بلاگپروژه های شاخص

مرکز گالری در شانگهای چین

معرفی مرکز گالری در شانگ های چین

مقدمه

کشور چین در سال‌های اخیر سعی کرده است در تمام زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی خود را به سطح جهانی برساند به همین دلیل تصمیم گرفتند که مرکز گالری در شانگ های چین طراحی کنند  طراحی و ساخت مجموعه‌های تجاری و فرهنگی عظیم با استفاده از معماری و مصالح مدرن نیز از قدم‌هایی است که در این راستا برداشته است مرکز گالری در شانگ های چین یکی از نمونه های برجسته و موفق معماری است .

مرکز گالری در شهر شانگهای چین که در اوایل سال ۲۰۱۶ تکمیل و افتتاح شد  این مرکز را گروه معماری Aedas طراحی کرده است و برای آن جوایز بین‌المللی متعددی را به خود اختصاص داده است.

طراحی مرکز گالری شانگ های دارای چه خصوصیاتی است؟

مرکز گالری شانگهای فقط یکی از ساختمان‌های مجموعۀ گرین‌لند  Greenland  است که مساحت کل مجموعه ۱۷۲ هزار متر مربع است. کانسپت و حجم کلی این ساختمان شبیه یک برگ طراحی شده است که انتخاب هوشمندانه‌ای است؛ زیرا با باقی ساختمان‌های مجموعه هم‌خوانی دارد و نشانه‌ای از نام مجموعه را به نمایش می‌گذارد. از طرف دیگر، در طراحی این ساختمان سعی شده اصول معماری پایدار و سازگار با طبیعت رعایت شود که بار دیگر با حجم برگ هماهنگی دارد.

در طراحی این ساختمان از خطوط نرم و منحنی استفاده شده که فقط در رأس برگ زاویۀ تیز و تند تشکیل می‌دهند. این خطوط نرم که در نمای ساختمان با شیشه و فلز کار شده‌اند حرکت سیال آب در طبیعت را در ذهن بیننده ایجاد می‌کنند. این ساختمان از هر وجه نما و شکل متفاوتی دارد.

ساختمان مرکز گالری شانگهای دارای فضای سرپوشیده و یک فضای باز مانند حیاط درونی است. این فضای باز توسط ساختمان احاطه شده است و محلی برای استراحت، هواخوری و برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌هاست.

طراحی مسیرهای داخلی مرکز گالری شانگهای به شکلی است که افراد به بن‌بست نمی‌رسند. این موضوع که یکی از خصیصه‌های معماری نوین است باعث می‌شود حرکت افراد داخل ساختمان همواره در جریان و گردش باشد و بازدیدکننده مجبور نباشد همان راهی را که رفته است برای برگشت دوباره طی کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد باقی ساختمان‌های مجموعۀ گرین‌لند هم به شکل برگ طراحی شده‌اند و تمام ساختمان‌ها با پل به هم متصل می‌شوند.

مرکز گالری در شانگهای چین

مرکز گالری شانگهای دارای چه قسمت‌هایی است؟

این ساختمان دارای ۵ طبقه است که گالری هنری، موزه، واحدهای تجاری و بخش اداری را شامل می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق مسیرهای زمینی یا پل‌هایی که به این منظور بین ساختمان‌های مجموعه ساخته شده است، به صورت پیاده به باقی بخش‌های مجموعه مانند هتل پنج ستاره یا سالن کنفرانس بروند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا