بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

هزینه نقاشی یک اتاق چقدر است؟

معمولا هزینه نقاشی یک اتاق به صورت حرفه ای حدود 25/000 تا 45/000 تومان در هر متر مربع متغیر است و یک پروژه با سطح بالا می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. هزینه کلی پروژه نقاشی داخلی شما به فاکتور های متنوعی از جمله اندازه اتاق مورد نظر برای نقاشی، کیفیت رنگ مورد استفاده و هزینه و اجرت نیروی کار در منطقه شما بستگی دارد.

Decor-35

فهرست مطالب:

• هزینه نقاشی یک اتاق چقدر است؟
• هزینه نقاشی داخلی برای هر متر مربع چقدر است؟
• هزینه انواع رنگ برای نقاشی یک اتاق چه میزان با هم تفاوت دارد؟
• چه عوامل دیگری می تواند بر هزینه کلی نقاشی یک فضا تاثیر بگذارد؟

نقاشی فضای داخلی می تواند یکی از بارزترین پروژه های بهسازی خانه باشد زیرا شما می توانید در یک زمان کوتاه فضای خانه را تازه کنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید. اگر چه این کار می تواند یک پروژه DIY یا اجرا توسط خود شخص باشد، اما یک نقاش حرفه ای از تمام ابزارها و تخصص لازم برای انجام آن برخوردار است.

اگر خودتان این کار را انجام می دهید، نه تنها باید هزینه رنگ و بتونه را در نظر بگیرید، بلکه هزینه ابزارهای نقاشی مانند برس، غلتک، سینی رنگ، نوار، پارچه و نردبان را هم حساب کنید. بدون حساب هزینه نیروی کار، هزینه مواد نقاشی به تنهایی معمولا در حدود 10/000 تا 18/000 تومان است، اگر برای تکمیل کردن کار به وسایل اولیه ای مانند برس و غلطک نیاز داشته باشید. در پروژه های DIY هزینه های میتواند بالاتر باشد.

اگر قصد رنگ آمیزی چندین اتاق را دارید یا قصد دارید منزلتان را برای فروش آماده کنید و حالت فعلی را بهبود ببخشید معمولا ارزش آن را دارد که با یک نقاش حرفه ای صحبت کنید. همچنین قبل از شروع کار باید برای برآورد هزینه کار با چند شرکت نقاشی (رنگ کار) در منطقه خود تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمام عواملی که در نقاشی اتاق تاثیر دارد از جمله یافتن پیمانکار مناسب برای انجام کار، ادامه مطلب را بخوانید:

Decor-36

هزینه نقاشی داخلی به ازای هر متر مربع چقدر است؟

یکی از بزرگترین عواملی که می تواند قیمت پروژه نقاشی شما را تحت تاثیر قرار دهد مساحت اتاقی است که قصد رنگ آمیزی آن را دارید. بیش تر پروژه ها حدود 28/000 تومان به ازای هر متر مربع هزینه دارد که شامل هزینه مواد اولیه و نیروی کار می شود.

اندازه اتاق شما، میزان رنگ مورد نیاز و مدت زمان کار را تعیین خواهد کرد. به عنوان مثال هزینه نقاشی یک اتاق خواب کوچک بسیار کمتر از یک اتاق نشیمن و آشپزخانه است.به همین ترتیب، ارتفاع سقف خانه هم بر روی مساحت منطقه نقاشی تاثیر خواهد گذاشت.

حدوداً برای دو دست رنگ زدن در هر متر مربع به 0.5 لیتر رنگ نیاز داریم. حال بر اساس متراژ اتاق و نوع رنگ مورد نظر می بایست حجم رنگ مورد نیاز را محاسبه کنیم. برای کاور مناسب باید چند دست رنگ کنید. البته، میانگین هزینه نیروی کار برای نقاشی در مکان های مختلف، متفاوت است.

احتمال دارد نیاز به چندین لایه رنگ (پوشش) باشد. هزینه کار برای رنگ آمیزی اتاق در مکان های مختلف متفاوت است. اما پیمانکاران نقاشی به طور کلی حدود 60 درصد مبلغ کل پروژه را دریافت می کنند. بیش تر کارهای نقاشی برای تکمیل حدود هشت ساعت زمان می برد.

Decor-37

هزینه انواع رنگ برای نقاشی یک اتاق چه میزان با هم تفاوت دارد؟

کیفیت رنگی که برای پروژه خود انتخاب می کنید به طور قابل توجهی در هزینه نهایی تاثیر می گذارد. به طور مثال، هزینه مواد برای رنگ آمیزی دیوارهای یک فضای 37 متر مربعی حدود 1 میلیون است. اگر قصد دارید در خانه خود برای مدت زمان طولانی مستقر باشید، ارزش دارد که از مارک های گران قیمت استفاده کنید، اما اگر قصد اجاره خانه دارید یا در نظر دارید قبل از فروش خانه رنگ آمیزی ساده ای انجام دهید رنگ های ارزان قیمت می تواند گزینه خوبی باشد.

همچنین باید هزینه بتونه را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر مارک رنگ، پرداخت رنگ و روغن سطح هم می تواند هزینه رنگ آمیزی را تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید رنگ یک دست، پوسته تخم مرغی، اطلس نما، یا نیمه براق یا براق را انتخاب کنید که همه این‌ها می تواند باعث متفاوت به نظر رسیدن رنگ دیوار شما شود.

انواع رنگ های نهایی

رنگ یک دست: این نوع رنگ آمیزی مقرون به صرفه ترین گزینه است و دقیقا همان چیزی است که به نظر میرسد. این نوع رنگ دارای یک سطح صاف و مات با براقیت کم است. اگر قصد دارید که تمرکز بر روی رنگ های پر رنگ دیوار باشد این بهترین گزینه است. رنگ یک دست برای دیوارهایی با سطوح ناهموار نیز مناسب است، زیرا هرگونه عیب و نقصی را پوشش می دهد. با این حال نسبت به بقیه انواع رنگ ها که هزینه بالاتری دارند بیش تر در معرض آسیب قرار دارد.

رنگ پوسته تخم مرغی: رنگ پوسته تخم مرغی یک گزینه معمولی با براقیت ظریف است. مانند رنگ یک دست به پنهان نگه داشتن نقص های دیوار کمک میکند اما کمی با دوام تر است. اگر نیاز به رنگ آمیزی یک ناحیه پرتردد دارید اما براقیت زیادی هم نمی خواهید رنگ پوسته تخم مرغی می تواند بهترین گزینه باشد.

Decor-38

رنگ اطلسی: این نوع رنگ از براقیت بیشتری نسبت به پوسته تخم مرغی برخوردار است اما تقریبا یک قیمت هستند. در براقیت بالا باید بیشتر احتیاط کرد زیرا ممکن است نقص ها بیشتر دیده شوند. رنگ اطلسی کمی بیشتر از پوسته تخم مرغی دوام خواهد داشت.

رنگ نیمه براق: یک گزینه با دوام با درخشش بالاست، این نوع رنگ گزینه گران قیمت تری است. همچنین برای مناطق پر رفت و آمد گزینه مناسبی است، تمریز کردن آن آسان بوده و نقایص را نیز پنهان می کند.

رنگ براق: این نوع رنگ با دوام ترین نوع رنگ است، به دیوارها جلوه زیادی می بخشد و نسبت به سایش مقاوم است. اینو نوع رنگ با رنگ نیمه براق تقریبا در یک محدوده قیمتی هستند. رنگ های براق برای درب و راهرو مناسب هستند.

Decor-39

رنگ روغنی و رنگ بر پایه آب

رنگ ها معمولا بر پایه آب و بر پایه روغن هستند. رنگ های روغنی گزینه های گران تری هستند، اما برای برخی، رنگ های بر پایه آب مناسب تر است.
ادامه مطلب را برای تجزیه و تحلیل مزایا و معایب انواع مختلف این نوع رنگ ها بخوانید.

رنگ روغنی: این نوع رنگ روکش سخت و محکمی ایجاد می کند و برای دستیابی به نمای نهایی به پوشش کمتری نیاز است. این رنگ به دلیل ماندگاری بالا برای استفاده در راهروها، درها و قسمت های کوچک یک گزینه عالی محسوب می شود. از طرف دیگر، رنگ های روغنی بخارهای شدیدی دارند و به طور قابل توجهی در محیط زیست تاثیرگذار هستند به همین دلیل امروزه در سطح وسیع استفاده نمی شوند.

رنگ بر پایه آب: رنگ بر پایه آب هم رنگ آکرلیک و هم لاتکس را شامل می شود و گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به رنگ روغنی است. این رنگ امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به سرعت خشک میشود، بخار ندارد و رنگی با طراوت و ماندگار دارد. این نوع رنگ ها به علت داشتن مقدار کم VOC یا ترکیبات آلی فرار(به عبارت دیگر، مواد شیمیایی که می تواند سمی باشد) گزینه بسیار سازگاری با محیط زیست است.

Decor-40

چه عوامل دیگری می تواند هزینه کلی نقاشی را تحت تاثیر قرار دهد؟

بعد از اتمام نقاشی فضای مورد نظر توسط یک فرد حرفه ای، می توان گفت هزینه قسمت های کوچک مانند درها ( هر عدد چهارچوب )، پنجره ها ( هر عدد ) و تخته قرنیزها به طور متوسط 350/000 تومان محاسبه می شود.

اما ممکن است بخواهید هزینه های اضافی مانند رنگ سقف، اضافه کردن پوشش خاص به دیوارها، یا ترمیم سوراخ های دیوار را نیز حساب کنید. تمام این مولفه ها و هزینه های آن ها در زیر شرح داده شده است. به خاطر داشته باشید که به روز رسانی موارد گفته شده به یک باره واقعا میتواند باعث درخشش اتاق تازه رنگ شده شما شود.

• پنجره ها، راهروها و قسمت های کوچک: رنگ آمیزی در و پنجره و قسمت های کوچک می تواند در حدود 150/000 تومان برای هر عدد و 27/000 تومان در متر مربع هزینه داشته باشد. هزینه نهایی به نوع و کیفیت رنگی که استفاده می کنید و سختی کار بستگی دارد.

• سقف: برای نقاشی یک سقف معمولا کمی بیشتر از 27/000 تومان در هر متر مربع لازم است. یکی از راه های کاهش هزینه، استفاده از رنگ اقتصادی برای نقاشی سقف است. رنگ یک دست می تواند یک انتخاب عالی باشد زیرا کم هزینه است و برای قسمت هایی مثل سقف که در معرض دید نیست مناسب است. ممکن است بخواهید سقف قدیمی را بردارید که این هم می تواند هزینه اضافی داشته باشد.

• دیوارهایی با سطوح خاص: این دیوارها دارای الگویی برجسته یا طراحی تصادفی هستن که می تواند جاذبه بصری به فضای شما اضافه کند. اما از انجا که فضای بیشتری را اشغال میکنند هزینه نقاشی آن ها کمی بیشتر است. برای پوشاندن این دیوارها شما به رنگ بیشتری نیاز دارید و زمان بیشتری نیز لازم دارد، بنابراین این ها را به عنوان هزینه اضافی در نظر بگیرید.

Decor-41

• تعمیر دیوار: اگر در قالب دیوار خراش و روزنه هایی وجود دارد بهتر است قبل از رنگ امیزی آن ها را برطرف کنید. هزینه ترمیم سوراخ های دیوار، اغلب بسته به تعداد سوراخ های ایجاد شده از 25/000 تا 34/000 تومان متفاوت است. برخی از نقاشان خود قادر به انجام این تعمیرات هستند در حالی که برخی دیگر شما را به یک متخصص تعمیر دیوار معرفی میکنند.

از قبل در مورد کارهای تعمیر از پیمانکار رنگ امیزی خود سوال کنید. اگر نیاز به کار زیادی دارد بهتر است قبل از شروع مراحل نقاشی با یک متخصص دیگر این مشکل را حل کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا