بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

چه رنگی را برای کانتر آشپزخانه انتخاب کنیم؟

مهم نیست که از چه متریالی استفاده می‌کنید، با در نظر گرفتن ترکیب برخی از رنگ و سبک ها میتوانید بهترین نمایی که از خانه خود می‌خواهید را داشته باشید.

این روز ها متریال بیشماری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کانتر آشپزخانه خود استفاده کنید، اما به جای ذکر نقاط ضعف و قوت هر یک از این متریال ها بهتر است به سراغ 6 مورد از بهترین رنگ ها و سبک هایی برویم که با هر متریال انتخابی هماهنگی داشته باشد و بهترین فضا را به وجود بیاورد.

رنگ کانتر آشپزخانه

سفید مرمری یا رگه دار

استفاده از سنگ های طبیعی یا تخته سنگ های مصنوعی یکی از رایج ترین و همچنین مطلوب ترین روش ها برای طراحی داخلی کانتر آشپزخانه می‎باشد؛ به عنوان مثال، سنگ کوارتز با سایه های سفید روشن و مات یا رگه های روشن و لایت که نمای طبیعی کانتر را به خوبی حفظ کند، یکی از بهترین گزینه های انتخابی شما برای غنی سازی فضای مورد نظر شما می‌باشد.

این رنگ برفی در ایجاد هماهنگی در بسیاری از طراحی ها موثر است چرا که ماهیت خنثی خود را در کنار تازگی و سبک معاصر دیگر عناصر حفظ می‌کند. همچنین، تناژ های کم رنگ، حس روشنایی و پاکی به محیط می‌بخشد و با ظرافت و احساس کمال همراه است.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

در آشپزخانه های سنتی، استفاده از عناصری مانند چوب های گره خورده حصیری، کابینت های سبک شیکر، و یا چراغ آویز های فانوسی در ایجاد برخی تضاد ها، نمای بهتری را نسبت به رنگ سفید مینیمالیست برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

رگه ها و حالت های ملایم سفید رنگ می‌توانند هماهنگی خوبی را با آلیاژ های برنجی به وجود ‌‌آورند، در نتیجه، ظرافت کلی ایجاد شده در این فضا، بدون اینکه تلاشی برای جلب توجه داشته باشد جلوه گر می‌شود. همچنین، حس تیرگی فضا را نیز به خوبی حفظ می‌کند. استفاده از این ترکیب رنگ ها یکی از بهترین گزینه ها برای کانترهایی که کاربری جزیره دارند و به عنوان میز غذاخوری استفاده می‌شوند محسوب می‌شود.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

کانتر های سفید رگه دار (مرمری) انتخاب خوبی برای شما خواهند بود اگر:

  • طراحی داخلی آشپزخانه شما سنتی است
  •  دوست دارید فضای درنظر گرفته شما بزرگ تر دیده شود و بی روح و یکنواخت نباشد
  • زمانی که قصد بکار گیری کانتر سفید رنگ را دارید اما دوست ندارید هر لک و خالی روی آن مشخص شود

 

رنگ کانتر آشپزخانه

سفید یکدست و خالص

به طور کلی، کانتر های سفید یکدست تنها با متریالی مانند کورین و سزار (سنگ های مصنوعی) قابل ادغام می‌باشند و نمایی مینیمالیست و معاصر که هیچ هماهنگی با سنگ طبیعی ندارد به وجود می‌آورد. خوشبختانه، این سنگ ها مقاومت خوبی در برابر لک شدگی دارند و با اندکی مراقبت و نگه داری صحیح برای سالیان متمادی قابل استفاده هستند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

نمای صاف و شفاف این سنگ ها انتخاب مناسبی برای فضاهایی با طراحی معاصر است. همانطور که گفته شد، تیزی و تندی سفید خالص تضاد زیادی با طراحی و دکور های سنتی دارد، اما در طراح های داخلی مدرن حس تناسب و هماهنگی را به وجود می‌آورد. همچنین، یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهای کوچک مانند آشپزخانه های کانتینری به شمار می‌رود چرا که با سبک مینیمالیست کابینت ها به خوبی ادغام شده و جلوه ای بزرگتر از فضای واقعی آشپزخانه را در چشم بیننده ایجاد می‌کند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

علاوه بر این، نمای بسیار ساده آشپزخانه هایی که دارای کاراکتر های برجسته ای مانند کابینت های چوبی هستند و از این کانتر سفید بهره می‎برند، به صورت قابل توجهی تغییر می‌کند. استفاده از کانتر های کاملا سفید برای آشپزخانه هایی با کابینت های تخته-مهره که رگه هایی از چوب کاری با تناژ های ملایم زرد یا نارنجی در آن دیده می‌شود، بسیار مناسب است.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

بکار بردن این سبک کانتر ها فضای آشپزخانه را بسیار تازه و انرژی بخش می‌کند و به جای حس یکنواختی و کلیشه ای، سبکی معاصر به آن می‌بخشد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

در آخر، ذکر این موضوع هم خالی از لطف نیست که ترکیب رنگ سفید و آبی نمای تازه ای از فضاهای دریایی به محیط می‌دهد، بنابراین، استفاده از این کانتر ها با ترکیب آبی کابینت ها، هماهنگی موزونی ایجاد کرده و در کنار رنگ سفید مات نیز جلوه ای مناسب به وجود می‌آورد. برخلاف سرد بودن این ترکیب رنگ ها، کنار هم قرار گرفتن آنها احساس خوشایند و مدرنی را در نگاه بیننده ایجاد می‌کند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

کانتر های سفید انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود اگر:

  • شما علاقه مند به سبک های مدرن هستید
  • فضای کوچکی دارید و مایل هستید تا حد امکان بزرگ تر دیده شود
  • قصد دارید تا نمای مدرن کابینت های چوبی و برخی کاراکتر های برجسته آشپزخانه را از هم تفکیک کنید
  • به ترکیب و چیدمان رنگ های سفید و آبی علاقه مند هستید

 

رنگ کانتر آشپزخانهچوب

بکار بردن چوب  تناژ گرم با حال و هوای تازه و جلوه طبیعی که به واسطه آن در فضا غنی سازی می‌شود، یک انتخاب عالی برای القا و نزدیکی به احساس خنکی و سردی طبیعت می‌باشد. به طور کلی، بکار گیری رنگ سفید یکدست برای آشپزخانه ها، احساس بودن در یک خانه را بیش از پیش به افراد القا می‌کند، اما ادغام آن با یک کانتر چوبی این حس را کم رنگ تر می‌کند.

رنگ کانتر آشپزخانهبکار گیری این عناصر برای آشپزخانه هایی با سبک های انتقالی (سبکی میان سنتی و معاصر) بسیار مناسب است، به ویژه اگر چوب های کلاسیک در آنها بکار رود.کانتر های چوبی به طور طبیعی هماهنگی خوبی را با کابینت های چوبی برقرار می‌کنند، خصوصا اگر شما به نما های چوبی علاقه داشته باشید و غالب شدن آن بر فضای مورد نظر شما اهمیت چندانی نداشته باشد.

با چند مثال ساده به شما یادآور می‌شویم که کانتر های چوبی چگونه سطح رویی میز شما را پوشش می‌دهند. چوب به طور کلی متریال بسیار مناسبی برای کانتر هایی است که معمولا برای جزیره یا فضای آماده سازی غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانتر ها با قرار گیری در کنار سطوح سنگی تضاد زیبایی را به وجود می‌آورند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

 

چوب هایی که تناژ روشن تری دارند در مقایسه با تناژ های تیره طرح دار، حس خودمانی تر و کمی روستایی را به فضای آشپزخانه می‌بخشد. چوب های روشن طرح دار یا یکدست حس کلبه های اسکاندیناوی را در فضا به وجود می‌آورد که تا حد زیادی بستگی به این موضوع دارد که شما هماهنگی آن را با تجهیزات مدرن یا سنتی آشپزخانه خود به وجود آورده باشید.

 

رنگ کانتر آشپزخانهچوب های تناژ تیره کمی رسمی و آراسته تر از تناژ های روشن هستند. این تناژ رنگ جذابیت خاصی را به محیط می‌بخشد و در محیط هایی با رنگ های روشن تر و فضاهایی با پنجره های متعدد بیشتر نمایان می‌شود. در صورت تمایل به ادغام چند سبک چوب مختلف در بخش کانتر و کابینت ها، بهتر است که از رنگ های سرد یا گرم برای بخش رویی کانتر ها استفاده کنید.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

تناژ های قهوه ای- قرمز برای فضاهای سنتی و تناژ های طوسی- خاکستری برای فضاهای مدرنی که طی چند سال اخیر محبوب شده اند مناسب هستند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

 

کانتر های چوبی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود اگر:

  • قصد دارید تا کانتر جزیره یا آماده سازی غذا با دیگر سطوح ادغام شود
  • کابینت های سفید نیاز به اِلِمان های متضاد برای بیرون آمدن از حالت یکنواختی و یکدستی دارند
  • قصد دارید فضای کلی آشپزخانه حس صمیمانه و خودمانی تر داشته باشد
  • مقدار چوب کافی برای پر کردن فضا را ندارید
  • علاقه مند به سبک های روستایی هستید

 

رنگ کانتر آشپزخانه

تناژ های تیره یا سیاه

کانتر های تیره رنگ در تناژ های مشکی یا ذغالی نمای بسیار خشنی را در کنار هارمونی عالی به محیط می‌دهند. اگر آشپزخانه شما را کابینت های تیره رنگ تشکیل می‌دهد، پوشش کف تیره و همچنین کانتری با همین تناژ به خوبی با محیط تناسب پیدا می‌کند. در این تصویر می‌توانید ترکیب اتفاقی کانتر سفید را در مقایسه با جزیره آشپزخانه در این حالت ببینید که به طرز نامحسوسی با کشو های چوبی جلویی کابینت ها در هم آمیخته شده است.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

 

اگر می‌خواهید با پلتفرم های تمام تیره پیش بروید، نور های طبیعی یا مصنوعی می‌تواند کمک خوبی برای منبع روشنایی فضای شما باشد. بکار بردن این نور ها بر خلاف حس خفگی و حضور در یک غار جلوه ای فریبنده و دنج به فضا می‌بخشد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

از آنجایی که رنگ سفید گاها به ترکیب رنگ های دیگر نفوذ می‌کند و جلوه ای خفه به آنها می‌دهد، انتخاب یک کانتر تیره در حقیقت می‌تواند ظرافت رنگ ها را در کابینت های نقاشی شده بیشتر نمایان کند؛ درب های آبی پودری در تصویر بالا مثال بارزی در این زمینه است.

علاوه بر این، انتخاب رنگ خاکستری تیره فضای مورد نظر را در مقایسه با مشکی یکدست بیشتر ملایم می‌کند، بنابراین، بهتر است ترجیح خود را بر انتخاب رنگ هایی به غیر از ذغالی و تناژ های کاملا مشکی بگذارید.

رنگ کانتر آشپزخانه

در تصویر بالا کانتر های تیره رنگ بسیاری را می‌بینید که در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند! هنگامی که از تناژ رنگ سایه دار آینه ای برای دیوار های پشتی آشپزخانه استفاده می‌‌شود که از نظر بصری فضا را باز تر نشان دهد، یک کانتر تیره رنگ انعکاس عمیقی را در تکمیل این فضا خواهد داشت.

در تصویر این آشپزخانه، کانتر به صورت اتفاقی با اِلِمان های مشکی رنگ تجهیزات، پایه صندلی ها، و پارکت کف هارمونی ایجاد کرده و احساس یکپارچگی بیشتری را به بیننده القا می‌کند. در آخر، گاها ممکن است نما های مشکی- سفید کلاسیک سبک مورد نظر شما باشد. اگر آشپزخانه شما از کابینت های سفید یکدست با طیف رنگی های بسیار محدود تشکیل شده یا فضای کمی برای نصب کانتر ها دارید، بکار گیری سنگ مشکی یا تیره، نمای تکمیل شده ای را برای فضای شما به وجود می‌آورد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

همچنین، بکار گیری تنها یک اِلِمان تیره رنگ که حجم بزرگ تری نسبت به بقیه عناصر کلی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که نمای زشت و ناهمگونی را در فضای کلی به وجود می‌آورد. بنابراین، انتخاب رنگ تیره برای دستگیره کابینت ها این جلوه را کمی بهتر به نمایش می‌گذارد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

کانتر های تیره رنگ انتخاب مناسبی برای شما هستند اگر:

  • کابینت های شما تیره رنگ باشند و مایل باشید تا رنگ آنها با هم در آمیخته شود
  • کابینت های شما طیف های رنگی مختلفی داشته باشد و بخواهید تناژی را به صورت برجسته در آنها به نمایش بگذارید
  • دیوار های پشتی کابینت ها طراحی آینه ای دودی داشته باشند و سبک مدرنی به فضا بدهند
  • قصد ایجاد ارتباط و کانکشن بهتر با دیگر اِلِمان های تیره رنگ موجود در فضا داشته باشید
  • هدف شما ایجاد یک نمای سفید- مشکی کلاسیک باشد

رنگ کانتر آشپزخانه

 

تناژ های خنثی یا خاکستری

استفاده از کانتر های خاکستری ملایم با سایه روشن هایی که تناژ هایی مانند بژ یا کرم دارند، بهترین ترکیب رنگ های خنثی برای آشپزخانه محسوب می‌شوند. در تصویر این آشپزخانه، کابینت های کرم با سایه های سفید را می‌بینید که با تناژ های کم رنگ طلایی و زرد دیوار های پشتی کانتر ها در کنار چوب های کرمی رنگی که هارمونی ویژه ای را به وجود آورده، قرار گرفته اند، و نمای آرامش بخش و دوستانه ای را برای صرف صبحانه های خانوادگی فراهم آورده است.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

بکار گیری خاکستری ملایم ناخالص شباهت زیادی را با سیمان به وجود آورده، و نمای بسیار مناسبی برای فضاهایی با سبک معاصر و هنرمندی های معمار را در نظر بیننده تداعی می‌کند. استفاده از این تناژ این مزیت را دارد که لک های ناشی از خاک گرفتگی یا پخت و پز غذا را به خوبی پنهان کند و همچنان تمیز و مرتب به نظر برسد. همچنین، تیرگی و شلوغی زیادی نداشته باشد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما همیشه رگه هایی از نامنظمی دارد، با انتخاب این سبک می‌توانید ظاهری جمع و جور و مرتب به آن بدهید.

از آنجایی که خاکستری یک رنگ خنثی محسوب می‌شود، ترکیب آن با طیف رنگ های گوناگون خصوصا در فضاهایی با کابینت های کار شده بسیار مناسب است. همچنین، کمک موثری در ایجاد هارمونی در نور و کابینت های تیره رنگ می‌کند.

رنگ کانتر آشپزخانه

اگر نمای آشپزخانه ترکیبی از رنگ سفید و مشکی یا  چوب اسپرسو با دیوار سفید است و  شما قصد ملایم کردن این ترکیب و را دارید، کانتری با تناژ رنگ خنثی بهترین کمک انتخاب خواهد بود. این تناژ رنگ های سفید و مشکی اغراق آمیز شده نما را متعادل می‌کند.

 

رنگ کانتر آشپزخانه
علاوه بر این، خاکستری رنگ بسیار جذابی برای ادغام با تجهیزات فلزی سینک شماست!
اگر علاقه به نصب شیرآلات یا سینک برنجی را دارید، استفاده از کانتر خاکستری به گرم شدن و براقیت بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

 

انتخاب رنگ های خنثی مانند خاکستری پیشنهاد مناسبی برای شماست اگر:

  • قصد ایجاد هماهنگی با تناژ رنگ های مات و ملایم را دارید
  • کابینت های دارای چند تناژ رنگ دارید
  • فضایی با تناژ سفید- مشکی دارید و قابلیت این را دارند تا کمی ملایم تر جلوه کنند
  • علاقه مند به سینک و شیرآلات فلزی گرم دارید و
  • دوست دارید در فضا بیشتر به چشم بیایند

 

رنگ کانتر آشپزخانه

رنگ های نمایشی (طرح دار)

کانتر هایی با طرح های برجسته می‌توانند نگاه شما را خیره و یا بالعکس باعث اذیت شدن چشم شما شوند.رنگ کانتر آشپزخانه

به طور کلی، هر چه قدر که رگه های روی کانتر ها برجسته تر باشند، نگاه شما کمتر به دنبال عناصر نمایشی و تزیینی جلب خواهد شد. به عنوان مثال، در این تصویر کانتری با سبک آبشاری را مشاهده می‌کنید که تقریبا رنگ ماتی دارد، اما وجود رگه های برجسته خاکستری آن همچنان جلوه ای خاص را بدون دخالت هیچ طیف رنگ دیگری به وجود آورده است.

 

رنگ کانتر آشپزخانهابعاد و اندازه فضای موردنظر شما یکی از فاکتور های اساسی در موثر جلوه کردن یک سنگ طرح دار می‌باشد. به عنوان مثال، در تصویر این آشپزخانه بزرگ می‌بینید که پهنای کانتر جزیره غذا خوری به طور کاملا متناسب با فضا ادغام شده است.

 

رنگ کانتر آشپزخانه

البته این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید از سنگ های طرح دار برجسته در آشپزخانه های کوچک و جمع و جور استفاده کنید، بلکه بدین معنی است که بکار بردن این متریال در این مقیاس ها بسیار چشمگیر و خیره کننده خواهد بود و ترجیح شما ممکن است بر این باشد که تمامی عناصر فضا ملایم و یکپارچه جلوه گر شوند.

با توجه به کانتر و دیوار های پشت کانتر، با مقایسه فضاهایی که با استفاده از سنگ های طرح دار طراحی شده اند، می‌توانید منحصر به فرد ترین حالت را در فضای خود بکار ببرید.

ادغام سنگ های طرح دار تیره با کابینت های هم رنگ آن، حس به نمایش درآوردن فضا را کمتر می‌کند؛رنگ کانتر آشپزخانه خواه شما از چوب اسپرسو یا از چوب های خاکستری طرح دار استفاده کرده باشید. با توجه به تصویر قبلی، هماهنگی و هارمونی رنگ پایه سنگ با سایه روشن های بر روی کابینت اتصال دوگانه ای را ایجاد می‌کند.

رنگ کانتر آشپزخانه

 

در نهایت، تنها روشی که هماهنگی بین این سنگ های طرح دار ودیگر اِلِمان های فضای شما را مشخص می‌کند، این است که نمونه ای از رنگ این اِلِمان و یا بخشی از سنگ مورد نظر خود را نزد فروشنده ببرید و بهترین هارمونی تناژ را براساس آن پیدا کنید.

 

رنگ کانتر آشپزخانهکانتر های طرح دار انتخاب مناسبی است اگر:

  • آشپزخانه بزرگی دارید
  • علاقه به نصب کانتر هایی دارید که نمای اولیه فضای شما را تشکیل دهد
  • کابینت های تیره دارید و می‌خواهید که تیرگی سنگ را خنثی کنید
  • نمی‌توانید کاراکتر های بصری کافی در فضا فراهم کنید

 

 

منبع: https://www.houzz.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا