بلاگتکنولوژی ها و سازه های نوین

تامین انرژی بزرگترین مدرسه کپنهاگ با انرژی خورشیدی

تامین انرژی بزرگترین مدرسه کپنهاگ با انرژی خورشیدی

یک شرکت معماری دانمارکی از طرح های خود برای مدرسه بین المللی کپنهاگ (CIS) خبر داده نیروی آن با انرژی خورشیدی تامین می شود و پس از تکمیل، بزرگترین مدرسه کپنهاگ خواهد بود.

این مدرسه که مساحت ۲۵ هزار متر مربع در منطقه نوردهاون ساخته خواهدشد، محل اقامت ۱۲۰۰ دانش آموز و ۲۸۰ کارمند خواهد بود. سقف این مدرسه با ۱۲ هزار پنل خورشیدی پوشیده خواهد شد که سالیانه نیمی از برق مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

 

 

این مدرسه بین اسکله عمومی و منطقه شهری قرار دارد. گردشگاه بیرونی آن، دستیابی به اسکله را فراهم کرده است. برای کاهش اندازه و نیازهای دشوار برنامه ریزی این پروژه، شرکت طراح ساختمان اصلی را به چهار برج کوچک تر و مرتبط با هم تقسیم کرده است. هر برج که بین پنج تا هفت خواهد بود، از طراحی های متفاوت برای دانش آموزان در سنین و پایه های متفاوت برخوردار خواهد بود.

این برج ها بر روی یک ساختمان دو طبقه ساخته شده که تجهیزات روزمره مانند سالن ژیمناستیک، کافه تریا، کتابخانه و فضاهای اجرا را در خود جای داده است. از آنجایی که این تاسیسات از فضای کلاس ها جدا هستند، دانش آموزان و مردم محلی می توانند از آنها استفاده کنند.

نیمی از انرژی الکتریکی این مدرسه از طریق ۶۰۴۸ متر مربع سلول خورشیدی تامین شده و برآورد می شود که سالانه بیش از ۲۰۰ مگاوات ساعت انرژی الکتریسیته تولید شود.دانش آموزان می توانند از این قسمت ساختمان برای دروس ریاضی و فیزیک نیز استفاده کنند. این ساختمان در سال ۲۰۱۷ تکمیل خواهد شد.

طبق اعلام شرکت طراح، پروژه برج های مرکز خرید کوئینزلند پس از تائید اولیه طراحی و اختصاص بودجه توسط انجمن معماری شهر به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا