بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی مجموعه بام لند در دریاچه چیتگر

معرفی و بررسی مجموعه بام لند در دریاچه چیتگر

اختصاصی ساختمان آنلاین: دریاچه چیتگر در سال­ های اخیر به یکی از قطب ­های گردشگری تهران تبدیل شده است و علاوه بر شهروندان تهرانی، در بسیاری از روزهای سال پذیرای گردشگران خارجی و مسافران سایر شهرهای ایران نیز هست. چرا که در مناطق غربی تهران از دهه ­های پیش، مجموعه ­های ورزشی و تفریحی بزرگ و نامداری مانند مجموعه و ورزشگاه آزادی، پارک جنگلی چیتگر، مجموعه تفریحی ارم و … غرب تهران را به مرکزی برای تفریح و سرگرمی تبدیل کرده بوده است.

به همین دلیل وجود یک مجموعه که به تأمین غذا در این منطقه بپردازد ضروری بوده است. مجموعه بام­لند برای رفع این نیاز درمنطقه چیتگر و در قسمت شرقی دریاچه چیتگر ساخته شده است. از آنجایی که روزانه شصت هزار نفر از این منطقه بازدید می­کنند، مجموعه بام­لند یا سرزمین در مساحت نسبتا بزرگی ساخته شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین: مساحت زمین بام­لند شصت هزار مترمربع است که ۱۳۴۱۴ متر مربع آن به فضای تجاری اختصاص یافته است. مجموعه­ ی بام­لند در سه طبقه ساخته شده و فضای نیز در قسمت زیر همکف برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده است. این فضا به سه قسمت شهر فرهنگ، شهر موسیقی و شهر سلامتی تقسیم می­شود. در انتخاب رستوران ­های دوازده­گانه و بخش­ های تجاری مجموعه بام­لند تلاش بر این بوده است تا بهترین برندها برای ارائه خدمات با کیفیت گردآوری شوند.

اما درباره­ ی معماری خاص این سرزمین بام باید گفت که این بنا تعداد دوازده رستوران را در خود جای داده است که شامل سه تیپ متنوع هستند و مساحتی حدود پانصد و پنجاه متر را که در دو طبقه تقسیم شده است، داراست. این رستوران­ ها با استفاده از چندین رواق به دیگر واحدهای گردشگری مجموعه متصل می­شوند و گردشگران و بازدیدکنندگان می­توانند به وسیله­ ی آن­ها بین واحدها تردد کنند. قسمت بام این رواق­ ها به گونه ­ای طراحی و ساخته شده است که تراس آن­ها چشم ­انداز و دید بسیا زیبایی به دریاچه چیتگر یا همان دریاچه شهدای خلیج فارس دارد.

بام­لند را می­توانید در ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ، ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج ، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند پیدا کنید.

ساخت و طراحی مجموعه سرزمین بام را گروه توسعه مهندسی بام با نظارت سازمان سرمایه گذاری شهرداری منطقه ۲۲، انجام داده است. طراحان این مجموعه مرتضی ادیب و مریم یوسفی بوده­اند.

1.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا