بلاگتاسیسات مکانیکی

ساخت سقف های جدید خنک شو

در دنیایی که به سرعت در حال گرم شدن است محققان به دنبال راه هایی برای خنک شدن هستند. محققان استرالیایی در این زمینه انگیزه بیشتری دارند: کشور آنها سریع تر از جاهای دیگر گرم می شوند و اضطرار بیشتری برای این کار وجود دارد. بنابراین سقف های جدید خنک شو از اختراعات جدید آنهاست.

محققان دانشگاه صنعتی سیدنی ماده جدیدی اختراع کردند که حتی در نور مستقیم خورشید، سقف ها را خنک تر از هوای بالای آنها نگه می دارد. صاحبان منازل با ممانعت از گرم شدن سقف می توانند انرژی کمتری برای تهویه مطبوع مصرف کنند و تاثیر جزیره گرمایی را در شهر خود کاهش دهند.

سقف های جدید خنک شو

این ماده از لایه های پلاستیک خاص که بالای یک لایه نقره انباشته شده ساخته می شود و گرما را به قدری خوب منعکس می کند که حتی در روزهای درخشان آفتابی خودش گرم نمی شود و تنها ۳۰٫/. نور خورشید که به آن می خورد را جذب می کند. در مقایسه با جنس های موجود برای سقف که برای کاهش دما طراحی می شوند.( معمولا سقف های سفیدی که نور را منعکس می کنند) این جنس بیش از ۵۰ درجه فارنهایت خنک تر می ماند. یک سقف آزمایشی روی سقف فعلی ساختمانی در سیدنی گذاشته و برای چند روز کنترل شد.حتی وقتی سقف کثیف شده بود بازم خوب کار می کرد.

جف اسمیت، محقق این پروژه می گوید: سقف های جدید خنک شو شدت مشکل جزیره گرمایی شهرها را کاهش داده و به حذف مشکل تقاضای برق شدید سیستم های تهویه مطبوع کمک شایانی می کند. این ماده هنوز به بازار نیامده اما با گرم شدن زمین و رشد جمعیت در مناطق گرم جهان، محققان امیدوارند نو آوری آنها بتواند به خنک نگه داشتن محیط کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا