اخبار ساختمان آنلاینبلاگ

گزارش کنفرانس مدیریت ساخت و پروژه

دکتر اثنی عشری، دبیر علمی چهارمین دوره کنفرانس مدیریت ساخت و پروژه در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگار ارمغان

کنفرانس چهارم را با هدف تحول در عزیزانی که در زمینه مدیریت ساخت و پروژه کار میکنند انجام شد که به همین منظور مفهومی در ابتدای کنفرانس تحت عنوان بینش ورزان معرفی کردیم که به مرور در سالیان آتی جای دانش ورزان فعلی قرار را خواهد گرفت و بر اساس محور هایی که بینش ورزی در جهان تعریف میشود اهداف کنفرانس قرار داده شد تا بتوانیم مهندسان عزیز را با موضوع نوین رشته های مدیریت ساخت آشنا کنیم و همچنین در زمینه کاری فعلی آنها و از طریق برگزاری کارگاه هایی مثل گروه ساخت، مسائل قراردادی، بحث های زیست محیطی و … بتوانیم باعث بهبود عملکردشان شویم. همچنین در کنار کارگاه ها از کارهای پژوهشی و نوین که توسط عزیزان که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت ساخت انجام شده بود بهره بردیم.

ایشان همچنین با اشاره به ۲۵۰ پروژی عظیم در سازمان مجری وابسته به وزارت راه و شهرسازی و حضور ۳ تن از تحصیل کرده های مدیریت ساخت در این پروژه ها عنوان کردند: این پیامی می دهد اگر قرار است کار علمی انجام دهیم و از روش های سنتی فاصله بگیریم باید از متخصصین استفاده کنیم. هدف ما از تشکیل چنین کنفرانس هایی این هست، نیرویی تربیت کنیم که قابل استفاده در صنایع باشند و قابلیت های آنها بتواند به پروژه های ما کمک کند.

دکتر اثنی عشری همچنین موضوعات مختلف و تشکیل کارگاه های علمی و تجربی را از نکات مهم این کنفرانس عنوان کرد و از کارگاه های ترمیم بافت فرسوده، ایمنی بهداشت، کارگاه بیم، شناسنامه ساختمان، رویه های بتنی و… نام بردند.

اثنی عشری ضمن اظهار خرسندی از اجرای درست برنامه های کنفرانس افزود: ما توانستیم برنامه ای را داشته باشیم تا حتی در قالب ارتباطاتی که در حاشیه های کنفرانس ایجاد می شود برای مخاطبان ما تاثیر گذار باشد و باعث ایجاد روابط کاری و پژوهشی بین آنها شود.

دبیر علمی چهارمین دوره کنفرانس مدیریت پروژه و ساخت از چهره های برجسته که با حضور و یا فرستادن پیام باعث رونق این همایش شدند تقدیر و تشکر کردند.

لازم به ذکر است این کنفرانس با تشکیل ۱۵ کارگاه در روزهای پنج شنبه و جمعه ۵ و ۶ بهمن برگزار شد.

 

گزارش تصویری کنفرانس مدیریت پروژه و ساخت:

 

منبع: نشریه ارمغان مهندسی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا