مجله خبری

وجود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری، اظهار داشت: برای این منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد را در برنامه داریم که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در سایر شهرها و ۱۰۰ هزار واحد هم در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود.

وی از وجود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور خبر داد و اظهار داشت: موانع تکمیل مسکن مهر برطرف شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۸ این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته تعداد واحدهایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند یا در درون خود اختلافاتی دارند از کنترل ما خارج است و در این زمینه نمی‌توان اقدامی انجام داد.

اسلامی با اشاره به رفع نواقص موجود در برخی واخدهای افتتاح شده، مطرح کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قبلا افتتاح شده و اکنون دارای نواقص است برای رفع نواقص آن نهضتی تشکیل شده و در حال پشتیبانی آن هستیم.

بسته شدن پرونده مسکن مهر خراسان‌جنوبی

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از بسته شدن پروژه مسکن مهر در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح پروژه ۷۹۸ واحدی مسکن مهر در خراسان‌جنوبی پرونده مسکن مهر در این استان بسته می‌شود.

علی نبیان با اشاره به اینکه تلاش و همت در دولت بر این است که پروژه‌های مسکن مهر را در سراسر ایران با سرعت مناسبی انجام دهیم تا به اتمام برسد، گفت: تا پایان سال تمام پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری، گفت: بنیاد مسکن و بازآفرینی شهری در مناطقی که زمین مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند این اتفاق رقم خواهد خورد و در مناطقی که دارای زمین نباشند و سازمان ملی زمین و مسکن دارای زمین مورد نیاز برای این امر مهم وجود داشته باشد این مهم انجام می‌شود.

اجرای طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری در بحث بازآفرینی و حاشیه نشینی شهری در دستور قرار گرفته، اعلام کرد: در خراسان‌جنوبی نیز این مهم ابلاغ شده و مناطقی که سازمان ملی و مسکن دارای زمین است مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان پیشنهاد به ما اعلام می‌کند.

نبیان با اشاره به مشکلات مردم شهرستان نهبندان در خصوص مسکن مهر، تبیین کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم سریع‌تر پس از برنامه‌ریزی استان و تصویب طرح جامع شهرستان درمیان مشکل مسکن آنان را در هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل کنیم.

 

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا