بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

پنتون (سیستم تطابق پنتون) ترکیب رنگ شادی را برای ترند سال 2021 انتخاب کرد!

این اولین باری است که کمپانی مدیریت استاندارد رنگ ها به جای انتخاب یک رنگ، دو رنگ را به عنوان ترند سال در طی بیست سال گذشته اعلام کرده است. ترکیبی از یک زرد درخشان و روشن که با یک خاکستری تقریبا خنثی پیوند می‌خورد، رنگ سال 2021 را تشکیل داده است.

لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه می‌گوید که پنتون با انتخاب این دو رنگ سعی در بیان این موضوع داشته که عناصر مختلف چطور می‌توانند پیامی از قدرت و امیدواری که هر دو نمادی از پایداری و انگیزه هستند را به ما نشان دهد. همچنین، ایده ای را که متعلق به یک رنگ یا یک فرد نیست، بلکه دنیای فراتر از آن را دربرمی‌گیرد را به ما القا می‌کند.

 

رنگ سال 2021

آیزمن اضافه می‌کند که این طیف رنگ، بسیار کاربردی و قابل اتکا است و در عین حال حس و حال گرم و مثبتی در آن نهفته بوده و حس مقاومت و امید را به ما می‌دهد. ما به احساساتی همچون تشویق و شادی که برای انسان بسیار ضروری هستند، نیاز داریم و حسی که این دو رنگ به ما القا می‌کنند موضوع کمی نیست!

پنتون این ترکیب رنگ را برای بسیاری از صنایع مختلف مانند مد و زیبایی، طراحی داخلی، بسته بندی، و گرافیک های چند رسانه ای نیز فراهم کرده است! بدین ترتیب، مشاهده این طیف رنگی در سال جدید بسیار شایع و گسترده خواهد بود.

 

رنگ سال 2021با توجه به دکوراسیون منازل، پانتون استفاده از این ترکیب را در بسیاری از عناصر مانند لوازم تزیینی و پارچه ها نیز پیشنهاد میکند. این موسسه همچنین اضافه می‌کند که این طیف رنگی بهترین انتخاب برای درب ورودی و عناصر مرتبط با طراحی بیرونی منزل است.

در اینجا مثال ها و ایده هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که این دو رنگ چگونه نمای چشمگیری را در منزل شما به وجود می‌آورند.

 

رنگ سال 2021

لوازم منزل

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که منظور ما این نیست که شما باید لوازم منزل خود را مطابق با رنگ هایی که هر ساله ترند می‌شوند، تغییر دهید، در عوض، اگر تمایل به جریان انداختن انرژی شادتری در منزل خود دارید، می‌توانید اِلِمان های کوچکی از آنها را با این رنگ ها تغییر دهید. تولید کنندگان لوازم منزل بدون شک از چنین رنگ هایی برای معرفی محصولات خود استفاده نخواهند کرد، اما یافتن لوازمی با این طیف رنگی طی سال آتی آسان تر خواهد بود.

لوازمی مانند چهار پایه های کانتر آشپزخانه و صندلی های میز ناهار خوری بهترین گزینه برای استفاده از یک تناژ زرد پر رنگ هستند. چنین اِلِمان های جزئی در بکار گیری رنگ های ترند سال بیشتر جلوه گر می‌شود و تغییر آن در زمان های آتی نیز آسان تر است.

تصویر این فضای غذا خوری و همچنین تصویر قبلی آشپزخانه به خوبی بکار گیری طیف خاکستری را نشان می‌دهد که به عنوان پس زمینه ای خنثی برای چشمگیر تر شدن عناصر زرد عمل می‌کند.

 

رنگ سال 2021

پوشش کف

اگر زرد روشن از رنگ های مورد علاقه شماست و قصد دارید تا از آن به صورت برجسته تری برای فضای مورد نظر خود استفاده کنید، ایده ما استفاده از آن برای پوشش کف است! در این تصویر کاشی های زیبا و برجسته ای را می‌بینید که به عنوان نقطه کانونی ترکیب خاکستری، مشکی، و سفید رنگ این آشپزخانه جلوه می‌کند.

 

کابینت های آشپزخانه

یک آشپزخانه با ترکیب رنگ زرد و خاکستری با میزان انرژی و هویتی که به فضا می‌دهد، نگاه بیننده را به خوبی نیز جذب می‌کند. در واقع، ترکیب رنگ ذکر شده برای هر دو فضاهای مدرن و سنتی بسیار مناسب است.

اگر می‌خواهید تمامی عناصر آشپزخانه خود را با تناژ زرد پر رنگ طراحی کنید، در نظر داشته باشید که حتما از یک تناژ خاکستری خنثی برای متعادل سازی فضا استفاده کنید. رنگ خاکستری متوسط تقابل خوبی را در فضا به وجود آورده و با یک تناژ سفید روشن تر خواهد شد.

این پالت رنگی هماهنگی بسیار خوبی با پوشش های چوبی نیز دارد؛ به عنوان مثال، پوشش کف با تناژ روشن چوبی با هر دو این فضاها هماهنگی ایجاد کرده و حس سر زندگی و گرمی را به محیط می‌بخشد.

 

رنگ سال 2021

کابینت های حمام

قطعا که آشپزخانه شما تنها فضایی نیست که می‌توان از این ترکیب رنگ در آن استفاده کرد! استدلال من این است که حمام یکی از بهترین فضاها برای تزریق رنگ های زنده است، چرا که بر خلاف اتاق خواب، آشپزخانه، و اتاق نشیمن، شما ساعات بسیار کمتری را در آنجا می‌گذرانید.

طبق تصویری که می‌بینید، این تناژ رنگ زرد قطعا گزینه مناسبی برای بکار بردن در اتاق خواب شما نیست، به ویژه اگر خواهان داشتن خوابی آرام و به دور از استرس هستید، اما رنگی بسیار فانتزی برای حمام شما محسوب می‌شود تا هنگام دوش گرفتن های صبحگاهی به بیدار شدن ذهن و چشم شما کمک بیشتری کند.

همانطور که تصاویر مختلف آشپزخانه ها را مشاهده کردید، تزریق یک تناژ خنثی خاکستری به پوشش کف یا چارچوب های دور دیوار به بیشتر جلوه دادن رنگ زرد کمک می‌کند. تعویض کاشی های این فضا هزینه بیشتری برای شما دارد، اما تغییر برخی اِلِمان های جزئی به بهتر شدن انرژی و هماهنگی عناصر موجود در فضا کمک می‌کند.

 

نور پردازی

میزان روشنایی اتاق خود را با یک لامپ آفتابی و لوازمی با تناژ زرد روشن بالاتر ببرید! علاوه بر این، دیوار های خاکستری به عنوان پس زمینه ای جذاب در این فضا جلوه گر می‌شود.

 

رنگ سال 2021فضاهای نمایشی

یکی از ساده، مقرون به صرفه، و تاثیر گذار ترین روش ها برای ترزیق رنگ به محیط مورد نظر شما فضای نمایشی می‌باشد (فضای نمایشی محدوده هایی همانند راهرو یا دیوار است که تفاوت بارزی از نظر طراحی با دیگر فضاهای خانه دارد). از آنجایی که مقادیر زیادی از زرد روشن می‌تواند کل فضا را تحت پوشش خود قرار دهد و کمی یکنواخت به نظر برسد، تنها اختصاص دادن بخش هایی به این رنگ در کنار ترکیب خاکستری دید بصری قوی را در بیننده ایجاد می‌کند.

 

رنگ سال 2021

 

در تصویری که مشاهده می‌کنید، رنگ آبی آسمانی با ترکیب بلوک های زرد و خاکستری نمایی از یک هنر انتزاعی را به وجود آورده است. حال فکر می‌کنم اسپری کردن رنگ زرد در بخش هایی از این فضا می‌تواند حس و حال یک روز آفتابی و درخشان را حتی در روز های ابری در این فضا نیز به وجود بیاورد.

 

رنگ سال 2021

 

حالا که صحبت از نور آفتابی شد بهتر است اضافه کنم، که اگر در خانه اتاق کم نوری دارید، با رنگ کردن بخش بالایی دیوار ها با یک زرد تابستانی، این معضل را به خوبی برطرف کنید.

 

رنگ سال 2021به عنوان مثالی دیگر، به تصویر این حمام توجه کنید! ترکیب خاکستری تیره کف و خاکستری روشن تر در دیواری که دوش آب در آن نصب شده، در کنار اسپری شدن زرد آفتابی به دیوار های فوقانی حمام، حس و حال سبک، پر نور، و فراخی را به آن بخشیده است.

 

رنگ سال 2021

رنگ زرد به دلیل داشتن ویژگی های چشم نواز خود گزینه مناسبی برای برجسته سازی فضاها و عناصری که ارزش خود نمایی دارند می‌باشد. به عنوان مثال، طاقچه های تعبیه شده این کتابخانه که در داخل دیوار کار شده گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از این تناژ رنگ است. خاکستری به عنوان یک رنگ پس زمینه، این اجازه را به رنگ زرد می‌دهد تا به خوبی در مرکز توجه قرار گیرد.

 

تمامی دیوار ها

اینجا مثالی برای افرادی داریم که علاقه به استفاده از تناژ رنگ های چشمگیر و جیغ دارند! به جای بکار گیری بخش های کوچک، بخش بزرگی مانند یک دیوار را به طور کامل رنگ کنید! تصویر این راهرو نشان می‌دهد که این دو رنگ در کنار هم به خوبی هماهنگ می‌شوند.

همانند مثالی که درباره حمام زدیم، راهرو هم مکان بسیار مناسبی برای بازی با رنگ های جیغ و پر رنگ است، چرا که جزء فضاهایی به حساب می‌آید که ساعات زیادی را در آنجا نمی‌گذرانیم.

 

رنگ سال 2021

 

رنگ سال 2021

هنگام رنگ کردن دیوار ها از سقف غافل نشوید! زرد کردن سقف  ممکن است این تناژ را بیش از حد در چشم بیننده جلوه گر کند، اما به خاطر داشته باشید که استفاده از این رنگ در مکان هایی با ابعاد کوچک و حس و حال پاکیزگی، نتیجه خوبی را از آب درمی‌آورد! همچنین، دید بصری قوی را در بیننده ایجاد می‌کند، چرا که عناصری که فضا را شلوغ نشان دهند در آن وجود ندارد.

 

پارچه ها

تهیه پارچه هایی با رنگ های ترند سال 2021 یکی از پیشنهادات پنتون برای افرادی است که قصد طراحی فضای داخلی خانه خود را دارند. استفاده از این روش برای افرادی که می‌خواهند عناصری از رنگ های ترند سال را در خانه خود استفاده کنند اما قصد پر کردن این تناژ رنگ در همه بخش های خانه را نداشته و یا قصد خالی کردن جیب خود را ندارند، مناسب است.

بنابراین، اگر رنگ مبلمان شما تناژ خاکستری دارد، با انتخاب پارچه زرد ملایم برای کوسن ها فضا را مطابق با ترند سال تزیین کنید.

 

رنگ سال 2021

 

حالا ایده هایی برای استفاده از زرد پر رنگ در اتاق خواب دارم: تزریق مقدار کمی از این رنگ به بالش ها اولین گزینه پیشنهادی است، علاوه بر آن، استفاده از آن برای برخی اِلِمان های تجهیزات رخت خواب یا فرش اتاق از دیگر گزینه هایی است که می‌توانید با استفاده از این رنگ جیغ نسبت به تزیین آنها اقدام کنید. رنگ خاکستری نیز در کنار چشمگیر شدن در فضای اتاق خواب، باعث ایجاد محیطی تسکین دهنده برای خوابی آرام است.

 

رنگ سال 2021تزیین پنجره ها با این دو رنگ ترند شده در سال 2021 نیز از دیگر گزینه های انتخابی شما به حساب می‌آید. پرده ها این امکان را به فضا می‌دهند که ردپایی هر چند جزئی از رنگ ها را در زمان هایی که کاملا باز هستند، و دیدی بزرگ و وسیع تر در زمان هایی که کاملا بسته هستند داشته باشید.

 

رنگ سال 2021

 

تغییر چهره پنجره ها با استفاده از پرده ممکن است هزینه بالایی برای شما ایجاد کند اما یکی از راحت ترین روش هایی است که می‌توانید تغییرات چشمگیری را در فضا به وجود بیاورید.

فضای داخلی

حالا که صحبت از پنجره شد، به تصویر زیر نگاه کنید و زیبایی این ترکیب رنگ ها در این اتاق آفتاب گیر و جذاب ببینید! من عاشق زرد جیغ آنها هستم زیرا آنقدر که باید نمای چشمگیر و برجسته ای را به ارمغان آورده است. همچنین، ادغام آن با عناصر نمایشی خاکستری، این ترکیب سنتی معاصر را به نمای مدرن تر نزدیک می‌کند.

 

رنگ سال 2021

فضاهای بیرونی

با فراتر بردن این ترکیب رنگ از فضای داخلی منزل خود، می‌توانید علاقه خود به این طیف را به دیگران هم القا کنید!

از زرد جیغ برای برجسته سازی برخی عناصر و اشکال بکار برده شده در معماری خانه خود استفاده کنید و سپس خاکستری را به عنوان رنگ پس زمینه آن انتخاب کنید. بکار گیری این تناژ برای پوشش زمین نمای بهتری از رنگ زرد را نمایان خواهد کرد.

 

رنگ سال 2021درب ورودی

یکی از روش های مورد علاقه من برای بکار گیری ترکیب رنگ زرد و خاکستری درب های ورودی و جانبی هستند. استفاده از تناژ خاکستری خنثی برای فضاهای جانبی اطراف منزل ظاهری کهن تر به آن داده و این امکان را می‌دهد که تزریق رنگ زرد به صورت چشمگیر تری برای درب ورودی، محوطه سازی، و تجهیزات بیرونی فراهم شود.

 

رنگ سال 2021استفاده از زرد جیغ برای درب ورودی منزل حس و حال بسیار گرم و خوشایندی را از بیرون به بیننده القا می‌کند. به طور کلی، این بخش گزینه بسیار خوبی برای بکار گیری رنگ، به ویژه رنگ های جیغ و پر رنگ است چرا که به طور معمول رنگ و نقاشی شده و تغییر آنها راحت و مقرون به صرفه خواهد بود.

رنگ سال 2021

علاوه بر آن، استفاده از خاکستری برای بخش های جانبی درب ورودی، هماهنگی مناسبی را با دیگر رنگ های مورد علاقه شما برای تغییر رنگ کنونی آن فراهم می‌کند. از موارد ذکر شده می‌توان به این نتیجه رسید که این دو رنگ جهت انتقال تمایل به تعادل و ایجاد یک همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم قرار گرفته اند.

هر جایی که تناژ خاکستری به عنوان پس زمینه انتخاب شود، احساسات خوشایندی از قبیل  اعتماد، امیدواری، هیجان، و مثبت نگری را در فرد ایجاد می‌کند. شاید آنچه که ما بیشتر از همه چیز در سال 2021 به آن نیاز داشته باشیم، احساس اطمینان و انعطاف پذیری در عین امیدواری و خوش بینی است.

رنگ سال 2021

رنگ سال 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوبت شماست: نظر شما درباره رنگ های ترند سال 2021 کمپانی پنتون چیست؟

منبع : https://www.houzz.com/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا