مجله خبری

پروژه‌های مسکن مهر در سال ۹۸ تمام می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اتمام پروژه‌های مسکن مهر در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفته که برخی از آنها مشکلات قضایی و حقوقی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در سال ۹۸ به دنبال ایجاد رونق تولید در بخش مسکن هستیم، گفت: طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در مسیر رونق تولید به ویژه در حوزه مسکن گام‌های بسیار بزرگی برمی‌داریم.

وی گفت: در بخش تولید مسکن تلاش خواهیم کرد که این بازار را از رکود خارج کنیم و با همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شرکت بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهر‌های جدید این بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.

نبیان افزود: واگذاری زمین به تمام دستگاه‌ها و همچنین حمایت از تولید مسکن توسط بخش خصوصی از دیگر اقدامات در این حوزه برای بهبود وضعیت بازار مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در سال ۹۸ تمام تلاش خود را برای اتمام واحد‌های مسکن مهر به کار خواهیم گرفت، گفت: اتمام طرح مسکن مهر و بسته شدن پرونده آن نیاز به همکاری بخش خصوصی دارد که در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی یادآوری کرد: در برخی از استان‌ها پرونده مسکن مهر بسته شده است، اما به دلیل آنکه برخی از واحد‌ها مشکل قضایی و حقوقی دارند و برخی از آنها با مشکل تعاونی‌ها روبرو هستند بنابراین اتمام آنها کمی زمان‌بر است.

نبیان به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت بازآفرینی شهری جهت واگذاری اراضی به دو شهر زاهدان و چابهار اشاره کرد و گفت: سال گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای که با این شرکت منعقد کرده بودیم نسبت به واگذاری اراضی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده این منطقه اقدام کردیم؛ همچنین همکاری‌های لازم را با بنیاد مسکن جهت مقاوم سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه به سفر اخیر خود به شهر سیل‌زده الیگودرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این شهر سرعت خدمت‌رسانی به مردم بسیار بالا است و از تمامی استان‌ها جهت بازگشایی راه‌ها و معابر اصلی کمک گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: در این شهر‌ها برخی از مسیر‌ها و راه‌های اصلی مسدود شده بود که به زودی با همکاری نیرو‌های راهداری تمامی این مسیر‌ها بازگشایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا