بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

هزینه بازسازی و تغییر کفپوش‌های چوبی چقدر است؟

اگر پروژه شما پروژه‌ای با متراژ بالا باشد ممکن است هزینه ها افزایش یابد. در واقع هزینه کلی بازسازی پروژه‌ای که شما در نظر دارید به متراژ پروژه و اینکه کفپوش شما در چه وضعیتی قرار دارد و مصالحی که برای این کار استفاده می‌کنید بستگی دارد.

فهرست مطالب:
هزینه بازسازی کفپوش‌های چوبی چقدر است؟
هزینه بازسازی کفپوش‌ها در اتاق‌های مختلف چقدر است؟
چه عواملی می‌تواند در بازسازی کفپوش‌های چوبی تاثیر‌گذار باشد؟

Decor-43

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن کفپوش چوبی این است که شما می‌توانید با گذشت زمان، آن‌ها را بازسازی کنید که همین موضوع آن را به یک سرمایه‌گذاری ماندگار تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، از آن‌جا که هزینه بازسازی کفپوش‌های چوبی معمولا نصف هزینه نصب مجدد است، برای شما به عنوان یک صاحب‌خانه انتخاب عاقلانه‌ای است تا به جای نصب مجدد، بازسازی آن‌ها را انتخاب کنید. به این دلیل که بازسازی کفپوش‌ها یک کار وقت‌گیر است و باید به‌درستی و با دقت انجام شود، بهتر است برای انجام این کار از متخصص این امر کمک بگیرید.

برای بازسازی کفپوش‌های چوبی نیاز است تا قبل از گذاشتن پوشش جدید، آن‌ها را سنباده‌کاری کنید، بنابراین باید توجه کنید که کفپوش‌ها ضخامت کافی داشته باشند.

اگر کفپوش‌ها را مهندسی کرده باشید ممکن است نتوانید آن‌ها بازسازی یا اصلاح کنید، زیرا آن‌ها یک قطعه چوب همگن نیستند. اگر روکش‌ها به اندازه کافی ضخیم باشند، می‌توانید یک یا دو کار بازسازی یا اصلاح روی آن‌ها انجام دهید.

هزینه بازسازی کفپوش‌ چوبی در اتاق‌های مختلف چقدر است؟

شما معمولا باید برای هر متر مربع برای بازسازی کفپوش 300/000 تا 1/500/000 تومان در نظر بگیرید که این هزینه شامل نیروی کار و مصالح هم می‌شود. این موضوع بدین معنا است که متوسط هزینه پروژه‌ها بسته به متر مربعی که با آن روبه‌رو هستید کاملا متفاوت است.

Decor-44

شما باید برای بازسازی یک آشپزخانه‌ای که 28 متر مربع متراژ دارد، هزینه ب 8/000/000 تا 40/000/000 تومان در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که فضاهای کوچک مانند کمد یا راه‌پله‌ها هزینه بیشتری نسبت به فضاهای بزرگتر با دسترسی آسان‌ دارند. راه‌پله ها را نمی‌توان به کمک دستگاه بازسازی کرد، بنابراین به زمان و مهارت کاری بیشتری نیاز دارند.

علاوه بر همه این‌ها شما باید هزینه اضافی استخدام یک فرد برای بیرون بردن وسایل و جابجایی آن‌ها را هم در نظر بگیرید. بازسازی کفپوش‌های چوبی معمولا چند روز طول می‌کشد که شامل زمانی برای خشک شدن سطوح جدیدو از بین رفتن گازهای تولید شده از مصالح می‌شود. برای دور ماندن از این گازها، در طول انجام پروژه در مکان دیگری بمانید.

چه عوامل دیگری می‌تواند در هزینه بازسازی کفپوش‌های چوبی موثر باشد؟

به‌مانند تمامی پروژه‌هایی که برای بازسازی و به‌سازی منازل انجام می شود، هزینه‌های انجام کار وابسته به محل زندگی شما و هزینه متخصصانی است که برای انجام کار در نظر می‌گیرید. علاوه بر این، وضعیت کفپوش و مواد نهایی که انتخاب می‌کنید هم می‌تواند روی هزینه نهایی شما تاثیرگذار باشد. در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا بودجه واقعی مورد نیاز برای انجام پروژه را تخمین بزنید.

وضعیت کفپوش

اگر کفپوش چوبی شما نیاز به تعمیرات بسیاری دارد ، این مورد به‌راحتی می‌تواند هزینه بازسازی پروژه شما را افزایش دهد. قبل از انجام هر گونه کار اصلاحی، یک پیمانکار یا متخصص باید هر گونه ترک یا فرورفتگی را برطرف کند. بسته به میزان آسیبی که وجود دارد، اصلاح همین موارد هم به تنها کار بزرگی است.

اگر لکه‌‌های قدیمی روی سطح چوب وجود داشته باشد، هنگام تمیز کردن با مشکل روبه‌رو خواهید شد. به همین ترتیب، اگر قصد دارید که کفپوش یا فرش قدیمی که قبلا روی چوب نصب شده بوده را بردارید، باید میزان کار و هزینه این قسمت را هم در نظر بگیرید.

Decor-45

از سمت دیگر، اگر وضعیت کفپوش فضای شما خوب و متعادل باشد، فقط به یک کاور ساده کفپوش نیاز خواهید داشت و دیگری نیازی به انجام بازسازی کامل نیست. این مورد شامل اضافه کردن یک پوشش محافظ روی کفپوش فعلی می‌شود.

از آن‌جا که این کار دیگر نیازی به سنباده‌کشی ندارد، بنابراین هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. بسیاری از مالکان برای اینکه همین هزینه کمتر را بپردازند ترجیح می‌دهند تا هر چند سال یکبار فقط روکش سطحی را اصلاح کنند تا نیازی به بازسازی کامل و پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر نداشته باشند.

در نهایت، اگر قصد تغییر رنگ سایه کفپوش را هم دارید، باید دقت کنید که این موضوع هم هزینه شما را افزایش می‌دهد. تغییر رنگ سایه کفپوش به سایه تیره‌تر کار سختی نیست اما روشن کردن سایه کفپوش می‌تواند یک کار فشرده و هزینه‌بر باشد.

مصالح نهایی
در مورد انتخاب مواد بازسازی کفپوش‌ها مانند مواد درزگیر و واکس کفپوش گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. محصولات برتر از قیمت بالاتری نسبت به محصولات ضعیف‌تری برخوردار هستند اما به همان نسبت هم عمر بیشتری دارند و کار بهتری انجام می‌دهند. این مواد شامل یکسری پلی اورتان‌ها و محلول‌های طبیعی هستند.

مواد پلی اورتان: پلی اورتان‌ها بیشترین کاربرد را دارند که در محلول‌های اب یا روغن وجود دارند.

پلی اورتان بر پایه آب: این نوع پوشش در عرض چند ساعت خشک می‌شود و همین باعث می‌شود که بتوان برای استفاده از کاورها و پوشش های چند لایه در یک روز از این مواد استفاده کرد. همچنین از آن‌جا که این مواد شفاف هستند به شما کمک می‌کند تا رنگ کفپوش طبیعی جلوه کند. این مواد معمولا گران‌تر از مواد بر پایه روغن است.

Decor-46

پوشش بر پایه روغن:
این نوع روکش به کفپوش شما یک رنگ کهربایی می‌دهد. معمولا حدود 24 ساعت طول می کشد که تا یک لایه از این مواد خشک شود که کمی زمان‌بر است و بوی شدیدی دارد که تهویه آن مدتی طول می‌کشد.

پوشش ساخته شده از روغن‌های طبیعی: پوشش های طبیعی به جای پایه پلی اورتان، دارای پایه آب هستند و گزینه سازگارتری با محیط زیست هستند. برای مالکان خانه به جای گازهای سمی و شدید، این مواد گزینه بهتری هستند. نقطه ضعف این مورد این است که مانند موارد دیگر بادوام نیستند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا