مجله خبری

پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

به گزارش مشرق، احمد اصغری مهرآبادی عصر روز یکشنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار اشت: تلاش داریم تا پایان امسال، مردم واحدهای خود در مسکن مهر را تحویل بگیرند و در این استان هم مشکل خاص و حاد برای تکمیل این نوع مسکن نیست و تا دهه فجر پرونده آن بسته می‌شود.

وی افزود: در خراسان شمالی ۲۴ هزار واحد در قالب مسکن مهر برنامه ریزی شده است که تاکنون ۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده و چهار هزار واحد باقی مانده است.

اصغری مهرآبادی اظهار داشت: از چهار هزار واحد باقیمانده در این استان، یکهزار و ۵۰۰ واحد بدون متقاضی است که باید تعیین تکلیف شود.

وی در باره تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای تأمین زیرساخت‌ها در مسکن مهر گفت: سهم وزارت راه و شهرسازی از تأمین این هزینه‌ها، یک سوم است و مابقی باید توسط استان‌ها و سایر منابع تأمین شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر خاطرنشان کرد: استان، سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی را دقیق برآورد و اعلام کند تا تعهدها از طریق فروش زمین و یا تهاتر زمین، محقق شود.

وی گفت: دولت پول نقد ندارد و برای ما هم تحقق تعهدها به صورت نقد میسر نیست البته پیش از این هم از طریق یارانه به مسکن مهر کمک شده اما اکنون دولت یارانه‌ای تخصصی نداده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: البته در قانون بودجه، یارانه مصوب شد اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ یارانه را چه زمانی پرداخت خواهد کرد هنوز مشخص نشده است.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا