مجله خبری

تولید مسکن قیمت را نصف می‌کند

به گزارش تجارت‌نیوز، حسام عقبایی با بیان اینکه رونق تولید در بخش مسکن به عنوان مرکز اصلی تحقق شعار سال ٩٨ محسوب می شود، افزود: تحقق این شعار در حوزه مسکن الگویی برای تحقق رونق تولید سایر بخش ها است.

وی افزود: این موضوع می تواند کمکی برای گردش ۴۵ درصدی اقتصاد بازار مسکن، ایجاد اشتغال و چرخش تولید سایر بخش های کشور باشد زیرا در این بخش کالاها به طور مستقیم تحت تاثیر تحریم ها قرار نمی گیرد.

عقبایی با تاکید بر آنکه ٧٠ تا ٩٠ درصد از قیمت مسکن وابسته به نرخ زمین است، گفت: باقی هزینه ها مربوط به هزینه ساخت و ساز است که بیشتر مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می شود بنابراین رونق در تولید مسکن می‌تواند معضلات اصلی پیش روی تحقق شعار سال جدید را برطرف کند.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تولید مسکن علاوه بر فعال کردن یک هزار و ٣٠٠ شغل و نیز ٣٠٠ صنعت، توازن بین عرضه و تقاضا را فعال می کند، افزود: مقام معظم رهبری به دنبال فرمایشات خود تاکید ویژه ای را بر برطرف کردن بحث بیکاری، اشتغال و معیشت مردم داشتند.

وی یکی از مهمترین نیازهای کشور را افزایش تولید مسکن اعلام و بیان کرد: اساسی ترین مشکل مردم کشور در سطح کلان حوزه مسکن است به همین دلیل طی ۴٠ سال گذشته در تمامی دولت ها توجه ویژه ای به حوزه مسکن صورت گرفته و حتی دولت دوازدهم هم تمهیدات ویژه ای را در این خصوص اندیشیده است.

عقبایی خاطرنشان کرد: اکنون کشور نیازمند یک میلیون واحد مسکونی است در حالی که طبق آمار ارائه شده تولید مسکن کمتر از ٣٠٠ هزار واحد مسکونی است؛ رونق تولید در این حوزه می تواند بخش وسیعی از معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور را برطرف کند.

وی معتقد است که وزارت راه و شهرسازی در خصوص قرار دادن زمین در اختیار تولیدکنندگان و انبوه سازان باید گام جدی بردارد تا از این طریق قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران برخی سیاست‌های پولی و بانکی کشور و نیز بنگاه داری بانک ها را از دیگر معضلات بازار مسکن یاد و خاطرنشان کرد: بانک های کشور بانک های سرمایه ای نیستند بلکه به صورت تجاری در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به تولید مسکن استیجاری از دیگر مشکلاتی است که باعث شده تا برخی از اقشار جامعه هیچگاه از توانایی لازم برای خانه دار شدن برخوردار نباشند، گفت: دولت باید طرح تولید مسکن اجتماعی را به عنوان طرح ملی قلمداد کند زیرا اجرای این طرح ها موانع تولید مسکن در کشور را برطرف خواهد کرد.

منبع:شهر خبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا