بلاگپروژه های شاخص

مجتمع تجاری-اداری شمیران سنتر

معمار:

 

موقعیت:

تهران – اقدسیه – بزرگراه ارتش

دسته بندی:

مجتمع تجاری – اداری

سال پروژه:

مجتمع تجاری اداری شمیران سنتر

معرفی برج تجاری اداری شمیران سنتر

برج تجاری اداری شمیران سنتر با هدف ایجاد مجتمعی ممتاز در عرصه مراکز جامع کسب و کار و درقالب مرکز تجارت منطقه ای درشمال تهران (اقدسیه ، بزرگراه ارتش) شکل گرفته است. شمیران سنتر در زمینی به مساحت ۲۷۵۰ مترمربع (طبق سند و قبل از اصلاحی) در ۲۱ طبقه و با زیربنای تقریبی ۳۰ هزار متر مربع تکمیل شده است.

 

 

کاربری ها و عملکرد طبقات

برج تجاری اداری شمیران سنتر شامل (۸)طبقه پارکینگ ، (۱) طبقه هایپرمارکت ، (۵) طبقه بصورت واحدهای تجاری در مساحت های مختلف ، (۱) طبقه فودکورت و (۶) طبقه اداری بصورت دفاتر تجاری یا سند اداری می باشد، با توجه به سه بر بودن زمین پروژه شمیران سنتر و دسترسی آن به سه گذر پیرامونی ، دسترسی بخش های تجاری و اداری کاملا مستقل از یکدیگر طراحی و اجرا گردیده است.

مجتمع تجاری اداری شمیران سنتر واقع در بالاترین نقاط شمیران تهران دارای امکانات و مشخصات ذیل می باشد:

هایپرمارکت به متراژ ۱۴۰۰ متر مربع، شهربازی ، ۱۱ طبقه پارکینگ به تعداد ۴۰۰ واحد ، فودکورت به متراژ ۱۴۰۰ متر مربع ، ۷ طبقه تجاری ، ۸۰ واحد اداری و ….

شمیران سنتر

مشخصات مجتمع

موقعیت برج تجاری اداری شمیران سنتر در قطب جدید کسب و کار و تجارت منطقه شمیران (در شمال شرق منطقه یک تهران ) حدفاصل اقدسیه تامینی سیتی با محوریت بزرگراه ارتش واقع گردیده است. چشم انداز بسیار زیبا و متفاوت از شهر و ارتفاعات شمال تهران ، شبکه راه های فرعی واصلی مناسب، اتصال شریان های بزرگراهی تهران و همچنین وجود ایستگاه های مترو ، خطوط اتوبوس رانی سریع(BRT)، پتانسیل جمعیت پذیری محدوده آن ، واقع شدن در مسیر منطقه تفرجگاهی شمال شرق تهران ( لواسان و رودبارقصران) از دلایل اصلی شکل گیری این مجموعه بعنوان قطب جدید کسب و کار و تجارت در شمال تهران است.

شمیران سنتر

معماری پروژه

برج تجاری اداری شمیران سنتر به لحاظ اصول معماری مبتنی بر تفکیک بخش های اداری و تجاری و حداکثر استقلال این بخش ها هم از نظر دسترسی و عملکردی طراحی شده است. معماری نمای پروژه دارای ابعاد مختلف در طراحی می باشد که طراحی اصلی آن از المان ها و عناصر اطراف، مانند بزرگراه مجاور که نشانی از حرکت و سیالیت است، الهام گرفته شده است. نمای بخش تجاری دارای متریال دو پوسته بوده که با نقش های ایرانی آراسته گردیده و با استفاده از عنصر شیشه در معماری حاکی از شفافیت و صداقت ، زیبایی خاصی به آن افزوده است. استفاده از پوشش دو لایه جداره های پیرامونی و همچنین نمای کرتین وال وشیشه های چند لایه وسکوریتی علاوه بر زیبایی ومحنصربه فرد کردن نما، استفاده از چشم انداز های زیبای شمال وجنوب، در واحدهای اداری و تجاری موجب حداکثر صرفه جوی در مصرف انرژی میگردد .

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا