مجله خبری

اولین واحدهای مسکن ملی کِی به متقاضیان تحویل داده می شود؟

اولین واحدهای مسکن ملی کِی به متقاضیان تحویل داده می شود؟

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین مرحله از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در خردادماه و تیرماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: هنوز آمار‌های ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن به صورت کامل در استان‌های مختلف جمع بندی نشده و با توجه به آن که این پروژه‌ها در شهر‌ها پیشرفت‌های مختلفی دارند بنابراین هنوز به آمار دقیقی برای تحویل این واحد‌ها نرسیده‌ایم.

ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

او درباره آخرین وضعیت ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر در مرحله اول و یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر هم در مرحله دوم ثبت نام کردند.

او ادامه داد: پالایش و غربالگری متقاضیان در مرحله اول به اتمام رسیده و ما در حال پالایش و بررسی مدارک متقاضیانی هستیم که در مرحله دوم ثبت نام کردند و البته عده‌ای هم در مرحله اول اعتراض داشتند که در حال بررسی و ثبت اعتراض این افراد هم هستیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۲۶۰ هزار متقاضی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند اظهار کرد: مدارک این متقاضیان در سامانه بارگذاری شده و ما در حال پالایش آن‌ها هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه نتیجه پالایش این ۵۰۰ هزار نفر هم اعلام می شود.

ثبت نام ۸۰۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از طریق پیامک

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: ۸۰۰ هزار نفر از طریق ارسال پیامک در این مرحله ثبت نام کردند که با توجه به شرایط کنونی کشور در آن دوره به جهت جلوگیری از خروج مردم از منازل خود این طرح راه اندازی شد و با توجه به آن که ما از این ۵۰۰ هزار نفر تنها یک کد ملی داریم بنابراین از طریق فراخوان به متقاضیان زمان‌باز بارگذاری اطلاعات را اعلام می‌کنیم.

محمود زاده تصریح کرد: تعهدی که ما برای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرده ایم، ۴۰۰ هزار واحد بوده که با تامین زمین توانستیم متقاضیان این طرح را ثبت نام کنیم، اما با توجه به آنکه در سال جهش تولید به سر می‌بریم استراتژی جدیدی برای حوزه مسکن در نظر گرفته ایم تا از طریق آن بتوانیم تولید مسکن را به صورت مستمر ادامه دهیم.

او یادآور شد: تولید مسکن به صورت مستمر نیازمند فراهم کردن بستر‌های مختلف بوده که طرح‌های آن در هیئت دولت مطرح شده و با توجه به آن که در سال جهش تولید هستیم بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های نهفته که در بخش خصوصی وجود دارد در جهت تولید مستمر مسکن حرکت خواهیم کرد.

آیا مسکن ملی به روزگار مسکن مهر دچار می شود؟

ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا حساس و با رکود مواجه شده است، گفت: کرونا در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور تاثیر منفی گذاشته است و با توجه به آن که حجم بزرگی از اقتصاد کشور را ساخت و ساز مسکن تشکیل می دهد بنابراین به نظر می رسد که این بازار هم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در آینده با نوساناتی رو به رو خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا