بلاگروش های اجرا و ساخت

خانه ای که در 5 روز ساخته شد!!!

این خانه با استفاده از آجرهایی با پلاستیک بازیافت شده درمدت 5 روز ساخته شد.

 

 

ده سال پیش، وقتی که فرناندو لانوس کلمبیایی سعی داشت خانه خود را در کوندینامارکا بسازد، فهمید که جابجایی مواد از بوگوتا بسیار دشوار خواهد بود. وی پس از مطالعه و بررسی بیشتر، تصمیم گرفت خانه خود را از پلاستیک بسازد، پس ازانجام یك سری آزمایش و خطا، در نهایت ملاقاتی با معمار ایسكار مِنتز که رساله خود را در همین زمینه تدوین كرده بود، داشت و در كنارهم در سال 2011 شركت Conceptos Plástico (مفاهیم پلاستیکی) را تأسیس كردند.

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

این شرکت خلاق محلی توانست سبک خود را که شامل استفاده از آجر و ستون‌های ساخته شده از پلاستیک بازیافت شده است را به ثبت برساند، در این روش با استفاده از این آجر و ستون‌ها که مانند قطعات لگو در یک سیستم ساختمانی قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهد تا در پنج روز خانه‌هایی با بلندی دو طبقه بسازید.

 

آن‌ها به جای استفاده از پلاستیک‌ها جدید، تصمیم گرفتند به پلاستیکی که قبلاً در طبیعت رها شده بود ، زندگی دوم ببخشند و مورد استفاده قراردهند، در نظر داشته باشید که به طور متوسط 300 سال طول می‌کشد تا این پلاستیک کاملاً از بین برود. طبق گفته اسکار مندز به روزنامه کلمبیایی El Tiempo “کار با پلاستیک جدید ساده است زیرا پارامتر‌های تعریف شده‌ای وجود دارد، اما استفاده از پلاستیک‌های قبلا استفاده شده به آزمایش بیشتری نیاز دارد.”

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

 

مواد اساسی مورد استفاده آن‌ها از کارخانه‌های بازیافت که روزانه مقدار بسیار زیادی از این پلاستیک‌ها را جمع آوری و بازیافت می‌کنند، تامین می‌شود. با استفاده از یک فرایند اکستروژن، پلاستیک ذوب ودر قالب نهایی ریخته می‌شود و یک آجر سه کیلویی (6.6 پوند)، مشابه نمونه‌های سفالی با ابعاد مشابه ایجاد می‌شود. در هنگام مونتاژ تحت فشار، آجرها عایق گرما می‌شوند و مواد افزودنی دارند که احتراق را عقب می‌اندازد. علاوه بر این، اجرها از نظر حرارتی ومقاومت به لرزه با توجه به میزان بالای فعالیت لرزه‌ای این کشور، برای کلمبیا بسیارمناسب هستند.

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

 

این شرکت یک خانه 40 متر مربعی را با دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن، یک اتاق ناهار خوری، حمام و آشپزخانه در مدت فقط پنج روزبا همکاری 4 نفربا هزینه نهایی 20 میلیون پز کلمبیایی (حدود 6،800 دلار) برای هر واحد، می‌سازد.
با توجه به پیشرفت سریع شرکت آن‌ها، یک نقطه عطف مهم برای این شرکت کوچک (با کمتر از 15 کارمند) ساخت مجموعه‌ای از پناهگاه‌های موقت در گواپی (جنوب غربی کلمبیا) برای 42 خانواده است که در اثر درگیری‌های مسلح آواره شده‌اند. این شرکت پس از برنده شدن در مزایده شورای پناهندگان نروژ NRC ، به لطف کار مشترک 15 نفر، ضمن بازیافت بیش از 200 تن پلاستیک، این پروژه را در 28 روز به پایان رساندند.

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

 

طبق گزارش NRC، پناهگاه‌ها “طرحی متناسب با نیاز به جابجایی و شرایط آب و هوایی” دارند، وهمپنین چیدمان سقف به گونه‌ای ست که “هم تهویه و هم نورپردازی مناسب را با توجه به چنین شرایط آب و هوایی گرم فراهم می‌کند” . این پناهگاه‌های جمعی همچنین شامل تاسیسات برقی ، توالت و سه آشپزخانه مشترک برای خانواده‌های ساکن هستند.

 

استفاده از آجرهای پلاستیکی بازیافت شده

 

ابتکار عمل شرکت Conceptos Plásticos در حال حاضر مورد توجه خارج ازکشور قرار گرفته‌است و در جدیدترین نسخه از Chivas Venture – یک رقابت سالانه برای پیدا کردن و حمایت از پرسودترین کارآفرینان اجتماعی است که از مشاغل خود برای حل مسائل اجتماعی و / یا زیست محیطی استفاده می‌کنند- ، 300،000 دلارپس از اینکه توانست تولیدات خود را در مقیاس جهانی با 26 فعالیت ابتکاری بین المللی دیگر با تأثیرات اجتماعی افزایش دهد، به دست آورد .

 

منبع: www.archdaily.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا