بلاگنرم افزار های مهندسی

از نرم‌افزار Canvas چه می‌دانید؟

نرم‌افزار Canvas ابزاری بسیار قدرتمند در طراحی و ویرایش تصاویر است. این نرم‌افزار که محصول کمپانی نام‌آشنای ACD Systems است، طراحی‌های علمی و صنعتی را با توجه به نیاز کاربران پوشش می‌دهد. در محیط Canvas این امکان وجود دارد که مطالب فنی و تخصصی به‌صورت گرافیکی و تصویری ارائه شوند. به بیان دیگر نرم‌افزار Canvas، ابزار تولید، ویرایش و اشتراک تصاویر حرفه‌ای برای مهندسان و گرافیست‌های فنی است. این نرم‌افزار محیطی کاملاً یکپارچه دارد و طراحی، ویرایش و انتشار تصاویر همه در این محیط انجام می‌شوند. این نرم‌افزار سه نسخه‌ی مختلف با نام‌های Canvas X، Canvas X GIS و Canvas Draw عرضه کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی Canvas X

Canvas X نسبت به نرم‌افزارهای مشابه خود از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است. دقت ارائه‌ی تصاویر فنی در این نرم‌افزار در حد میکرون است و می‌توان در هر مقیاسی به فرآیند ترسیم پرداخت. سرعت Canvas X به اندازه‌ای است که در یک مدل می‌تواند با بیش از ۱ میلیون آبجکت کار کند. برای استفاده از این امکانات هیچ نیازی به ارتباط با برنامه‌ی دیگری نیست. هرآن‌چه نیاز است در محیط خود نرم‌افزار در دسترس قرار دارد. امکان سوییچ کردن بین پروژه‌های مختلف با توجه به سرعت بالای نرم‌افزار، به‌راحتی برای کاربر فراهم است. علی‌رغم این ویژگی‌ها، این نرم‌افزار بسیار کاربردی است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

Canvas X

 

نمونه‌ای از طراحی سه‌بعدی در فضای نرم‌افزار

نمونه‌ای از طراحی سه‌بعدی در فضای نرم‌افزار

از قابلیت‌های Canvas X می‌توان به امکان وارد کردن تصاویر با بیش از ۱۰۰ فرمت مختلف به برنامه اشاره کرد. این امکان کاربر را قادر می‌سازد تا تصویر موردنظر خود را در تمامی این فرمت‌ها ویرایش نماید. در این نرم‌افزار فرمت‌های استاندارد اتوکد یعنی فایل‌های DXF و DWG پشتیبانی می‌شوند. می‌توان این فایل‌ها را یا به‌عنوان ورودی به نرم‌افزار داد یا به‌عنوان خروجی از آن استخراج کرد. فتوشاپ، Word، Excel و PowerPoint از دیگر نرم‌افزارهایی هستند که Canvas X از فرمت آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در محیط Canvas X می‌توان با اعمال فیلترهایی بر تصاویر و متون، به تصویرسازی‌ها بعد و روح بخشید. امکان ذخیره‌ی تصاویر در قالب فایل‌های PDF وجود دارد و کاربر می‌تواند با رمزگذاری روی فایل‌های خود از امنیت و انحصار آن‌ها مطمئن باشد. گرافیست‌ها، مهندسان عمران، معماران و متخصصان نقشه‌کشی صنعتی از اصلی‌ترین مخاطبان Canvas X به شمار می‌آیند.

منوها و ابزارهای نرم‌افزار Canvas

نرم‌افزار Canvas از منوهای File، Edit، Text، Object، Path، Layout، Effects، Image، Window و Help تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها شامل گزینه‌های متعدد و امکانات بسیاری هستند. در صورت استفاده از Canvas X Geo در کنار این منوها منوی GIS نیز دیده می‌شود. همچنین اگر ACDSee نیز بر سیستم کاربر نصب شده باشد گزینه‌ی Browse with ACDSee به گزینه‌های منوی File اضافه می‌گردد. در صورت فعال کردن اسکریپت دو بایتی در Configuration Center گزینه‌ی Make Ruby به سایر گزینه‌های منوی Text افزوده می‌شود.

ابزارهای Canvas X نیز تنوع درخور توجهی دارند و امکانات مختلفی را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزارها Selection tools، Path tools، Painting، Line tools، Markup tools، Rectangle tools، Annotation tools، transparency tools، Oval tools، Dimensioning tools، Other، Text، Slice tools، View tools و Miscellaneous tools را شامل می‌گردد. هر کدام از این ابزارها همان‌طور که از نامشان پیداست به‌منظور انجام کارهای به‌خصوصی استفاده می‌شوند و خود به‌تنهایی از گزینه‌های متعددی تشکیل شده‌اند.

CanvasX

رسم اشکال و ویرایش تصاویر با ابزارهای نقاشی در نرم‌افزار Canvas

ابزار Drawing در نرم‌افزار Canvas X به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به طراحی اشکال ابتدایی نظیر خط‌ها، کمان‌ها و… بپردازند و با دقت بالایی مربع‌ها، دایره‌ها و دیگر اشکال هندسی را ترسیم نمایند. گزینه‌های تخصصی تعبیه‌شده در این بخش نیز امکان طراحی ستاره‌ها، مکعب‌ها، اشکال حلزونی، چندضلعی‌ها و.. را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این‌ها، کاربران به‌راحتی می‌توانند اشکالی نظیر فلوچارت‌ها را که در درج متن و حاشیه‌نویسی کاربرد دارند نیز طراحی کنند. برای این منظور کافی است از میان ابزارهای مختلف نرم‌افزار Annotation tools را انتخاب و سپس بسته به نیاز روی یکی از گزینه‌های Basic Annotation، Multiple Sources، Multiple Notes و Flowchart کلیک کنند.

کاربران همچنین می‌توانند در نرم‌افزار Canvas X با استفاده از ابزارهای مختلف نقاشی به ویرایش عکس‌ها بپزدازند. آن‌ها می‌توانند از بخش Painting Tools به ابزارهای گوناگون نقاشی دسترسی داشته باشند. شماری از این ابزارها عبارتند از Bucket یا سطل رنگ، Paint Brush یا قلم‌مو، Pencil یا مداد، Eraser یا پاک‌کن، Marker یا ماژیک و… علاوه بر این ابزارهای اولیه، تنظیمات گوناگون پیشرفته‌تری نیز در نرم‌افزار تعبیه شده است؛ این تنظیمات از Paint Tool Options در دسترسند. مثلاً کاربران می‌توانند از طریق Painting Opacity میزان کدری را تغییر دهند، یا با انتخاب Fade Settings میزان محوی را تنظیم نمایند. تنوع این امکانات و تنظیمات در نرم‌افزار Canvas باعث می‌شود تا کاربران با دقت بالایی به طراحی دلخواه خود برسند.

Snap Options در نرم‌افزار Canvas

Snap Options در Canvas X به کاربران کمک می‌کنند تا شکل‌های مختلف را نسبت به سایر اشکال با دقت بالایی رسم نمایند. از Snap Options می‌توان برای تعیین و تثبیت موازی بودن خطوط یا عمود بودن آن‌ها نسبت به یکدیگر، تعیین زاویه‌ی بین آن‌ها، ترسیم یک شکل درست در مرکز شکل دیگر و… استفاده کرد. درواقع با کمک این ابزار رابطه‌ی بین اشکال تعیین و دقت طراحی بالا می‌رود. همچنین امکان استفاده از خطوط راهنما و Vanishing Point خصوصاً برای نشان دادن پرسپکتیو نیز وجود دارد.

برای دسترسی به این بخش کافی است کاربران از منوی Context ساب‌منوی Snap را پیدا و از طریق آن Snap Options را انتخاب نمایند. کاربران می‌توانند Snap Options را در حین استفاده از ابزارهای گوناگونی نظیر خط، بیضی، مستطیل، دایره‌ی سه‌نقطه‌ای، دایره‌ی شعاعی، کمان، چندضلعی و… به‌کار بگیرند.

Snap Options

Painting Modes در نرم‌افزار Canvas

Painting Modeهای مختلفی در نرم‌افزار Canvas تعبیه شده و کاربران به کمک این تنوع می‌توانند به‌خوبی به مدیریت ترکیب‌بندی رنگ‌ها، گستره‌ی طیف عکس‌ها و… بپردازند و جلوه‌های ویژه‌ی مدنظر خود را به تصاویر اضافه کنند. برای انتخاب یکی از Modeها کافی است یکی از ابزارهای نقاشی مثل ماژیک، قلم‌مو، سطل رنگ و… انتخاب شود. آن‌گاه کاربران می‌توانند به‌راحتی از Mode menu یک Mode انتخاب کنند.

صرفاً در حد نام‌ بردن به Painting Modes در Canvas X اشاره می‌کنیم. این Modeها Normal، Dissolve، Multiply، Screen، Overlay، Soft Light، Hard Light، Darken، Lighten، Difference، Hue، Saturation، Color و Luminosity هستند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت آن است که همه‌ی Modeها برای همه‌ی ابزارهای نقاشی ظاهر نمی‌شوند و بسته به ابزار مورد استفاده شمار معینی از آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

حال به یکی از مثال‌های کاربردی نرم‌افزار Canvas در این بخش می‌پردازیم. قرمزی چشم افراد یکی از مشکلاتی است که گاه در عکس‌های دیجیتال پدیدار می‌شود. مشکل قرمزی چشم را می‌توان به‌راحتی با Canvas X حل کرد. برای این کار کافی است کاربران با کلیک بر Paintbrush tool ابزار Red Eye Reduction را انتخاب کنند. آن‌گاه پنجره‌ی Options در نرم‌افزار باز می‌شود و کاربران می‌توانند یکی از دو روش Automatic Selection یا Manual Selection را برای رفع قرمزی چشم انتخاب و از دیگر بخش‌های تعبیه‌شده نظیر Method، Mode، Intensity و… سایر جزئیات مدنظر خود را تنظیم کنند.

Painting Modes

تلفیق شکل‌های برداری و متن در نرم‌افزار Canvas

یکی از مهم‌ترین و کاربرپسندترین ویژگی‌های Canvas X امکان طراحی نوشته‌ها، تلفیق آن‌ها با شکل‌های مختلف، تایپوگرافی و… است. هرکدام از این موارد خود با جزئیات فروانی همراه است، ما در این‌جا به‌اختصار به قابلیت نرم‌افزار Canvas در تلفیق متن‌ها و شکل‌های برداری می‌پردازیم. برای این کار باید هم بردار و هم متن مورد نظر انتخاب یا اصطلاحاً Select شود. در ادامه کاربران باید از منوی Effects گزینه‌ی Bind Text را انتخاب کنند. در مرحله‌ی آخر هم متن و شکل در هم بنا به مسیر تعریف‌شده تلفیق می‌شوند. تنظیم این مسیر از گزینه‌ی Path Text tool به‌آسانی ممکن است.

در تعیین جایگاه نوشته در نسبت با شکل نیز گزینه‌های متنوعی در نرم‌افزار Canvas تعبیه شده است. کاربران بنا به نیاز خود می‌توانند متن را بالای شکل، کنار آن، داخل آن، زیر آن و… قرار دهند. مثلاً اگر شکل مدنظر یک دایره باشد، متن می‌تواند حول محیط دایره و بیرون آن، یا به‌صورت کمانی داخل محیط قرار بگیرد. در این رابطه انواع طرح‌های دیگر نیز ممکن است. Reverse Flow handle، Alignment handle و baseline Shift handle از جمله گزینه‌هایی هستند که در تعیین جایگاه متن نسبت به شکل کاربرد دارند. در عین حال دست کاربران در تغییر رنگ، اندازه، طرح نوشته‌ها و سایر موارد مربوطه کاملاً باز است. از امکانات فراوان نرم‌افزار Canvas در این زمینه و زمینه‌های مشابه می‌توان در طراحی‌های اشکال متنوعی مثل طراحی لوگوها به‌خوبی بهره برد.

نرم‌افزار Canvas

تعیین دقیق اندازه‌ها در نرم‌افزار Canvas

یکی از ویژگی‌هایی که نشان از دقت بالای Canvas X دارد امکان تعیین اندازه‌ی مشخصه‌های هندسی در آن است. کاربران در حین طراحی می‌توانند اندازه‌‌ی زوایا، فواصل، اضلاع و… را در نرم‌افزار وارد نمایند. تعیین اندازه‌ها در Canvas X در حین طراحی با ابزارهای بیضی، کمان، مستطیل، چندضلعی، دوایر هم‌مرکز و… با انتخاب گزینه‌ی Properties ممکن می‌شود.  همچنین مختصات X و Y، عرض، ارتفاع و… در صورت نیاز می‌تواند از همین بخش تعیین شود.

علاوه بر نکات ذکرشده، کاربران می‌توانند اندازه‌های به‌کاررفته در طراحی‌های خود را با مطرح‌ترین استانداردهای جهانی تطبیق دهند. درواقع استانداردهای صنعتی و دولتی مختلفی در نرم‌افزار Canvas X تعبیه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس آن‌ها اندازه‌ی ابعاد اشکال خود را تنظیم و تعیین نمایند. از جمله این استانداردها می‌توان به استاندارد صنعتی ژاپن یا JIS، استاندارد موسسه‌ی ملی استاندارد آلمان یا DIN، استاندارد IEEE، استاندارد موسسه‌های ملی آمریکا یا ANSI و… اشاره کرد.

نرم‌افزار Canvas

طراحی GIF در نرم‌افزار Canvas

نرم‌افزار Canvas X یکی از بهترین نرم‌افزارهای ممکن برای انجام طراحی‌های گرافیکی در شبکه‌ی جهانی اینترنت است. کاربران به‌راحتی طراحی‌ها مرتبط با مولتی‌مدیا نظیر طراحی هایپرلینک‌ها، انیمیشن‌ها، دکمه‌های اینترنتی، GIFها و… را با این نرم‌افزار انجام دهند. در ادامه به‌اختصار به معرفی طراحی GIF که تنها یکی از این قابلیت‌هاست می‌پردازیم.

انیمشن‌ها، در فرمت‌های مختلف، از جمله محبوب‌ترین عناصری هستند که می‌توانند به یک صفحه‌ی اینترنتی افزوده شوند. کاربران با استفاده از Canvas X می‌توانند GIF مورد علاقه‌ی خود را بسازند. GIF امروزه یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های انیمیشنی است و توسط اکثر مرورگرهای اینترنتی ساپورت می‌شود. استفاده از GIF در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف نیز طرفداران زیادی دارد. برای ساخت GIF در Canvas X کاربران باید فایل انیمشنی یا متحرک ساخته‌ی خود را به‌صورت GIF ذخیره کنند. برای این کار باید از منوی File گزینه‌ی Save as را انتخاب و پس از آن در بخش File Type یا نوع فایل GIF Animated را انتخاب کرد.

در بخش Animated GIF Options امکانات مختلفی برای طراحی GIF در اختیار کاربران قرار گرفته است. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین گزینه‌های این بخش می‌پردازیم. گزینه‌ی Transparent Background برای ناپیدا ساختن پس‌زمینه استفاده می‌شود. با گزینه‌ی Auto Crop می‌توان اندازه‌ی هرکدام از فریم‌ها را بهینه کرد. گزینه‌ی Individual Palette Per Frame در ساخت انیمیشن‌های به‌نسبت پیچیده و رنگارنگ کاربردی است. در صورت انتخاب این گزینه، هر کدام از فریم‌های GIF پالت مخصوص خود را خواهد داشت. برعکس، اگر کاربران این گزینه را انتخاب نکنند، تمام فریم‌ها یک پالت مشترک خواهند داشت. انتخاب این گزینه باعث می‌شود تصویر نهایی GIF بزرگ‌تر باشد. انتخاب گزینه‌ی Infinite Loop باعث می‌شود تا انیمیشن GIF به‌طور پیوسته اجرا شود و در نقطه‌ی پایان متوقف نگردد.  علاوه بر این گزینه‌ها، ابزارهای مختلف دیگری نیز در بخش Options در نظر گرفته شده تا کاربران درنهایت بتوانند GIF دلخواه خود را بسازند.

طراحی گیف

تعیین وضوح تصاویر در نرم‌افزار Canvas

یکی دیگر از ویژگی‌های Canvas X تعیین وضوح تصاویر با تعیین Scanning Resolution است. عکس‌های دیجیتال از پیکسل تشکیل می‌شوند. اندازه‌ی پیکسل یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های کیفیت عکس‌های دیجیتال است. وضوح یک عکس بر اساس تعداد پیکسل‌ها بر حسب اینج یا سانتی‌متر بیان می‌شود. پیکسل‌های کوچک‌تر وضوح و در نتیجه کیفیت بالاتری را سبب می‌شوند.

راه‌های مختلفی برای ویرایش وضوح تصاویر در Canvas X وجود دارد. دو راه متداول تغییر وضوح با Resampling و تغییر وضوح بدون Resampling است. در روش اول کافی است کاربران از منوی Image گزینه‌ی Area و آن‌گاه Resolution را انتخاب کنند. پس از این کار یک دیالوگ باکس ظاهر می‌شود. در این مرحله باید مقدار پیکسل بر اینچ یا پیکسل بر سانتی‌متر انتخاب و وضوح مربوطه در تکست باکس وارد شود. در انتها یک کلیک بر OK کافی است تا Canvas X وضوح اشکال انتخاب‌شده را ضمن حفظ اندازه‌ی اولیه تغییر دهد.

برای تغییر وضوح بدون Resampling دوباره باید Resolution از Area از طریق منوی Image انتخاب شود. این‌بار باید از دیالوگ باکس بازشده Preserve Data را انتخاب کرد. در مرحله‌ی بعد Resolution مربوطه در تکست باکس وارد می‌گردد. سپس با کلیک بر OK وضوح اشکال انتخاب‌شده تغییر می‌کند. در این روش اندازه‌ی اشکال انتخاب‌شده با حفظ داده‌های تصویر تغییر می‌کند.

تعیین وضوح

نمادها، کلیپ‌آرت‌ها، چارت‌ها و… در نرم‌افزار Canvas

استفاده از اشکال دینامیک و کلیپ‌آرت‌های تعبیه‌شده در نرم‌افزار Canvas از جمله روش‌های متدوال و کاربرپسند برای بالاتر بردن سرعت طراحی و بیشتر کردن کیفیت آن در Canvas X است. مثلاً کاربران می‌توانند از Symbol Library Palette به نمادهای Canvas X دسترسی داشته باشند و از آن‌ها در طراحی‌های خود استفاده کند. همچنین امکان طراحی یک Symbol یا نماد و افزودن آن به این بخش نیز وجود دارد تا بعداً در صورت نیاز از آن استفاده گردد. Symbol Library Palette از گزینه‌ی Palettes در منوی Window قابل انتخاب است. به همین ترتیب می‌‌توان از سایر اشکال دینامیک تعبیه‌شده در نرم‌افزار نیز استفاده کرد.

در ادامه، به‌عنوان مثال، از توانایی نرم‌افزار Canvas در نگارش و طراحی فرمول‌های ریاضی می‌گوییم. کاربران می‌توانند در Canvas X به‌راحتی به نگارش انواع فرمول‌های ریاضی نیز بپردازند. برای ایجاد یک فرمول ریاضی کافی است گزینه‌ی Create Math Equation از منوی Object انتخاب شود. انواع و اقسام نمادها، علائم، حروف یونانی و… در نرم‌افزار تعبیه شده تا مشکلی در نگارش فرمول‌های مختلف به‌وجود نیاید. در عین حال کاربران می‌توانند در صورت عدم وجود نماد مدنظرشان در نرم‌افزار با کلیک بر آیکون Insert Symbol آن را به‌طور دستی اضافه و در دفعات بعدی نیز در صورت نیاز از آن استفاده نمایند. طراحی بصری این معادلات نیز با تغییر رنگ، تغییر اندازه و… به‌راحتی و با کیفیت مطلوبی امکان‌پذیر است.

نمادها و کلیپ آرت ها

معرفی Canvas X GIS

این نرم‌افزار از یک ماژول سیستم اطلاعات جغرافیایی کامل برخوردار است. Canvas X GIS طیف وسیعی از فرمت‌های داده‌های جغرافیایی را پوشش می‌دهد و رسم نقشه‌های پیچیده را سهولت می‌بخشد.

موقعیت‌یابی یا مکان‌یابی در نرم‌افزار Canvas

کاربران در Canvas X GIS می‌توانند بخش‌های خاصی از نقشه را بر اساس موقعیتشان انتخاب کنند. به این کار اصطلاحاً مکان‌یابی یا موقعیت‌یابی گفته می‌شود. مثلاً با استفاده از این روش انتخاب تمام نقاطی که با خطوط مرزی یک ناحیه‌ی مشخص در ارتباطند به‌راحتی امکان‌پذیر است. به این منظور کاربران باید گزینه‌ی Select by Location… را از منوی GIS انتخاب کنند. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب بخش‌های مدنظر از نقشه یا حذف بخش‌هایی که از قبل انتخاب شده‌اند وجود دارد. پس از کلیک روی Select by Location… گزینه‌های Create New selection، Add to current selection، Remove from current selection و Select within current selection پدیدار می‌شوند که کاربران می‌توانند با انتخاب یکی از آن‌ها گزینه‌ی مدنظر خود را برای انتخاب یا حذف بخش انتخاب‌شده مشخص نمایند.

مکان یابی

تهیه‌ نقشه‌ی حریم در نرم‌افزار Canvas

نقشه‌ی Buffer یا حریم به‌راحتی در Canvas X GIS تهیه می‌شود. به تخصیص فاصله‌ا‌ی معین برای یک عارضه‌ی نقطه‌ای، خطی و یا پولیگونی تعیین حریم می‌گویند. به‌ بیان دیگر، به یک ناحیه با فاصله‌‌ی یکنواخت به‌دور یک عارضه که بیانگر یک محدوده‌ی خاص است، حریم گفته می‌شود. مثلاً اگر قرار باشد تا فاصله‌ی دویست متری یک رودخانه ساخت و سازی انجام نشود، با استفاده از نقشه‌ی Buffer می‌توان حریمی دویست متری حول آن تعریف کرد.

برای تعریف حریم در نقشه در Canvas X GIS کافی است کاربران از منوی GIS گزینه‌ی Buffer… را انتخاب کنند. در دیالوگ باکسی که باز می‌شود اجازه‌ی تنظیمات مختلفی به کاربران داده می‌شود. به‌طور کلی حریم در سیستم اطلاعات جغرافیایی به صورت‌های مختلفی تعیین می‌گردد که عبارتند از حریم با فاصله‌ی ثابت، حریم با فاصله‌ی متغیر، حریم‌های چندگانه و حریم بر اساس فیلدهای اطلاعاتی. کاربران در نرم‌افزار Canvas می‌توانند حریم را بر اساس شیوه‌ی مدنظر خود تنظیم نمایند.  آن‌ها همچنین می‌توانند با تغییر رنگ، میزان کدری و… به طراحی ظاهر بصری بخشی که برای آن حریم تعریف شده نیز بپردازند.

نرم‌افزار Canvas

گریدبندی نقشه در نرم‌افزار Canvas

گریدبندی یا شبکه‌بندی نقشه در Canvas X GIS بسته به هدف کاربر و با دقت بسیار بالایی امکان‌پذیر است. گریدبندی تاثیر به‌سزایی در تعیین فواصل و درک بهتر آن‌ها ایفا می‌کند و از جمله ضروریات در طراحی نقشه‌ها است. این فواصل بسته به مقیاس نقشه تغییر می‌کند. در عین حال اگر یکی از امتدادهای گریدبندی منطبق بر قطب شمال حقیقی یا مغناطیسی فرض شود، جهت دیگر گریدبندی بر امتداد شرقی-غربی منطبق خواهد گشت. این نکته باعث می‌شود تا بتوان روی نقشه مختصات نقاط مختلف را نسبت به محور جهت شمال و محور عمود بر آن تعیین کرد. این دو نکته از مهم‌ترین کاربردهای گریدبندی به‌شمار می‌روند.

گریدبندی در نرم‌افزار Canvas با نمایش دقیق خطوط عرض جغرافیایی و طول جغرافیایی انجام می‌شود. کاربران با استفاده از امکانات نرم‌افزار به‌راحتی می‌توانند فواصل دلخواه خود را در گریدبندی تنظیم و رعایت کنند. دقت بالای نرم‌افزار بسیاری از مشکلات ساده و پیچیده را در طراحی نقشه‌های مختلف به‌خوبی برطرف می‌سازد. علاوه بر این، آفست‌های عمودی و افقی، تنظیمات فرمت Labelها یا نشان‌ها، تشخیص میزان چرخش خطوط بر حسب درجه، مدیریت گریدها و واحدهای اندازه‌گیری و… از جمله دیگر امکانات متنوع Canvas X GIS هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا با کمترین خطا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابند.

نرم‌افزار Canvas

 

شبیه‌سازی ترافیک در فضای Canvas X GIS

معرفی Canvas Draw

این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل MAC طراحی شده و کارایی آن دقیقاً مشابه کارایی Canvas X در ویندوز است.

معرفی Canvas Draw

سیستم موردنیاز برای نصب Canvas

ویرایش ۲۰۱۹ آخرین نسخه‌ای است که از این نرم‌افزار روانه‌ی بازار شده‌است. Canvas تنها سیستم‌عامل‌های ۶۴ بیتی را پشتیبانی می‌کند. ویرایش ۲۰۱۹ این نرم‌افزار بر ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ قابل‌نصب است اما نسخه‌های پیشین با ویندوزهای XP و Vista هم سازگاری داشته‌اند. برای نصب Canvas 2019 دست‌کم به سیستمی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی جانبی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی سیستم نیاز خواهید داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا