مجله خبری

وضعیت خرید و فروش مسکن در بهار ۹۹ چگونه است؟

وضعیت خرید و فروش مسکن در بهار ۹۹ چگونه است؟

به گزارش سلام نو، فروردین ماه هر سال، بازار مسکن روزهای کم فروغی را پشت سر می‌گذارد و تعداد معاملات در ماه همواره روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است. فروردین سال ۹۸ مطابق آمار بانک مرکزی تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران به ۳۴۲۳ فقره رسید که نسبت به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۷ به‌ترتیب ۷۳.۳ و ۳۲.۲درصد کاهش را ثبت کرد.

برای فروردین سال ۹۹ نیز همین وضعیت را می‌توان پیش بینی کرد، البته در این پیش بینی باید شیوع کرونا ویروس (کووید ۱۹) را نیز در نظر گرفت. بر اساس آنچه که ۲ روز پیش رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته تعداد معاملات مسکن طی اسفندماه ۹۸ در کشور ۲۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش دقیقا بر خلاف رویه معمول ماه‌های پایانی هر ساله بوده، در واقع می‌توان گفت ویروس کرونا بازار مسکن را زمینگیر کرده است.
کاهش ۲۳ درصد معاملات مسکن تهران در اسفند ۹۸

مصطفی قلی خسروی با اشاره به آمار معاملات مسکن از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸، اظهار کرد: در این مدت در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش امضا شد که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کل کشور نیز طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند سال گذشته به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در بخش اجاره مسکن شهر تهران طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۷۳۳۷ فقره اجاره‌نامه ثبت‌ شده که نسبت به بهمن امسال ۳۷ درصد و نسبت به اسفند سال ۹۷ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

منبع: سلام نو

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا