بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی یک خانه ۴۵ متری

معمار:

امیر حسین اشعری

موقعیت:

شیراز

دسته بندی:

خانه

سال پروژه:

 

معرفی و بررسی یک خانه ۴۵ متری در خیابان باغ شاه شیراز

اختصاصی ساختمان آنلاین: قطعاً از انتخاب معماری یک خانه ۴۵ متری تعجب کرده اید. این پروژه، بازسازی یک خرپشته ۳۵ متری به یک فضای قابل سکونت بوده است. حتماً می‌خواهید بدانید با وجود هزاران پروژه بازسازی چرا این پروژه خاص را برای معرفی انتخاب کرده ایم؟ پاسخ ساده است. امیرحسین اشعری، پاسخ این سوال است. بله دکتر امیرحسین اشعری عضو هئیت علمی دانشگاه حافظ شیراز، دلیل این انتخاب ما بوده است.

اما نگاهی بیاندازیم به هنر این معمار ایرانی با سلیقه و شاهکاری که اگر چه ابعاد بزرگی ندارد ولی در گوشه گوشه‌ی آن می‌توان ردپای یک ذهن خلاق ایرانی را یافت.

امیرحسین اشعری برای آنکه بتواند در فضایی ۴۵ متری تمام ملزومات کامل یک زندگی را فراهم آورد. برخی از بخش های این خانه را به صورتی طراحی کرده است که قابلیت پنهان شدن دارند. در تصویر بالا به دستگیره چرخ مانند درون تصویر دقت کنید. این دستگیره ها که شباهت زیادی به فرمان خودرو دارند وظیفه آشکار و پنهان کردن بخش هایی از این طراحی بی نظیر را دارند.

به عنوان مثال: سرویس خواب دو نفره با کمک همین سیستم امکان مخفی شدن در سقف را دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین: دقتی که در جزئیات این طراحی به کار رفته باعث می‌شود که حتی مخاطبی که آشنایی چندانی با هنر معماری ندارد نیز انگشت حیرت به دهان بگیرد. اجزای ساده ای مانند میز نهارخوری و صندلی راحتی با چنان ریزبینی و موشکافی انتخاب شده اند که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت.

مثلاً میز نهارخوری به راحتی به عنوان میز کار هم استفاده می‌شود. و یا صندلی راحتی با وجود آن که به نظر یک صندلی عادی می‌رسد که از هر مبل فروشی در بازار می‌توان آن را تهیه کرد. ولی اصلاً چنین نیست. زوایای صندلی و پایه های آن گواه آن است که برای تهیه آن زحمت زیادی کشیده شده است.

رعایت این جزئیات به اینجا ختم نمی‌شود. تیم طراحی برای پشت بام این خانه نیز یک فضای تراس مانند طراحی کرده اند که به راحتی می‌تواند به برای درست کردن کباب در مهمانی ها مورد استفاده قرار گیرد.

به تصویر بالا نگاه کنید. این خانه کوچک طوری طراحی شده که در زمستان بیشترین آفتاب و در تابستان کمترین آفتاب را به داخل خانه راه دهد. ایده های طراحی ایی که در این ۴۵ متر مربع به کار رفته‌اند واقعاً تمامی ندارند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا