا جهت تابش نور خورشید را در طراحی رستوران مد نظر داشته اند. طراحی رستوران آنچنان حرفه ای است که بلافاصله فراموش میکنید که سازه ای که در وسط آن نشسته اید در واقع یک کانتینر بیش نیست.

کاربرد رنگ در این فضا کمی مایوس کننده است. شبیه کاری است که شهرداری در تهران میکند. درخت را قطع میکند و بر دیوار  سیمانی تصویر درخت رسم می کند. رنگ های گرم به کار رفته در فضا عملاً کارایی گرافیکی لازم را ندارند و گاهاً حس تصنعی بودن فضا را تشدید هم مینمایند. ولی قطعاً این موضوع در برابر تمام مزایای این فضا قابل اغماض است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا