بلاگپروژه های شاخص

مجتمع تجاری تفریحی آیلند

مجتمع تجاری تفریحی آیلند

آیلند اولین منطقه ویژه اقتصادی تفریحی و گردشگری با رویکرد یک شهر پایدار است که در کلاس بین‌المللی برای ایجاد سبک ایده‌آل زندگی برای همه ایرانیان توسط شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان پایه‌گذاری شده است.
کاربری‌های متنوع مجموعه آیلند همچون مجموعه‌های ورزشی- تفریحی جذاب و منحصر به فرد، مراکز خرید، گردشگری و تفرجگاه‌های زیبا، محله‌های شهری با تم‌های متفاوت کلاسیک و مدرن، برخورداری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی و … در قالب ۲۴ پروژه از سوی پنج هلدینگ و ۲۴ شرکت زیر مجموعه آن‌ها تعریف شده است.
آیلند، مفتخر به دریافت عنوان اولین و بزرگترین مجموعه‌ با ویژگی چندکاربری در کشور است. هم‌افزائی ناشی از جای‌گیری این کاربری‌ها به صورت یک مجموعه و ارتباطات در نظر گرفته شده برای جانمایی پروژه‌های مختلف در کنار یکدیگر یکی از مهمترین مشخصه‌های این مجموعه است.

ماموریت آیلند:

شاخص‌بودن هر یک از کاربری‌ها در منطقه و ارائه خدمات متمایز، استاندارد و با کیفیت عالی که تجربه و سبک نوینی از زندگی را به همه ایرانیان نوید می‌دهد، به عنوان رسالت اصلی این مجموعه مد نظر است.

مشخصات مجموعه آیلند:

این شهر، مقصدی برای زندگی، تفریح، ورزش، کار، آموزش و سلامت در ارتباطی ارگانیک برای شکل دادن به یک سبک زندگی ایده‌آل تعریف شده است. آیلند، به عنوان بزرگترین مجموعه بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری و ورزشی در ایران، اولین مجموعه در کشور است که همزمان سه عنوان زیر را دارا است:

منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی (مصوبه هیأت محترم دولت)
شهرک نمونه گردشگری (مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری)
منطقه ویژه اقتصادی (مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و ابلاغ رسمی دولت)
وسعت مجموعه آیلند:۱۴۰۰ هکتار (معادل مناطق ۱۹،۱۸ و ۲۰ شهرداری تهران)
موقعیت جغرافیایی:۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران، اتوبان تهران ساوه، ۷ کیلومتر بعد از خروجی فرودگاه امام(ره)
مقیاس پروژه:شهر اقامتی، تفریحی، ورزشی، گردشگری، اداری، تجاری و صنعتی شامـل ۲۴ شرکت – پروژه در ابعاد و استانداردهای بین‌المللی
جمعیت‌پذیری سکونتی – اقامتی پروژه برای ۶۰ هزار نفر (بر اساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری)
اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ هزار نفر

شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی، رسالت اصلی شهرک‌سازی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث تمامی زیرساخت‌های پروژه (پروژه‌های زیربنایی) شامل احداث کلیه مسیرها، توزیع آب، توزیع برق، جاده‌ها، و … را به عهده دارد تا با احداث زیرساخت‌های پروژه، شرایطی را برای ورود سایر سرمایه‌گذاران در حوزه‌های روبنایی شامل پروژه‌های تفریحی، تجاری و اقامتی به وجود آورد.
از جمله شاخصه‌های این مجموعه عظیم، واقع بودن آن در یک منطقه ویژه اقتصادی است که از لحاظ انواع مزایا، امکانات و ارائه خدمات در کشور بی‌نظیر بوده و می‌تواند به عنوان بزرگترین مزیت رقابتی این طرح شمرده شود.
توسعه همزمان مفاهیم منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی، شهرک گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی در این مکان در کنار الزامات و استانداردهایی که این تعاریف با خود به همراه دارند، یکی از ناب‌ترین فرصت‌های حضور و سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران و بهترین و جذاب‌ترین خدمات تفریحی، تجاری، ورزشی، اقامتی را برای کشور فراهم می‌کند.
بدین منظور، در جهت ارائه احسن این خدمات، نظرات و طرح‌های مشاوران بین‌المللی بنام در حوزه‌های مختلف که در حیطه خود سوابق روشن و درخشانی دارند، به کار گرفته شده است.

ویژگی‌های ممتاز موقعیت مکانی پروژه

۱ – نزدیکی به پایتخت کشور و قطب‌های بزرگ جمعیتی
۲ – دسترسی ها
دسترسی جاده ای:مجاورت با ۴ راه اصلی کشور:
جاده قدیم تهران- ساوه
آزادراه تهران- ساوه
آزادراه تهران- قم
کمربندی جنوب تهران
دسترسی هوایی:نزدیکی به ۳ فرودگاه
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) (۷ کیلومتر)
فرودگاه مهرآباد (۳۰ کیلومتر)
فرودگاه پیام (۶۰ کیلومتر)
دسترسی ریلی
راه آهن شمال به جنوب کشور
ایستگاه قطار شهری (مترو پرند)
۳ – همجواری‌ها
منطقه ویژه اقتصادی
مجاورت با شهر جدید پرند
واقع شدن در مرز ۴ استان مهم کشور؛ تهران، مرکزی، قم، قزوین
نزدیکی به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی پایتخت
وجود شهرک‌های صنعتی و شهرک سینمایی در اطراف پروژه
مجاورت با نمایشگاه بین المللی تهران
نزدیکی به شهر صنعتی مبلمان
نزدیکی به صنایع بزرگ خودروسازی کشور؛ ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو۴ – توپوگرافی و اقلیم
مجاورت با رودخانه شور
توپوگرافی متنوع و مناظر طبیعی، اقلیم چهار فصل و هوای پاک در تمام طول سال
ویژگی های منحصربه فرد پروژه
مجموعه آیلند، دارای کاربری‌های متنوع تفریحی، ورزشی، اقامتی و تجاری است. هم‌افزایی ناشی از جای‌گیری این کاربری‌ها به صورت یک مجموعه با هدف ارائه بسته کامل خدماتی و همچنین ارتباطات در نظر گرفته شده برای جانمایی پروژه‌های مختلف در کنار یکدیگر، یکی از بارزترین مشخصه‌های متمایزکننده این مجموعه است.

ایجاد امکانات اقامتی در مجاورت خدمات متنوع رفاهی-تفریحی و امکان بهره‌وری از این خدمات در تمامی ساعات شبانه‌روز، رویای شهری بیدار در همه اوقات، برای استفاده از امکانات تفریح، خرید و اقامت تمام اعضای خانواده، همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف درآمدی را محقق نموده است.

ویژگی‌های منحصر به فرد آیلند عبارت است از:

۱۴۰۰ هکتار وسعت اراضی با برخورداری از هوای پاک و قابلیت توسعه، که پروژه را به یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل می‌نماید؛
دارای طرح جامع که توسط مشاوران طراز اول جهانی تهیه شده و در کلیه مراحل برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا، مشارکت و نظارت داشته‌اند؛
برخورداری از مزایای قانونی منطقه ویژه اقتصادی؛
برخورداری از مزایای قانونی منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی؛
برخورداری از مزایای قانونی مجوز شهرک در شورای‌عالی شهرسازی و معماری؛
استفاده از هم‌افزایی حاصل از تمرکز امکانات متنوع (ورزشی، تفریحی، مرکز خرید، تجاری- بازرگانی، اقامتی)؛
رعایت استانداردهای بین‌المللی در طراحی و ساخت ۲۴ کاربری؛
امکان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی؛
امنیت سرمایه‌گذاری خارجی به واسطه قانون (FIPPA)؛
دارای ۶ دهکده اقامتی محصور شده، با سبک‌های مختلف معماری روز دنیا که مجموعه را در کشور منحصر به فرد می‌نماید؛
بیش از ۱۰۰ هکتار فضای اختصاص یافته برای احداث پارک‌ها و باغ‌های متناسب؛
ترویج مفاهیم جدید کسب وکار و مدل‌های تجاری روز دنیا به اعتبار مشاوران مطرح بین‌المللی؛
دارای سند تفکیکی جداگانه برای هر یک از کاربری‌های تخصصی

هتل ریزورت ساحلی


هتل ریزورت آیلند مکانی منحصر به فرد و جذاب به منظور تفریح و استراحت در تعطیلات آخر هفته برای شهروندانی است که پس از یک هفته کار و تلاش به مکانی آرام، خوش آب و هوا و به دور از هیاهوی شهر تهران به همراه خانواده و دوستان نیاز دارند.

هتل ریزورت آیلند با استفاده از عناصر معماری اصیل ایرانی طراحی شده و در مجاورت دریاچه و رودخانه قرار دارد. این هتل با حفظ هویت ایرانی، فضایی بی‌نظیر و آرامش‌بخش خلق نموده است.

از فضاهای موجود در اطراف هتل میتوان به بازار سنتی، موزه و رستوران‌های بین‌المللی و همچنین زمین چوگان که در کنار هتل ریزورت قرار دارد اشاره کرد. این امکانات شرایط مورد نیاز برای داشتن یک تعطیلات مفرح و بی‌دغدغه را فراهم می‌کنند.

منطقه ویژه اقتصادی


منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان به عنوان مرکز ثقل شهر آیلند، تنها منطقه ویژه اقتصادی با گرایش گردشگری است که برای ایجاد تحرک اقتصادی در منطقه و برقراری ارتباطات تجاری بین‌المللی به استناد مصوبه مورخ ۲۹/۰۹/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون ایجاد مناطق جدید ویژه اقتصادی و پس از ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور وقت در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۰ تاسیس شده است.

این کاربری کل شهر آیلند را تحت پوشش خدمات و حمایت‌های قانونی ناشی از مجوز مناطق ویژه اقتصادی قرار داده است. این نکته باعث شده تا کاربری‌های متنوع شهر آیلند مزیت و ارزشی دوچندان پیدا کند.

عدم وجود محدودیت زمانی (بدون پرداخت عوارض گمرکی) جهت انبار مواد اولیه و کالاها در منطقه
امکان صدور گواهی مبدا و مقصد توسط سازمان مسئول منطقه
امکان تفکیک و معامله قبض انبار به چند قبض
معافیت از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی در مبادلات بازرگانی منطقه با خارج از کشور و سایر مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی
امکان حمل کالا به منطقه بدون نیاز به ثبت سفارش و تشریفات مربوط به ورورد کالا به سرزمین اصلی
گشایش اعتبار اسنادی
معافیت از حقوق و عوارض گمرکی جهت واردات ماشین آلات و تجهیزات سرمایه‌ای به منظور احداث واحدهای تولیدی
کمک به کاهش قیمت تمام شده کالاها از طریق احداث انبار مواد اولیه و حذف هزینه‌های زاید انبارداری در بنادر و پایانه‌ها و ترخیص در زمان لزوم و بهره‌مندی از انبارهای صادرات مجدد
امکان حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی در منطقه
امکان استفاده از انبارهای خصوصی و عمومی
• پوشش دهی کل مجموعه آیلند تحت قوانین و حمایت‌های منطقه ویژه اقتصادی
• پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی
• برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای و تولید و پردازش کالا
• انتقال فناوری
• صادرات غیرنفتی
• ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی
• ترانزیت و انتقال کالا (ترانشیپ)
• قرار گرفتن بزرگترین شهرک گردشگری با کاربری های متفاوت در قلب منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان – آیلند

مرکز خرید و ھتل بین المللی


مرکز تجاری آیلند، یکی از بزرگترین مراکز تجاری در کشور است که با استانداردهای روز دنیا ساخته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این مرکز در کنار پارک آبی، شهربازی و هتل بین‌المللی به یکی از شلوغ ترین مناطق شهر آیلند تبدیل شود. طراحی کل مرکز تجاری، محیط داخلی و تنوع برندها به گونه‌ای است که توجه اقشار مختلف مشتریان را جلب کرده و تجربه جدیدی از خرید، تفریح، استراحت و استفاده از امکانات متنوع را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

امکانات و مزایا، کم نظیر بودن از لحاظ طراحی، وسعت و امکانات
مرکز تجاری آیلند در سه طبقه ساخته خواهد شد که در طبقه سوم آن، مجتمع سینمایی در نظر گرفته شده است. طبقه اول و دوم آن دارای ۳۳۳ واحد تجاری و یک هایپرمارکت ۲۰٫۰۰۰ متر مربعی با ۳۳۴ واحد تجاری با اندازه‌های متفاوت است. رستوران، کافی شاپ، محوطه بازی کودکان، سالن بدن‌سازی و ایستگاه تاکسی و اتوبوس از دیگر امکانات این مرکز است. همچنین این مرکز دارای دو طبقه زیرین به مساحت ۲/۱۲ هکتار برای پارکینگ ۲۴٫۱۸۵ اتومبیل و همچنین خدمات به فروشندگان داخل مرکز تجاری است. این مرکز در نهایت به اشتغال حدود ۴۵۰۰ نفر می انجامد.

مجتمع تجاری آیلند، با توجه به مساحت، تعداد طبقات، حضور برندهای متعدد، امکانات و طراحی، یکی از زیباترین مراکز تجاری کشور خواهد بود. تلفیق خرید و تفریح، فضایی مناسب و لذت بخش را برای حضور طولانی مدت تمامی اعضای خانواده در مجتمع تجاری آیلند فراهم می‌کند.

مجموعه هتل‌های بین‌المللی آیلند با استانداردهای بالای سرویس‌دهی در سه منطقه این شهر پیش‌بینی شده‌اند. اولین هتل در هاب شماره دو در مجاورت مجموعه‌های تفریحی- ورزشی همچون مرکز تجاری، شهربازی، آمفی تیاتر، کارتینگ، پارک آبی و مجموعه سوارکاری است.

دومین هتل آیلند هتل ریزورت است که در مجموعه گردشگری- ساحلی در کنار دهکده‌ ویلایی ساحلی، بلوار تفریحی-خرید، تالار شهر، بازارچه سنتی، زمین و دهکده چوگان جانمایی شده است.

سومین هتل آیلند در مجموعه دهکده گلف در مجاورت زمین ۱۸ حفره‌ای گلف ،کلوپ گلف، ویلایی‌هایی مدرن و مرکز تجاری طراحی شده است.

مجموعه گلف


مجموعه گلف آیلند در قلب پروژه آیلند و در محدوده‌ای به وسعت ۳۲۲ هکتار با پوشش متنوع گیاهی، هوایی پاک و تمیز، زمین‌ چمن ویژه ورزش گلف، هفت دریاچه مصنوعی زیبا و ویلاهایی مدرن طراحی و ساخته شده که مکانی ایده‌آل و رویایی برای یک تفریح شاد و پر نشاط فراهم کرده است.

این مجموعه شامل دو بخش اقامتی و زمین گلف است. زمین منحصر به فرد گلف آیلند ۹۲ هکتار (معادل ۱۱۲ زمین فوتبال) وسعت دارد که در احاطه مجموعه اقامتی گلف قرار دارد و در کنار بسیاری از جذابیت‌های طبیعی دیگر، چشم‌انداز زیبایی برای ویلاهای مجموعه ایجاد کرده است.

چمن نیوزلندی ویژه زمین گلف که در مجموعه استفاده شده و رودخانه و دریاچه‌های‌ طراحی شده در این مجموعه قابلیت تلطیف هوا و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما و تولید اکسیژن برای ۱۳۰ هزار نفر و در نتیجه ایجاد هوای پاک برای اقلیم مجموعه آیلند را دارد.

مجموعه اقامتی گلف آیلند نیز در وسعتی به مساحت ۲۳۰ هکتار با ۱۶۰۰ ویلای مدرن در سبک‌های مختلف برای کسانی طراحی شده که به دنبال زندگی آسوده در نزدیکی تهران و به دور از فضای شهری هستند.

عواملی همچون بهره‌گیری از علم و تجربه متخصصین و مشاوران طراز اول جهانی، مشخصات فنی استاندارد، امکانات جانبی (باشگاه‌ها)، مجاورت با پایتخت، استفاده از نقش هم‌افزایی سایر کاربری‌های آیلند و طراحی متنوع هماهنگ با سلایق مختلف، این مجموعه را به یک مجموعه گلف بی نظیر و منطبق بر استانداردهای بین‌المللی در کشور تبدیل کرده است.

شهر خودرو آیلند


شهر خودرو مفهومی خلاقانه و ابداعیِ سال‌های اخیر در حوزه بازاریابی و فروش خودرو است که آیلند با پیاده سازی مناسب آن، تجربه یک خرید متفاوت برای مشتریان را فراهم می‌نماید.

شهر خودرو آیلند در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار، ۹۱ قطعه نمایشگاهی را در سه رینگ درون خود جای داده است تا در عرصه انتخاب، خرید و فروش خودرو تحولی نو ایجاد کند و مناسبترین خودروها را با سریع‌ترین خدمات لازم به مشتریان عرصه کند.

امکانات و ویژگی‌های شهر خودرو

شهرخودرو آیلند تمامی خدمات مورد نیاز برای خرید، فروش و ارتقاء خودرو را به صورت یکپارچه گردهم آورده تا تجربه‌ای دلنشین و منظم از خرید خودرو در کنار خانواده‌ و دوستان را برای خریداران و فضایی سالم و رقابتی را برای فروشندگان ایجاد کند. این خدمات عبارتند از:

نمایندگان فروش خودروهای وارداتی
نمایندگان خودرو سازان داخلی
شعب بانک‌های مختلف
مراکز بیمه خودرو
گمرک و ترخیص خودرو
مرکز شماره‌گذاری
مرکز پلیس ۱۰+
موزه خودروهای لوکس
نمایشگاه خودروهای لوکس
دفاتر شرکت‌های لیزینگ
شرکت‌های بین‌المللی اجاره خودرو
نمایشگاه و فروشگاه اقلام تبلیغاتی خودروسازان
امکان برگزاری رویدادهای خودرویی اعم از بین‌المللی و داخلی

مزایای شهر خودرو آیلند

شهر خودرو آیلند با رویکرد بهترین خدمات برای تمامی مشتریان، مزایایی قابل توجهی را برای خریداران تعریف نموده است. این مزایا عبارتند از:

تنوع انتخاب، تسریع فرآیند جستجو و بهره‌مندی از خدمات کارشناسی خودرو
مناسب بودن نسبی قیمت خودروها به خاطر وجود بازار رقابتی و حذف واسطه‌ها
امکان تست خودرو در پیست اتومبیل‌رانی
تمرکزخدمات و امکانات خرید و فروش خودرو
پیش‌بینی فضایی آرام برای حضور خانواده همچون پلازای مجهز به رستوران، کافی‌شاپ و…
امکان خرید کلیه لوازم جانبی و تزئینی مخصوص اتومبیل در مرکز تیونینگ خودرو

مجموعه پارک آبی


پارک آبی آیلند، تحقق رویای حضور در یکی از هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی دنیا در شهر آیلند و در مجاورت تهران است. این پارک به عنوان بزرگترین پارک آبی خاورمیانه طراحی شده است.

پارک آبی در هاب شماره دو شهر آیلند جانمایی شده است. این هاب شامل چهار کاربری اصلی و جذاب همچون مرکز تجاری، پارک آبی، شهربازی، هتل و سالن کنفرانس است. قرارگیری این کاربری‌ها در کنار هم، باعث تجمع تعداد زیادی بازدیدکننده و ایجاد فضایی چندمنظوره و مفرح برای سرگرمی، خرید و استراحت می‌شود.

مشتریان پارک آبی آیلند امکان انتخاب حضور در فضاهای مختلف را تجربه خواهند کرد:

پارک آبی روبسته آقایان
پارک آبی روبسته بانوان
مجموعه Spa
مجموعه روبسته موج سواری
مدرسه آموزش موج سواری
هتل
بخش مجموعه بانگلو
مجموعه رستوران‌ها، فست فود و کافی شاپ
رستوران و مجموعه همایش کنار استخر
در پارک آبی آیلند، برای اولین بار در کشور استخر موج سواری در قسمت روباز و اتاق موج سواری شامل Flow Rider در قسمت سرپوشیده ارائه می شود. رایدهایی که در این پارک آبی استفاده می‌شوند عبارتند ازLazy River، استخر موج و سایر رایدها و تجهیزات به روز دنیا.

برای قسمتVIP سرویس Spa طراحی شده که شامل اتاق ماساژ، سالن‌های زیبایی و سایر خدمات مرتبط است. همچنین ساختمان اصلی ورودی شامل ۸۰۰ متر مربع فضای تجاری، رستوران و کافی شاپ است.

مجموعه سوارکاری


مجموعه‌های چوگان و سوارکاری آیلند دو مجموعه همجوار در جنوب شرقی شهر آیلند و در جوار رود شور است. این دو مجموعه توسط جاده قدیم تهران-ساوه از هم جدا شده‌اند.

مجموعه چوگان آیلند به عنوان اولین مجموعه چوگان با استاندارد المپیک در کشور و با هدف احیای این ورزش کهن ایرانی طراحی شده است. این مجموعه از زمینِ چوگانِ سنت ماریا در اسپانیا الگو برداری شده که از معتبرترین محل‌های آمد و شُدِ بزرگان اقتصادی جهان است. مجموعه چوگان آیلند در مجاورت مجموعه سوارکاری در مساحتی به وسعت ۱۰.۶ هکتار جانمایی شده است.

مجموعه سوارکاری آیلند همچنین اولین پیست سوارکاری کشور است که با رعایت استانداردهای بین‌المللی و زیر نظر مشاوران مجرب احداث می‌شود. در طراحی این مجموعه قابلیت برگزاری مسابقات پرش با اسب، درساژ، محل نمایش اسب، مرتع آماده‌سازی اسب، محل گرم کردن اسب‌ها، کلینیک درمان اسب و اصطبل‌های قرنطینه تعریف شده است. این امکانات (به ویژه اصطبل‌ها) برای نگهداری و آماده‌سازی اسب‌های چوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه سوارکاری آیلند با دسترسی به جمعیت ۱۷ میلیون نفری (پایتخت و چهار استان همجوار) تاثیر بسیاری بر رشد ورزش و صنعت اسبدوانی کشور دارد. این مجموعه با طراحی منحصر به فرد و استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین زمین چهار فصل، محیطی استاندارد را در اختیار علاقمندان به این حوزه ورزشی- تفریحی می‌گذارد.

ویژگی‌های مجموعه چوگان آیلند:
اولین زمین چوگان با استاندارد جهانی
حمایت از نماد ملی چوگان
نزدیکی به تهران
عضویت در کلوپ اختصاصی و VIP چوگان
امکان اقامت در کنار فضای سبز بی‌نظیر زمین چوگان
برگزاری مسابقات داخلی و خارجی با استانداردهای بین‌المللی
ویژگی‌های مجموعه سوارکاری آیلند:
امکان برگزاری مسابقات کورس اسب دوانی و پیش‌بینی مسابقات
امکان برگزاری مسابقات ارابه‌رانی در مسیر‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، ۱۶۰۰، ۱۸۰۰ و۲۲۰۰ متر با استاندارد بین‌المللی و پیش‌بینی و شرط‌بندی روی مسابقات
طرح مورد تایید انجمن سوارکاری بریتانیا
برگزاری مسابقات پرش، درساژ و سایر مسابقات
دارای استاندارد برگزاری مسابقات پرش و درساژ
باشگاه اعضای مجموعه سوارکاری آیلند با شرایط و تسهیلات ویژه
مدرسه سوارکاری آیلند
استفاده از افراد مجرب در قسمت‌های مختلف مجموعه
درمانگاه اسب
برگزاری تورهای بازدید

مجموعه سوپر کارت


مجموعه سوپرکارت آیلند با پیستی به طول ۱۴۵۰ متر، دارای استانداردهای سطح A فدراسیون جهانی کارتینگ (CIK) و امکان برگزاری انواع مسابقات از جمله مسابقات جهانی کارتینگ (RMC) به عنوان یک مجموعه کارتینگ‌ مجهز، بستر ماجراجویی‌ را برای دوست‌داران ورزش‌های اتومبیل‌رانی در کشور ایجاد نموده است.
این مجموعه علاوه بر فضای پیست، دارای ساختمانی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع شامل امکانات جانبی نظیر سالن‌ بازی‌های کامپیوتری، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ‌های اختصاصی و غیره است که خدمات رفاهی گوناگونی را به کارت‌سواران و همراهان آنها ارئه می‌دهد.
مجموعه سوپرکارت آیلند برای ایمن‌سازی مسیر مسابقه (با هدف دریافت استانداردهای فداراسیون جهانی اتومبیل‌رانی) و بر اساس شبیه‌سازی مسیر در فضای مجازی و تخمین سرعت کارت‌ها در پیچ‌های مختلف، امکانات ایمنی متفاوتی همچون موانع نرم، جداول پلاستیکی (نیوجرسی‌) و گاردریل‌های متعدد را در مسیر و پیچ‌های مسابقه ایجاد کرده است.
علاوه بر این دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت برای کاربران کارت‌ها اعم از مبتدی تا حرفه‌ای پیش‌بینی شده است.

دهکده سلامت


دهکده سلامت آیلند، کاربری پیش‌بینی شده برای تکمیل خدمات ارائه شده در شهر آیلند است که به چهار بخش درمانی، مراقبت‌های ویژه سالمندان، آموزشی و اقامتی تقسیم می‌شود.

بروزترین تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی- مراقبتی و بیمارستان دهکده نویدبخش سلامت برای مراجعه‌کنندگان و کاربران این دهکده است.

امکانات اقامتی ویژه‌ دهکده در هر بخش برای گروه‌های مختلف مانند سالمندان، بیماران، دانشجویان، اساتید و کارکنان مجموعه و غیره پیش‌بینی شده است.

وجود آب و هوای پاکیزه و تمیز و به دور از آلودگی صنایع مختلف، شرایط مناسبی را برای بخش اقامتی دهکده سلامت و اقامت موقت یا دائم افرادی که نیازمند مراقبت‌های درمانی مقطعی یا طولانی مدت هستند، فراهم خواهد نمود.

افراد ساکن در این مجموعه می‌توانند از امکانات متنوعی از جمله خدمات به روز پزشکی، آب درمانی، مراقبت‌های خاص سالمندان و غیره استفاده نمایند.

دهکده‌های اقامتی آیلند


مجموعه‌های اقامتی در کنار مجموعه‌های تفریحی – گردشگری و تجاری، برای تکمیل بسته خدمات ارائه شده در شهر آیلند و در وسعتی به مساحت ۸۶۳ هکتار ایجاد شده است.

مجموعه‌های اقامتی آیلند به دو بخش تقسیم می‌شوند، بخش اول ویلاهای داخل کاربری‌های تخصصی مانند گلف یا چوگان و بخش دوم دهکده‌های اقامتی محصور با سبک‌های مختلف معماری. این مجموعه‌های اقامتی اعم از آپارتمان و ویلا در طرح‌های مختلف بنا شده‌اند و با استانداردهای روز، معماری متنوع و امکانات مدرن ساخته خواهند شد.

بخش اول: ویلاهای اقامتی واقع در کاربری‌های تخصصی
• مجموعه چوگان
• آپارتمان‌ها و ویلاهای ساحلی
• دهکده سلامت
• دهکده گلف
• مجموعه اقامتی کارکنان
• دهکده پرواز
• دهکده دیپلماتیک

بخش دوم: دهکده‌های اقامتی تماتیک
• دوران‌های تاریخی ایران
• مدیترانه‌ای
• مدرن
• مراکشی
• اسپانیایی

الف- بخش اقامتی واقع در کاربری‌های تخصصی
بخش اول مجموعه‌های اقامتی آیلند، ویلاهای داخل کاربری‌های تخصصی است که ساکنین این بخش‌ها می‌توانند از مزایای کاربری‌های تخصصی آن بهره‌مند شوند. مساحت کل امکانات این بخش، حدود ۴۷۶ هکتار است. کاربری‌هایی که دارای مجموعه‌های اقامتی هستند عبارتند از:

مجموعه اقامتی چوگان
ویلاهای مجموعه چوگان در سه منطقه احداث می‌شوند. منطقه اول که دور زمین چوگان واقع شده در فاز اول ساخته خواهد شد و دو منطقه دیگر در فازهای دوم و سوم توسعه چوگان ساخته می‌شوند. فضای اختصاص یافته به ویلاها و آپارتمان‌ها حدود ۷۸ هکتار است. همچنین این مجموعه دارای پارکینگی با ظرفیت ۸۹۱۷ اتومبیل است. بخش دوم این مجموعه کاملا به دفاتر تجاری و آموزشی اختصاص یافته و بخش سوم ترکیبی از آپارتمان‌های اقامتی، دفاتر تجاری و مراکز آموزشی است.

آپارتمان‌ها و ویلاهای ساحلی
این مجموعه در فاز دو و سه توسعه و در قسمت پایین‌دست رودِ شور ساخته خواهد شد. این بخش شامل ویلاهای لوکس با نمای دریاچه در نزدیکی بلوار جردن و مرکز شهر است. دسترسی به این ویلاها از طریق بلوار جردن و کمربندی گلف امکان‌پذیر است. تعداد ساکنین در نظر گرفته شده برای این منطقه حدود ۵۰۰۰ نفر بوده و تنها ۷٫۳ هکتار فضای سبز در منطقه ایجاد می‌شود.

دهکده سلامت
دهکده سلامت آیلند از لحاظ کاربری به چهار بخش درمانی، مراقبت‌های ویژه سالمندان، آموزشی و اقامتی تقسیم می‌شود. این دهکده دارای امکانات اقامتی ویژه‌ای در هر بخش برای گروه‌های مختلف مانند سالمندان، بیماران، دانشجویان، اساتید و کارکنان مجموعه و غیره است.

وجود آب و هوای پاکیزه و تمیز و به دور از آلودگی صنایع مختلف، شرایط مناسبی را برای بخش اقامتی دهکده سلامت و اقامت موقت یا دائم افرادی که نیازمند مراقبت‌های درمانی مقطعی یا طولانی مدت هستند، فراهم خواهد نمود. افراد ساکن در این مجموعه می‌توانند از امکانات متنوعی از جمله خدمات بروز پزشکی، آب درمانی، مراقبت‌های خاص سالمندان و غیره استفاده نمایند.

دهکده گلف

ویلاهای دهکده گلف، مشرف به زمین گلف آیلند و دریاچه‌های مصنوعی آن، در دو فاز ساخته می‌شوند. در فاز اول ۴۰ ویلا و ساختمان باشگاه اعضا (به عنوان نمونه) همراه با امکانات پذیرش و زمین گلف ۹ حفره‌ای ساخته خواهد شد و در فاز دوم سایر ویلاها ساخته می‌شوند و زمین گلف به ۱۸ حفره توسعه می‌‎یابد. آکادمی و هتل ریزورت گلف، مرکز کنفرانس، برج فانوس دریایی ویلاهای گلف نیز در این فاز ساخته خواهند شد. این مجموعه با یک مسیر درخت کاری شده به هاب گردشگری و دهکده اقامتی و فرهنگی با سبک مدرن متصل می‌شود و از سوی دیگر با تله‌کابین به هاب گردشگری مرتبط است.

مجموعه اقامتی کارکنان
آیلند در افق نهایی طرح خود حدود سی هزار شغل ایجاد می‌نماید، از این رو بخشی از مجموعه جهت اقامت کارکنان به عنوان دهکده اقامتی کارکنان در نظر گرفته شده است.

این مجموعه در فاز سه توسعه آیلند ساخته می‌شود و شامل آپارتمان‌ها و ویلاهایی برای شاغلین در کل مجموعه است. مزیت این قسمت نزدیکی به امکانات ورزشی و رفاهی برای کارکنان، نزدیکی به ایستگاه اتوبوس برای دسترسی به نقاط مختلف پروژه و به متروی پرند و مدارس برای بچه های ۶ تا ۱۸ سال است.

دهکده پرواز
مجموعه دهکده پرواز آیلند شامل کاربری‌های تخصصی مربوط به پرواز، از جمله خدمات آموزشی و تفریحی پرواز در سطوح مختلف با هواپیماهای متنوع است و در فاز سوم توسعه شهر آیلند ساخته می‌شود. این منطقه دارای ۲۵۴ ویلا با سرانه بالای فضای سبز خواهد بود. همچنین ویلاهای بزرگ مشرف به باند پرواز دارای آشیانه خصوصی نگهداری هواپیما هستند.

دهکده دیپلماتیک
دهکده دیپلماتیک با توجه به کارکرد خود با امنیت بالاتری نسبت به سایر بخش‌های اقامتی طراحی شده است. این دهکده که از سه بخش مجزا تشکیل شده با ظرفیت بیش از ۲۶۰۰ نفر شامل ویلاهای بزرگ و زیبا، مشرف به پارک‌ها و فضای باز و سبز و وسیع است. این منطقه دارای امنیت بالایی خواهد بود و با دیوارهای بلند و دوربین‌های مدار بسته کنترل می‌شود و برای زندگی دیپلمات‌ها، سفرا، افراد سیاسی و سایر کسانی که نیازمند آرامش فکری و امنیت بالایی هستند مناسب خواهد بود.

ب – بخش دهکده‌های اقامتی تماتیک:
خانه‌های این دهکده ها تماتیک و بر مبنای طراحی و معماری و فرهنگ کشورهای گوناگون و با استانداردهای بالای طراحی و ساخت بنا خواهند شد. این منطقه با وسعت ۵۷۰ هکتار از پنج ناحیه اقامتی تشکیل شده که بیشتر در قسمت شمالی آیلند قرار دارند.

وسعت فضای باز و سبز اختصاص یافته و انواع سرانه‌های خدماتی برای دهکده‌ها بسیار بالاتر از استانداردهای معمول کشور است. هر یک از پنج ناحیه اقامتی از لحاظ وسعت و سبک معماری با سایر دهکده‌ها متفاوت خواهد‌ بود. این دهکده‌ها عبارتند از:

دهکده بین‌المللی اقامتی و فرهنگی با تم دوران تاریخی ایران
این مجموعه ۹۰ هکتاری شامل دو قسمت است. بخش اول آن زیر کمربند زمین گلف قرار دارد و در فاز دوم توسعه ویلاهای گلف و داخل کمربندی آن ساخته می‌شود. بخش دوم در شمال کمربند زمین گلف واقع شده است که ترکیبی از ویلاها و پارک‌هاست و در فاز سه توسعه زمین گلف طراحی شده ‌است. معماری ساختمان‌ها ترکیبی از معماری مربوط به خانه‌های قرون ۱۷ و ۱۸ کاشان با مصالح مدرن و باغ‌های خصوصی برای هر ساختمان است.

دهکده بین المللی اقامتی و فرهنگی با سبک اسپانیایی
دهکده بین‌المللی اقامتی و فرهنگی با سبک اسپانیایی به مساحت ۸۵ هکتار در سه بخش توسعه می‌یابد. بخش اول آن داخل کمربند زمین گلف واقع شده است و در فاز دوم توسعه زمین گلف ساخته می‌شود. دو بخش دیگر نیز در خارج از منطقه گلف قرار دارند. از ویژگی‌های این بخش می‌توان به سقف‌های سفالی، دیوار با رنگ‌های گرم بژ، خاک سرخ و قهوه‌ای، باغ‌هایی با درختان نخل و عمارت‌های کلاه فرنگی اشاره کرد.

دهکده بین المللی اقامتی و فرهنگی با سبک مدیترانه‌ای
دهکده بین‌المللی اقامتی و فرهنگی با سبک مدیترانه‌ای با مساحت ۹۰ هکتار در شمالی‌ترین بخش آیلند با نمای زیبایی رو به دره اولیا قرار دارد. این مجموعه دو قسمت دارد که بخش اول آن شامل ویلاهای یونانی و بخش دوم شامل فروشگاه‌های کوچک و چند مدرسه است. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به دیوارهای سفید با سقف‌های مسطح، گنبد، درهای آبی و زرد تو رفته و تراس‌های مشرف به باغ‌های زیتون، کاج و انگور اشاره کرد.

دهکده بین المللی اقامتی و فرهنگی با تم مدرن
مساحت دهکده بین‌المللی اقامتی و فرهنگی با سبک مدرن ۹۰ هکتار است که در دو بخش توسعه می‌یابد. بخش اول جنوب زمین گلف و بالای کمربندی گلف قرار دارد و شامل ویلاهایی با طراحی جدید و امکانات مدرن است. بخش دوم شامل مدرسه بین المللی خصوصی و دانشکده صنعتی است که شامل آپارتمان‌هایی برای کارکنان، خوابگاه دانش‌آموزان و دانشجویان، سالن غذاخوری و فضای آموزشی است.

دهکده بین المللی اقامتی و فرهنگی با سبک مراکشی
دهکده بین المللی اقامتی و فرهنگی با سبک مراکشی در غرب آیلند واقع شده و با معماری آفریقای شمالی ساخته می‌شود. دیوارهای خشتی قرمز، پنجره‌های چوبی، باغ‌های آبی با کاشی‌های تزئینی و طیفی از پارک‌ها و باغ‌ها با امکانات متعدد رفاهی، فضایی مطبوع و دلپذیر را برای ساکنین این دهکده مهیا می‌کنند که در کشور بی‌نظیر خواهد بود.

دهکده ورزش


دهکده ورزش آیلند دورنمای یک مجموعه ورزشی است که بهترین امکانات را برای ورزشکاران و دوستداران ورزش فراهم می‌کند. دهکده‌ای که امکان برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی (حتی در سطح جهانی) را در دل خود جای می‌دهد و پذیرای ورزشکاران بزرگ و هواداران آنها خواهد بود. دهکده ورزش آیلند همچنین مکانی برای کشف و پرورش استعدادهای بی‌نظیر ورزشی کشور و معرفی آنها به مسابقات بزرگ بین‌المللی خواهد بود.

این دهکده به دو بخش اقامتی و ورزشی تقسیم می‌شود.

بخش اقامتی آن شامل خوابگاه‌ها و هتل‌هایی برای اسکان ورزشکاران حاضر در برنامه‌ها و مسابقات ورزشی است. بخش ورزشی این دهکده علاوه بر استادیوم‌های ورزشی برای برگزاری اردوهای مختلف ورزشی (دارای تمام استاندارهای بین‌المللی)، دارای سالن‌های چندمنظوره و فضاها و مسیرهای ورزشی برای ورزش‌های فضای باز و همچنین امکانات آموزشی همچون دانشکده تربیت بدنی با هدف ایجاد فضاهای آموزشی مناسب در کنار استادیوم‌ها است. ایجاد امکانات وسیع و تجهیزات مدرن، رویای آیلند برای داشتن یک دهکده ورزش در سطح جهانی را تحقق خواهد بخشید.

شهر بازی


شهر بازی آیلند مکانی است برای عاشقان هیجان و آدرنالین. در این شهر بازی تا ارتفاع یک ساختمان ۳۰ طبقه بالا می‌روید و سپس با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به سمت دریاچه‌ای بزرگ و عمیق پایین می‌آیید. این تجربه سوار شدن بر سومین ترن هوایی بلند جهان است.

امکانات شهر بازی آیلند

سومین ترن هوایی بلند جهان به ارتفاع ۹۳ متر
بازه گسترده‌ای از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و بروز دنیا
نزدیکی با پارک آبی، پیست کارتینگ، مرکز خرید و هتل تفریحی
قرارگیری شهر بازی در نقشه شهر آیلند به نوعی پیشبینی شده که در مجموعه تفریحی جا دارد.

اتودروم بین المللی تهران


اتودروم بین‌المللی تهران اولین پیست اتومبیل‌رانی با قابلیت برگزاری مسابقات فرمولا در کشور است که با استاندارد‌های فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) و با کاربری مسابقات در سطح بین‌المللی ساخته شده است. این پیست با مشاوره شرکت‌هایی چون Tilke ‌آلمان (طراح و سازنده ۱۰ پیست فرمول وان جهان) و Apex طراحی شده است.

امکانات موجود در این مجموعه نویدبخش حضور بروزترین خودروهای فرمولا، حرفه‌ای‌ترین رانندگان این عرصه و تجربه جدیدی از هیجانِ سرعت و شنیدن صدای غرش موتورهای فرمول وان برای تمامی ایرانیان علاقه‌مند به حوزه ورزش‌های اتومبیل‌رانی در کشور است.

اتودروم بین‌المللی تهران در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار و با طولی حدود پنج کیلومتر ساخته شده است. خط آماده ­سازی اتومبیل‌ها (Pit Lane) نیز در این پیست با بهره‌گیری از تجارب ساخت پیست‌های مسابقات فرمولا طراحی و ساخته شده است که این موضوع باعث دریافت همولوگ بین‌المللی در سطوح ۲ و ۳ شده است.

اتودروم بین‌المللی تهران شامل ۱۸پیچ است که شش پیچ آن از جذابترین پیچ‌های معروف پیست‌های فرمولا دنیا نظیر پیست سپانگ مالزی، هوکنهایم آلمان، اسپا فرانکورشامپ بلژیک، کاروسل آلمان، پیچ یک و دو سوزوکای ژاپن و سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شده است.

حداکثر سرعت در این پیست با در نظر گرفتن نوع خودرو، مسیر و مهارت راننده بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

ایمنی اتودروم بین‌المللی تهران

با توجه به استاندارهای بین‌المللی، اصول طراحی حرفه‌ای در ایمنی اتودروم بین‌المللی تهران به طور کامل لحاظ شده است. ایمن‌سازی پیست بر اساس شبیه‌سازی حرکت و سرعت ماشین‌ها و نوع پیچ‌ها درفضای مجازی صورت گرفته است. بنابراین جهت تضمین ایمنی رانندگان و خودروها در سرعت‌های بالا علاوه بر مسیر آسفالت پیست، به ترتیب مسیر ورژ (حاشیه پیست) و ران آف آسفالت، ران آف گراول (شنی)، لاستیک گذاری با روکش تسمه نقاله و سه لایه گارد ریل ایجاد شده است.

علاوه بر این، کلیه مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط به ایمنی راننده و تیم همراه در دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت بسته به نوع استفاده از پیست (تفریحی یا مسابقات) به افراد آموزش داده می‌شود.

باغ بوتانیک


باغ بوتانیک یک محوطه زینتی و همچنین کلکسیونی زنده از گیاهان و یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که در جنوب غربی شهر آیلند جانمایی شده است. بر اساس طراحی‌های انجام شده در این باغ، طیف وسیع و متنوعی از گیاهان به طور طبیعی و با ایجاد فضای مناسب برای هر نوع نگهداری می‌شود.

در باغ بوتانیک آیلند که باهدف گردآوری گیاهان پنج قاره طراحی شده است، گیاهان مختلف از سراسر جهان گردآوری، کاشته و پرورش داده خواهند شد. نام‌گذاری فضاهای مختلف باغ بوتانیک بر اساس نام زادگاه گیاهان خواهد بود، بخش‌هایی همچون باغ کالیفرنیا، باغ اقیانوس آرام، باغ صحرا، باغ تبت و ….

باغ‌های بوتانیک علاوه بر نقش کلیدی که در امر مهندسی، نگهداری و کشت گیاهان مفید و کمیاب دارند، امکانات پژوهشی برای مطالعه اثر تغییرات آب و هوایی کره زمین بر گیاهان و نجات گونه‌های مهم و درحال انقراض را در اختیار متخصصان قرار خواهند داد.

ایجاد مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا گلخانه‌‌ای، همچنین فضای بسیار مناسبی را برای آشناسازی گردشگران با انواع گیاهان موجود و آموزش عمومی ایجاد می‌کند.

پارک علم و فناوری


پارک علم و فناوری ایرانیان به عنوان یک نهاد علمی، فناوری، اقتصادی و موتور محرک شهر آیلند برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، واحدهای دانشگاهی، موسسات و شرکت‌های ارائه خدمات تجاری در محدوده‌ای به وسعت ۴۳ هکتار تعریف شده تا بسترساز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، کارآفرین و اشتغال‌زا شود. مجوز پارک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ دریافت شده است.

قرارگیری پارک علم و فناوری در محدوده منطقه ویژه اقتصادی آیلند، افزون بر بهره‌گیری از مزایای منطقه ویژه (نظیر حمایت‌های قانونی در زمینه گمرکی از شرکت‌های مستقر در این پارک) امکان توسعه آتی پروژه را نیز هموار می‌نماید.

درحال حاضر به منظور بهره‌برداری از این پروژه، “پارک علم و فناوری ایرانیان” به عنوان مدیر اجرایی و بهره‌بردار با شهر آیلند همکاری می‌نماید. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بعد از ارزیابی مجوز حضور در پارک علم و فناوری را دریافت می‌کنند.

اهداف پارک علم و فناوری ایرانیان

توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش (Knowledge Based Economy)
توسعه گردشگری علمی (Knowledge Tourism)
جذب دانش فنی و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی
تجاری سازی نتایج پژوهش
جذب دانشجویان داخلی و خارجی (دانشجویان خارجی به صورت Exchange و یا دائمی)
ارائه بورس تحصیلی از طرف دانشگاه و یا موسسات تحقیقاتی و امکان تضمین بازار با هدف جذب بیشتر دانشجو
حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور و فناور
حمایت از ایده‌های نو و خلاقیت‌های شخصی و در اختیار قرار دادن بورس تحصیلی و یا سرمایه ابتدایی به این اشخاص برای بهره‌برداری‌ها و اهداف بلند مدت
تاسیس مراکز تحقیق و موسسات تخصصی در زمینه علم روز دنیا (به عنوان نمونه مرکز تحقیقات نیرو در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر که در نهایت منجر به ایجاد مجموعه خودکفا Self Sufficient می‌شود و…)
تبدیل این مجموعه به موتور محرک آیلند به عنوان عامل کلیدی در جذب سرمایه و کاربر و همچنین توسعه شهر آیلند به عنوان مجموعه‌ای خودکفا
ارائه تسهیلات لازم و مورد قبول برای فرزندان خانواده‌هایی که در دهکده دیپلماتیک ساکن خواهند بود (مدرسه بین‌المللی، از مهد کودک تا دبیرستان)

پیست های آفرود


مجموعه پیست‌های آفرود آیلند در مساحتی بالغ بر ۲۲.۴ هکتار در طبیعتی پر فراز و نشیب طراحی شده است تا برای عاشقان قدرت‌نمایی و تجربه‌های جدید در ورزش‌های موتوری، احساسی منحصر به فرد از ماجراجوییِ هیجان‌انگیز ایجاد کنند.
این مجموعه دارای بخش‌های مختلف همچون پیست‌ آفرود با قابلیت استفاده ماشین‌های دودیفرانسیل(SUV)،‌ تپه‌نوردی (Buggy) و موتور چهارچرخ (ATV)، پیست رالی کراس و پیست موتور کراس در فضایی متفاوت است.
مجموعه پیست‌های آفرود آیلند با بهره‌گیری از تجارب مشاوران مجرب بین‌المللی و رعایت استاندارهای مرتبط برای برگزاری مسابقات مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی طراحی و ساخته شده است.

ظرفیت‌ها و امکانات:
مجموعه پیست‌های آفرود آیلند شامل شش پیست استاندارد با قابلیت برگزاری رویدادها و مسابقات بین‌المللی است. این پیست‌های عبارتند از:
پیست آفرود:
پیست آفرود آیلند با طول مسیری برابر ۲۴۰۰ متر، یک مسیر منحصر به فرد با فراز و نشیب‌های مهندسی شده که برای سه کاربری متفاوتِ حرفه‌ای (با طول مسیر ۱۲۰۰ متر)، آموزشی (با طول مسیر ۷۰۰ متر) و تفریحی (با طول مسیر ۱۱۰۰ متر) ساخته شده است.
این پیست حداکثر هیجان و ایمنی را برای ورزشکاران و دوستداران رشته آفرود فراهم نموده است. علاقه‌مندان غیرحرفه‌ای آفرود نیز می‌توانند لذت دو دیفرانسیل سواری در بیراهه‌ها و فراز و نشیب‌های هیجان‌انگیز را در کنار رانندگان حرفه‌ای مجموعه تجربه کنند. همچنین با رعایت ویژگی‌های خاص طراحی در این پیست، امکان برگزاری مسابقات باگی و ATV به وجود آمده است.

پیست رالی کراس:
پیست رالی کراس آیلند در حدود ۱۵۰۰ متر طول دارد. ویژگی ممتاز این پیست ترکیب مسیر خاکی (۶۰% مسیر) و آسفالته (۴۰% مسیر) همراه با پیچ‌های شاخص و مهیج با رعایت اصول ایمنی است که امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی را فراهم ساخته است.

پیست موتور کراس:
پیست موتورکراس آیلند در بخش حرفه‌ای با طول مسیر ۲۱۰۰ متر و فراز و نشیب‌های مهندسی شده، جذاب و امن طراحی شده است تا موتورکراس سواران لذت و هیجان حرکت در مسیرهای سخت و پرش‌های بلند و کوتاه از موانع متعدد را تجربه کنند.

پیست موتور کراس بانوان:
پیست موتور کراس بانوان آیلند به طول ۱۱۰۰ متر با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی بانوان و بر اساس تمامی اصول مندرج در ضوابط بین‌المللیِ ساختِ پیست‌های بانوان، طراحی و ساخته شده است. این پیست شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد.

پیست موتور کراس کودکان و نوجوانان:
پیست موتورکراس کودکان و نوجوانان آیلند در مسیری به طول ۶۰۰ متر با رعایت تمامی استاندارهای مربوط به شرایط فیزیکی و جسمانی این گروه سنی ساخته شده است.
این پیست برای نخستین بار در کشور فرصتی را فراهم نموده تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر از سلامت فرزندانشان، آنها را برای آموزش موتور سواری و حتی شرکت در مسابقات داخلی و بین‌المللی رهسپار کنند.

ایمنی سازی پیست:
رعایت استانداردهای بین المللی و اصول ایمنی، مجاورت با دهکده سلامت آیلند و امکان ارائه خدمات اورژانس در صورت بروز حوادث احتمالی از جمله امکانات مجموعه پیست‌های آفرود آیلند است که مسابقات و تفریحاتی هیجان‌انگیز و ایمن را تضمین می‌نماید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا