بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی پروژه تجاری – اداری اطلس مال

معرفی و بررسی پروژه تجاری – اداری اطلس مال

اختصاصی ساختمان آنلاین: پروژه ی تجاری – اداری اطلس مال، متعلق به شرکت ایرانیان اطلس، در منطقه ی یک تهران و در جوار پارک نیاوران قرار دارد. موقعیت مکانی این پروژه با توجه به ویژگی‏های منطقه، موقعیت خاصی محسوب می‏شود؛ ویژگی‏ هایی نظیر بافت طبیعی و تاریخی، سکونت دیپلمات‏ های خارجی و ساختمان‏ های لوکس بسیار. همچنین نزدیکی به بزرگراه‏ های بابایی، صدر، امام علی و چمران، و وجود ایستگاه متروی نیاوران، دسترسی به اطلس مال را بسیار آسان کرده است. این ساختمان ۱۹ طبقه دارد که از این تعداد، ۸ طبقه به واحدهای اداری و ۴ طبقه به واحدهای تجاری اختصاص یافته است.

به منظور رفاه بیشتر کاربران، دسترسی بخش‏‏ های اداری و تجاری جداگانه در نظر گرفته شده است. این ساختمان شامل ۶ طبقه پارکینگ و ۱ طبقه فود کورت نیز می‏شود.

به گزارش ساختمان آنلاین: دیگر امکانات اطلس مال عبارتند از: رستوران‏ها و کافی شاپ‏های متعدد، شهربازی و فضای نگه‏داری کودکان، سرویس‏ های بهداشتی، نمازخانه، تعداد ۲۵ آسانسور با سرعت و ظرفیت ‏های مناسب، پله‏ برقی ‏های متعدد که دسترسی به طبقات و قسمت ‏های مختلف را آسان می‏کند و ۱۴۰۰ واحد پارکینگ که با توجه به معضل همیشگی جای پارک در تهران، یکی از نقاط قوت این ساختمان به شمار می‏رود.

اطلس مال با توجه به فضای محیط طراحی شده است. هم‏ جواری با پارک نیاوران و چشم‏ انداز زیبای این پارک تأثیر زیادی بر معماری این ساختمان داشته است. طبقات اداری به گونه‏ ای طراحی شده‏اند که بیشترین دید را از این منظره داشته باشند.

ضمناً تعدادی رستوران و کافه در فضای باز و تراس‏ ها قرار گرفته‏ اند تا کاربران ضمن استفاده از هوای نسبتاً پاک منطقه، از زیبایی‏ های محیط نیز بهره‏مند شوند. فضای سبز و آبشار‏های تزئینی موجود، المان‏ های بیرون را به درون منتقل و ساختمان را در محیط ادغام کرده‏‏ اند.

به گزارش ساختمان آنلاین: طراحی حجمی و منحنی ‏ها نه تنها بیانگر یک معماری مدرن و شیک هستند، بلکه با ایجاد فضاهای مناسب به کاربران حس خوش ‏آمدگویی و تمایل برای کشف را القا می‏کنند. این ساختمان با وجود شیشه‏ ها و انحناها و ستون ‏ها معماری شفاف و سیالی دارد.

ساختمان اطلس مال یک معماری سبز به شمار می‏‏رود. به این معنا که تا حدود زیادی سازگار با محیط زیست است:

  • در این ساختمان از سلول ‏های فوتوولتائیک استفاده شده است که نور خورشید را مستقیماً به برق تبدیل می‏کنند. با استفاده از این سیستم ساختمان، به طور هم‏زمان از نیروی خورشیدی و برق شهری استفاده می‏کند. هرگاه برق حاصل از نیروی خورشیدی کافی نباشد، این کمبود با برق شهری جبران می‏شود و در حالت فراوانی انرژی خورشیدی، برق حاصل از آن قابلیت وارد شدن به سیستم برق شهری را دارد.
  • در کلیۀ بخش‏ های ساختمان از لامپ ‏های ال ای دی استفاده شده است. این لامپ‏ ها با مصرف مشابه، بیشتر از دو برابر لامپ‏ های کم‏‏ مصرف روشنایی تولید و ده برابر آنها عمر می‏کنند. در تولید این لامپ‏ ها از جیوه یا گازهای سمی استفاده نشده و اشعۀ ماورای بنفش یا مادون قرمز ایجاد نمی‏کنند.
  • پشت بام اطلس مال پوشش گیاهی دارد. سقف با لایه‏ ای از مواد ضد آب پوشانده شده و گیاهان روی آن کاشته شده ‏اند. این گیاهان به گونه ‏ای انتخاب شده ‏اند که در شرایط سخت و کم ‏آبی مقاوم باشند. بام سبز علاوه بر زیبایی، به صورت یک عایق حرارتی عمل می‏کند و باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‏شود.
  • سیستم تصفیۀ آب اطلس مال RBC است. در این سیستم از دیسک‏ های بیولوژیکی چرخان استفاده می‏شود که مصرف برق را کاهش می‏ دهند. این سیستم فضای کم‏تری اشغال می‏کند، باعث ایجاد بوی بد نمی‏ شود، راندمان بالایی دارد و نسبت به شوک، بسط و توسعه انعطاف‏پذیر است.

اطلس مال ویژگی ‏های دیگری نیز دارد که آن را از سایر ساختمان‏ های مشابه متمایز می‏کند. از جمله می‏توان به سیستم مدیریت هوشمند آن اشاره کرد. یک رایانۀ مرکزی وظیفۀ کنترل و مدیریت سیستم ‏های برقی و مکانیکی ساختمان را بر عهده دارد. در واقع کنترل روشنایی، گرمایش و سرمایش، تهویۀ مطبوع، اعلام و اطفای حریق، کنترل ورود و خروج افراد، دوربین‏ های مدار بسته و آسانسورها،  توسط این سیستم هوشمند انجام می‏گیرد.

اطلس مال ساختمان ایمنی به شمار می‏رود. در این ساختمان از سیستم آتش‏ نشان هوشیار استفاده شده است. این سیستم، ایمنی ساختمان را تا حدود زیادی بالا می‏برد، آتش را به سرعت کنترل و از خسارات احتمالی پیش‏گیری می‏کند.

در بنای این پروژه از پوشش‏ های ضد حریق(fire proof coating) نیز استفاده شده است. این لایه‏ ها در اسکلت ساختمان به کار رفته‏ اند و مقاومت ستون‏ های باربر را در برابر آتش بیشتر می‏کنند. به این ترتیب ساختمان پایداری بیشتری خواهد داشت و فرصت برای گریز و نجات بیشتر خواهد بود.

در نهایت این پروژه‏‏ای است که با ایجاد بیش از ۲۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم، و برقراری امکان ارائۀ برندهای مختلف، نه تنها به اقتصاد منطقه کمک می‏‏کند، بلکه با دارا بودن جذابیت‏‏ ها و امکانات منحصر به فرد، محیطی سرگرم ‏‏کننده و تفریحی به شمار می‏‏رود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا