بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

۵ راه حل مفید برای شما که در انتخاب کاشی بین کابینتی آشپزخانه‌ خود تردید دارید!

۵ راه حل مفید برای شما که در انتخاب کاشی بین کابینتی آشپزخانه‌ خود تردید دارید!

در بین همه انتخاب‌ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، به نظر می‌رسد انتخاب کاشی بین کابینتی خلاقانه‌ترین و هیجان‌انگیزترینِ آنها باشد. کاشی بین کابینتی به شما اجازه می‌دهد که با رنگ‌ها بازی کنید، بافت‌های مختلف کاشی را بررسی کنید و به فضای آشپزخانه خود شخصیتی قابل احترام بدهید. با توجه به این‌که کاشی بین کابینتی یکی از مهمترین اجزا دکوراسیون کلی آشپزخانه است، باید زمان کافی برای انتخاب آن در نظر داشته باشیم. به لطف پیشرفت چشم‌گیر صنعت کاشی، هزاران مدل برای انتخاب از میان آن‌ها در دسترس شما است و شاید تنها عامل محدود کننده قدرت تخیل‌تان باشد. اگر این همه تنوع انتخاب شما را کلافه کرده اصلا نگران نباشید، چون برای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی، این مطلب مخصوص شما است.

 

۱- فضای بین کابینت را به دقت اندازه‌گیری کنید

از شکل کلی، طول و عرض و مساحت فضایی که می‌خواهید کاشی کاری شود اطلاع حاصل کنید. به این ترتیب می‌توانید کاشی‌هایی را انتخاب کنید که با فضای شما همگون باشد و کمترین میزان دور ریز را داشته باشد.

۲- جنس، شکل و اندازه کاشی را انتخاب کنید

بهترین راه برای رسیدن به مناسب‌ترین انتخاب آغاز کردن با همین سه مورد است. کاشی‌های متداول که در بازار مشاهده می‌کنید از سرامیک، شیشه و پرسلان ساخته می‌شوند و بیشترین طرفدار را هم همین‌ها دارند زیرا به هر شکل، اندازه و رنگی که تصور بکنید یافت می‌شوند. البته این روزها کاشی‌های مدرن‌تر هم هستند برای مثال، کاشی‌هایی که از مواد طبیعی مانند صدف دریایی و سنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. کاشی‌های استیل و کاشی‌های ترکیبی که چند ماده مختلف را در یک کاشی گرد آورده‌اند هم از دستاوردهای صنعت کاشی‌سازی است که در دسته کاشی‌های مدرن قرار می‌گیرند. در انتخاب جنس کاشی باید به طراحی کلی آشپرخانه خود توجه داشته باشید مثلا اگر طراحی کلی آشپزخانه مدرن است ممکن است بخواهید از کاشی‌هایی که با مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید و از کاشی‌های سرامیکی و پرسلانی اجتناب کنید. اگر طراحی کلی آشپزخانه شما به سبک معاصر است کاشی‌های پرسلانی و سرامیکی که درخشندگی خاصی دارند انتخاب‌های مناسبی هستند.

بعد از انتخاب جنس کاشی، نوبت به انتخاب شکل و اندازه است. می‌توانید همان انتخاب‌های کلاسیک را داشته باشید، کاشی های مربعی یا کاشی‌های مستطیلی، و یا به سراغ اشکال پیچیده دیگر بروید. ویژگی که کاشی‌های با شکل‌های کلاسیک دارند این است که از مد افتاده نمی‌شوند و در هر زمانی جذابیت و طرفدار دارند. البته کاشی‌های با اشکال دیگر هم می‌توانند این ویژگی را داشته باشند به شرطی که به خوبی و با مهارت اجرا شوند. نکته دیگر اندازه کاشی است. سوالی که باید پاسخ بدهید این است که آیا قطعات بزرگ را می‌پسندید یا قطعات کوچک‌تر مناسب هستند؟ برای انتخاب شکل و اندازه به خودتان فرصت دهید و حتی اگر امکانش را دارید تصاویری از کار گذاشتن کاشی‌ها با شکل و اندازه گوناگون جمع‌آوری و با همدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

۳- وقت رنگارنگ فکر کردن است

انتخاب رنگ جذاب‌ترین قسمت ماجرا است. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید کاشی بین کابینتی رنگی انتخاب کنید یا محدوده رنگ‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید؟ اگرچه کاشی‌های رنگی می‌توانند چشم‌ها را نوازش دهند و تاثیر آنی بر بیننده داشته باشند، ولی کاشی بین کابینتی با رنگ طبیعی هم می‌تواند وقار خاصی به محیط آشپزخانه بدهد. انتخاب رنگ کاشی به رنگ‌های دیگری که در آشپزخانه استفاده شده و همچنین به اینکه چطور میخواهیم بین این رنگ‌ها هماهنگی ایجاد کنیم بستگی دارد. بعضی افراد رنگ‌های شاد را می‌پسندند در حالی که تعدادی دیگر در رنگ‌های طبیعی حس آرامش را پیدا می‌کنند. نکته دیگر در انتخاب رنگ این است که شما چه نقشی در طراحی کلی آشپزخانه برای کاشی بین کابینتی درنظر گرفته‌اید. آیا می‌خواهید رنگ‌هایی انتخاب کنید که شیرآلات، کانتر آشپزخانه و ظروف شما را برجسته کند و چشم‌ها را به خود خیره کند؟ و یا رنگ‌هایی را می‌خواهید که همگون با رنگ و فضای کلی آشپزخانه باشد و حس آرامش و یکپارچگی را القا نماید؟ با ذهنی باز بررسی کنید، در این صورت از سلیقه‌ای که در ضمیرتان نهفته شده شگفت زده خواهید شد و بهترین انتخاب‌ها را خواهید داشت.

۴- وظیفه اصلی کاشی بین کابینتی را فراموش نکنید

دیدگاه زیبایی شناسی کاشی بین کابینتی جنبه‌ای هیجان انگیز برای فکر کردن است، اما باید به‌خاطر داشته باشیم که کاشی بین کابینتی باید وظیفه اصلی خودش را هم به خوبی انجام دهد. مهم است که زیبایی را فدای عملکرد نکنیم. وظیفه اصلی کاشی بین کابینتی جذب و منحرف کردن پاشش روغن و آب و امثال آن است. اگر همه روز خود را به تمیزکاری و برق انداختن کاشی بگذرانید که هر لکه ای را خیلی راحت آشکار می‌کند، اینجاست که از انتخاب خود پشیمان می‌شوید. پس باید کاشی را انتخاب کنید که روش‌های تمیزکاری مشخص و آسانی داشته باشد و لکه‌ها را زشت‌تر ازآنچه هستند نشان ندهد.

۵ بودجه خود را در نظر بگیرید

مطمئنا همه می‌خواهند بیشترین کیفیت را در مقابل وجه پرداختی دریافت کنند. با توجه به بودجه خود می‌توانید سبک‌های مختلفی از کاشی‌کاری را داشته باشید و روش‌هایی را به‌کار ببرید که با حفظ زیبایی و کیفیت، هزینه کمتری داشته باشد. نمونه‌ای از روش‌ کاشی‌کاری که موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

در این تصویر مشاهده می‌کنید که کاشی‌های طرح‌دار در پس‌زمینه‌ای از کاشی‌های سفید قرار گرفته‌اند. این روش یک راه‌حل هنری و دوستدار جیب شما است. همچنین استفاده از کاشی‌های با اندازه بزرگ مقرون به‌صرفه‌تر است و برای کاهش هزینه کاشی‌کاری فضاهای وسیع توصیه می‌شود.

در پایان باید بگوییم که این شما هستید که با این کاشی‌ها زندگی خواهید کرد، و از آنجایی که روزها و ساعت‌های زیادی از عمر هر فردی در آشپزخانه سپری می‌شود باید مطمئن شوید که محیط آشپزخانه حس خوبی به شما بدهد. کاشی بین کابینتی باید زیبا، بادوام و برای تمیزکاری آسان باشد. بررسی‌های خود را بکنید، کمی وقت صرف کنید، اما مهمترین نکته این است که به سلیقه خود عمل کنید و کاشی را انتخاب کنید که واقعا آن‌را دوست دارید.

 

منابع:

۱- https://www.glasstileoasis.com/choosing-your-backsplash-tile

۲- https://www.marthastewart.com/1083455/things-you-need-know-choosing-kitchen-backsplash

۳- https://www.thertastore.com/rta-blog/5-tips-for-choosing-your-new-kitchen-backsplash-tile-12470/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا