بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نشیمن

بله، رنگ ها قطعاً نقش اساسی در محیط اتاق دارند و می توانند بر روحیه افراد ساکن در آن تأثیر بگذارند. به طور کلی، رنگ های سردتر و روشن تر (سفید، کرم ، سبز، آبی روشن ) اتاق را بزرگتر می کنند، در حالی که رنگ های کمی تیره تر و گرم تر ( نارنجی، قرمز، صورتی و سرخابی) فضای اتاق را بسته تر و آن را کوچکتر نشان میدهند.

اما گاهی اوقات انفجار رنگ های شاد و روشن دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید تا یک اتاق را شاداب کنید و پرانرژی تر کنید. به ویژه اتاق هایی مانند: اتاق نشیمن که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در این مقاله به رنگ بندی های مختلف و خاص اتاق ها ( نشیمن ) که حال و هوای منحصر به فرد را به آن ها می بخشند می پردازیم.

 

Decor-4آبی دریایی ( تیره )

این فضا به سبک دریایی، محیطی دنج و زیبا را به نمایش می گذارد و رنگ آبی عمیق روی دیوارها قطعاً نقش مهمی را ایفا می کند. به دلیل پایین بودن سقف، رنگ سفید در حفظ تعادل اتاق نقش مهمی دارد، به همین دلیل از آن در مبلمان و تزیینات مختلف استفاده می شود.
توجه کنید که روکش کوسن زرد لیمویی، فنجان ها و تزئین طلایی چگونه فضا را روشن کرده و کنتراست طراوت را به آن می افزاید.

Decor-5آبی و فیروزه ای

این دو رنگ تا حد زیادی به ایجاد یک اتاق درخشان و زنده کمک می کند. این رنگ های سرد وقتی با رنگ سفید ترکیب می شوند، شاد، خوش حس، آرام و دوستانه هستند. اما مراقب باشید که از آنها بیش از حد استفاده نکنید، زیرا آنها به راحتی می توانند فضای کوچک را تحت تاثیر قرار داده و احساس سردی بیش از حد به افراد القاء کنند.
توصیه ما این است که آنها را با چوب رنگ روشن، رنگ زرد و رنگ کرم ترکیب کنید تا فضای مطلوبی را ایجاد کند.

Decor-2

قرمز

ترکیبی پررنگ مانند: قرمز باعث می شود اتاق نشیمن کوچک شما، بدون توجه نباشد و به زیبایی هر چه بیشتر جلوه کند. این فضای پرانرژی مخلوط کاملی بین “پر صدا” و “ساکت” است. چطور؟ با وجود مبل های خاکستری کم رنگ و فرش، از شدت عوارض دیوارها کاسته می شود، در حالی که رنگ قرمز در کوسن ها و الگوهای فرش ادامه می یابد و مکمل فضای ما خواهد بود.

Decor-6سایه های مختلف خاکستری

برای اتاقی که به ظاهری مینیمال و آرام نیاز دارد، رنگ خاکستری را توصیه می کنیم. نکته اصلی این است که از سایه های کمی متفاوت برای روشن و شاد نگه داشتن آن استفاده کنید تا غم انگیز نباشد. خاکستری کم رنگ همیشه با دیوارهای سنگی و کاشی کاری رنگ طبیعی، فوق العاده عمل می کند. این رنگ ها را با مبلمان سفید یا چوبی و نور گرم ترکیب کنید. مطمئناً از اتاقی با ظاهر و احساس سبک و زیبا لذت خواهید برد.

Decor-3آبی کم رنگ

آیا نیاز به اثبات بصری دارید که خاکستری روشن، آبی کم رنگ، سفید در بهشت ساخته شده است؟ چشمان خود را به سمت پایین به این اتاق نشیمن دلپذیر معطوف کنید. این ترکیب رنگ طراوت، آرامش بخش، معاصر و کاملاً هوشمند است.
در اطراف درها، در روکش کوسن و فرش این اتاق نشیمن (فقط به اندازه ای که احساس خنکی ایجاد نکند) استفاده می شود، آبی کم رنگ، ظاهر را تا حدودی روشن می کند.

Decor-7رنگ های خنثی

اگر زمان زیادی را در اتاق نشیمن خود می گذرانید، رنگ های خنثی برای دیوارها و مبلمان گزینه ای مطمئن است. آنها فضا را تحت تاثیر قرار نمی دهند یا کنترل نمی کنند و می توانند با رنگ های روشن مختلف ترکیب شوند. علاوه بر این، آنها همیشه مد خواهند بود.
این مثال به ما نشان می دهد که چگونه سایه های مختلف خنثی باعث می شود که یک اتاق برازنده به نظر برسد و هنگامی که با رنگ های گرم مانند: قرمز ترکیب می شود، می تواند بی صدا بودن یک اتاق را متوقف کند.

Decor-8سبز

شگفت انگیز است. چگونه رنگی در ترکیب با اجزاء دیگر زندگی را به تصوبر می کشد و زنده بودن محیط را ایجاد می کند. این ترکیب با مبلمان چوبی فوق العاده . جذاب می شود.. ما عاشق این رنگ سبز هستیم. چرا که برای دیوارهای خاص گزینه بسیار مناسبی است، زیرا ظاهری به یاد ماندنی و پرانرژی را به نمایش می گذارد.
توجه کنید که چگونه این اتاق نشیمن/آشپزخانه با طرح باز از کاشی های تزئینی با ترکیب نارنجی و قرمز استفاده مشده است تا شدت رنگ سبز را تعدیل کند.

Decor-9سفید

قانون شماره یک برای بزرگنمایی بصری یک اتاق کوچک استفاده از رنگ های سفید یا روشن است. به راحتی می توان فهمید که چرا رنگ سفید و رنگ های مختلف این طیف رنگی، آنقدر محبوب هستند: این اتاق نشیمن کاملاً سفید ما را خیره می کند. آرام، پیچیده و بسیار شیک است.

Decor-10زرشکی

قرمز، آلبالویی، سرخابی و… هر نامی را که ترجیح می دهید، این مجموعه خاص از رنگ ها همیشه پیچیده به نظر می رسند. بهترین انتخاب برای یک دیوار، سایه ای است که باعث می شود اتاق نشیمن کوچک شما مجلل و بسیار لوکس به نظر برسد. ما مبلمان رنگ روشن را برای ایجاد تعادل در سایه عمیق دیوار، توصیه می کنیم.

Decor-11پاستل های زیبا

دنیای شگفت انگیز رنگ های پاستلی، جایی که به تنهایی با نام های دلپذیر مانند لاله های یخ زده، آبشار و تابش آفتاب روبرو خواهید شد. آنها ملایم و مناسب اتاقهای کوچکتر هستند و نه فقط اتاق خواب کودکان. این رنگ ها هرگز فضای اتاق را خفه نمی کنند و در صورت تمایل می توان آنها را روی تمام دیوارها استفاده کرد.

پاستل ها نیز به راحتی قابل تطبیق هستند، بدین معنی که بسته به شدت مورد نظر شما می توانید هنگام ترکیب رنگ، کم و بیش از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ هادر زندگی، روح و روان ما تاثیر شگرفی دارند و باعث آرامش و پیشرفت ما در زندگی خواهند شد. در انتخاب رنگ محیط زندگی خود دقت کافی را داششته باشید و از نظر کارشناسان استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا