بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

معرفی پنج ساخت و ساز ساختمان با نماهای خلاقانه

ساخت و ساز ساختمان با نماهای عجیب

آنچه در اولین برخورد در ساخت و ساز ساختمان، توجه ما را به خود جلب می‌کند، نمای ساختمان است. هرچقدر این طراحی هنرمندانه‌تر باشد، توجه بیننده را بیشتر به خود جلب کرده و فرد لذت بیشتری خواهد برد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا بعضی از نماهای خلاق‌ جهان را به شما معرفی کنیم.

عمارت پروانه، شارجه

این عمارت در پارک ۵/۲ هکتاری شهر شارجه طراحی و اجرا شده است. شارجه یکی از ۷ شهر شیخ‌نشین و مهم کشور امارات متحدۀ عربی است که خود دارای یک جزیره به نام نور است. این پارک در جزیرۀ نور واقع شده و نماد شهر شارجه است. طراحی این عمارت با گروه آلمانی ۳deluxe بوده است. این شرکت نه تنها کار خلاقانه و جدیدی ارائه داده بلکه در این کار، از سبک طراحی سنتی اعراب نیز استفاده شده است و تلفیقی از تکنولوژی و طبیعت، نور و سایه و طراحی مدرن و سنتی دیده می‌شود.

معرفی پنج ساخت و ساز ساختمان با نماهای خلاقانه

خانه‌ای با ۴۰۸۰ برگ برنزی، لندن

گروه squire and partner برای طراحی این خانه، به خانۀ همسایه‌ها نگاه کرده‌اند و چنین طراحی خاص و عجیبی حاصل مشاهدۀ دقیق خانه‌های لندن است.

تخته‌های چوبی که در خانه‌های لندن استفاده می‌شود و همچنین برگ‌ها المان‌های اصلی این طراحی هستند. پرورش این طرح و کار کردن روی مفهوم آن حدود سه سال به طول انجامید و طراحان با شرکت سوئیسی  Tuchschmid همکاری داشته‌اند.

جالب است بدانید برای پوشاندن نما، از ۴۰۸۰ برگ آلومینیومی تاشده استفاده شده که برای نزدیک‌تر شدن نما به طبیعت و نمونۀ واقعی، روی آن‌ها با برنز کار شده است.

هنرمندانه ترین ساختمان ها

ساختمانی با پرده‌های آلومینیومی رنگارنگ، میلان

پروژۀ ساختمان و عمارت اکوادر در نمایشگاه جهانی میلان ۲۰۱۵، به شرکت طراحی Zorrozua & Associates سپرده شد. آن‌ها تصمیم گرفتند، برای نمای این ساختمان از پرده‌های بسیار بزرگ آلومینیومی استفاده کنند.

شکل و طرح‌هایی که در این پرده‌ها استفاده شده، نمایانگر فرهنگ اکوادر است که از صنایع‌دستی و نساجی سنتی منطقۀ اتاوالو الهام گرفته شده است.

هنرمندانه ترین ساختمان ها

سالن نمایشگاه Landesgartenschua، آلمان

این سالن یک نمونۀ اولیه از طراحی توسط روبات‌ها است. در ساخت این ساختمان از چوب‌های بسیار سبک و کم‌وزن استفاده شده که استفاده از این مدل چوب نه تنها از لحاظ طراحی خلاقانه است، بلکه به خاطر قطر کم این صفحه‌ها که هرکدام فقط ۵۰ میلی‌متر پهنا دارد، در منابع مصرفی نیز صرفه‌جویی شده است.

هنرمندانه ترین ساختمان ها

بازار طلا، هلند

این بازار، توسط Liong Lie Architects و با همکاری Leaders against routine طراحی شده و محلی برای ۲۹ فروشندۀ طلا است.

نمای بازار طلا شبیه غار بوده و ۳۵ متر طول دارد و در ذهن بیننده و کسی که به دنبال طلا می‌گردد، این فکر خطور خواهد کرد که هرچه می‌خواهم در این بازار بزرگ پیدا خواهم کرد. برای اجرای این طرح، از مثلث‌های تکراری استفاده شده که با نورپردازی، این مثلث‌ها شب و روز در حال درخشش بوده و توجه عابران را به خود جلب می‌کنند.

هنرمندانه ترین ساختمان ها

برخلاف ظاهر بسیار پرزرق‌ و‌ برق این غار، داخل آن تماما مشکی بوده تا درخشش طلا فروشان به بیشترین حد ممکن برسد.

همچنین به دلیل کاربری این ساختمان، نما طوری طراحی شده که امکان نفوذ به داخل آن نبوده و راه برای دزدان بسته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا