بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

۱۲ ایدۀ خلاقانه برای دکوراسیون انبار  

۱۲ ایدۀ خلاقانه برای دکوراسیون انبار

 

داشتن یک انبار برای هر خانه‌ای یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. اگر خانه شما هم یک انبار ولو کوچک دارد پس شخص خوش‌شانسی هستید چراکه انبار می‌تواند بسیاری از وسایلی را که امکان نگه‌داری از آن‌ها در خانه نیست در خود جای دهد؛ اما نحوۀ چیدمان و مرتب کردن انبار گاهی تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود. ولی با کمک چند ترفند ساده می‌توان همه‌چیز را به‌سرعت پیدا کرد و ظاهری مرتب به محیط آن بخشید.

با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از این ایده‌ها آشنا کنیم.

  • استفاده از لوله‌ برای نظم دادن به وسایل  دسته­ دار

باکمی خلاقیت می­توان از لوله ­ها استفاده­های زیادی کرد که در اینجا به دو نمونه از آ­ن­ها اشاره می­کنیم.

شما می‌توانید بااتصال چند لوله با پیچ و مهره به یکدیگر وسایل دسته‌دار مانند بیل را داخل آن‌ها قرار دهید و بااتصال آن‌ها به دیوار یا قرار دادن آن­ها در داخل جعبه (مانند آنچه در تصویر می­ بینید) هم وسایل را از هم جدا کنید و هم خیالتان از بابت افتادن آن‌ها راحت باشد.

  • استفاده از لوله به­ عنوان جاکفشی

از لوله ­ها به­ عنوان جاکفشی استفاده کنید. همیشه نیازی نیست برای نگه­داری کفش­ها­ جاکفشی­ های گران تهیه کرد؛ گاهی با همین ایدۀ ساده می­توانید کفش­های تمام اعضای خانواده را نظم دهید. برای این کار کافی است لوله­ ها را با طول یکسان و با در نظر داشتن اندازه و تعداد کفش­ها ببرید و با پیچ‌مهره یا چسب آن­ها را به هم متصل کرده و روی دیوار نصب کنید.

  • استفاده از بطری نوشابه

نگه­داری از وسایل ریز مانند میخ، پیچ و مهره و … طوری که از هم جدا بوده و به­راحتی در دسترس باشند همیشه مسئله مهمی در انبار است. در این بخش بطری­ های نوشابه به کمک شما می­ آیند. همان‌طور که در تصویر می­بینید با یک برش ساده در قسمت بالایی بطری و اتصال یک پیچ قلاب­دار به در آن می­توانید وسایل را به‌صورت مجزا درون آن­ها قرار داده و از دیوار آویزان کنید.

 

  • استفاده از ظروف روغن

ایدۀ دیگری که می­توانید برای نگه­داری این وسایل از آن استفاده کنید، برش زدن قسمت بالایی ظروف روغن و … و قرار دادن آن‌ها روی قفسه یا بخش دیگری از انبار است.

 

نگه­داری ابزار

برای نظم بخشیدن به ابزاری مانند پیچ­ گوشتی­، انبردست، قلم‌مو و … از چند روش می­توان استفاده کرد که در اینجا به آن­ها اشاره می­کنیم.

  • استفاده از قلاب

با این روش و با تهیۀ چند قلاب به‌راحتی وسایل خود را از دیوار آویزان کنید. برای این کار می­توانید از میخ هم استفاده کنید و در موقع لزوم سریع و آسان به آن­ها دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه پس از پایان کار نیز می­توانید آن­ها را به‌راحتی در جای خود قرار دهید.

  • استفاده از شن­کش

ایدۀ دیگری که می­توان به کار برد و البته از مورد قبلی بسیار ساده­ تر نیز هست، استفاده از دندانه­ های شن­کش به‌عنوان میخ برای آویزان کردن وسایل است. برای این کار فقط کافی است شن­کش را از دیوار بیاویزید. اگر انتهای دستۀ آن سوراخ نیست با دریل این کار را انجام دهید.

  • استفاده از آهن­ ربا

با نصب یک آهن ­ربای قوی به دیوار می­توانید ابزار فلزی خو را به آن بچسبانید و ضمن نظم دادن به آن­ها ظاهری مرتب به انبار خود ببخشید. از این ایده برای نگه­داری سایر وسایل فلزی نیز می­توان استفاده کرد.

  • استفاده از آویز لباس

برای مرتب کردن چسب­ ها و دسترسی سریع به آن­ها همان‌گونه که در تصویر می­بینید، می­توانید از آویز لباس استفاده کنید. البته از آن برای آویزان کردن ابزار دیگر با استفاده از قلاب نیز می­توان استفاده کرد. روش دیگر برای این کار استفاده از یک جعبه است. به‌این‌ترتیب که چسب­ ها را درون جعبه قرار داده و یک تیغه روی لبۀ آن بچسبانید تا کار برش چسب­ ها را برای شما آسان­تر کند.

  • استفاده از طناب

اگر به ورزش­هایی با توپ علاقه دارید و به همین دلیل خانه‌تان پر از توپ­ های مختلف است با استفاده از چند تکه طنابِ کشی می­توانید به آن­ها نظم داده و هرلحظه به آن­ها دسترسی داشته باشید. برای این کار به چند تکه طناب، چند قلاب و دو قفسۀ چوبی کوچک که روی دیوار نصب شده باشد نیاز دارید. نحوه کار نیز در تصویر کاملاً مشخص است.

  • استفاده از رینگ ماشین

نگه­داری از شلنگ­ های بزرگ و بلند و طناب­ ها گاهی دردسرساز می­شوند. برای حل این مشکل نیز می­توانید از رینگ­ های کهنه استفاده کنید و همان‌طور که در تصویر می­ بینید رینگ را از دیوار آویزان کرده و شلنگ یا طناب را به دور آن می­ پیچیم. این کار باعث نظم دادن به محیط و سهولت در دسترسی به این وسایل می­شود.

  • استفاده از ظروف استوان ه­ای شکل سی­ دی

ترفندی دیگر برای نگه­داری از طناب­ ها و انواع نخ­ها، استفاده از ظروف استوان ه­ای شکل سی­ دی است. با ایجاد یک سوراخ روی در آن و اتصال به قسمت زیرین یک قفسه و ایجاد سوراخی دیگر در زیر ظرف مانند شکل، به‌راحتی از آن­ها استفاده کنید.

  • ساخت نگه­دارندۀ ریلی

اگر در انبار فضای کافی ندارید می­توانید از سقف استفاده کنید. برای این کار به چند قطعه چوب، دریل، پیچ و مهره و چند سطل دردار مکعبی مانند تصویر نیاز داریم.

ابتدا قطعات برش خوردۀ چوب را مطابق تصویر به هم متصل کرده سپس آن­ها را روی سقف و در قسمتی که تیرآهن از آن عبور کرده نصب می­کنیم. حالا می­توانید سطل­ ها را روی ریل­ها قرار دهید.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا