اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مقاومت دستگاه‌ها برای اختصاص ندادن اراضی مازاد خود به وزارت راه‌وشهرسازی/ ثبت ۵۰ درصد از اراضی مازاد دستگاه‌ها به نام وزارت راه‌وشهرسازی

تقی رضایی معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن نیز سند ۴۶ هزار هکتار زمین به نام وزارت راه و شهر سازی ثبت شده است گفت: طبق دستور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی بیش از ۶ هزار هکتار زمین دولتی را وزارت راه و شهر سازی برای تسریع در روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شناسایی کرده است.
او ادامه داد تا کنون سند حدود ۵۰ درصد آن‌ها به نام وزارت راه وشهر سازی ثبت شده است.
رضایی توضیح داد: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن از میان دستگاه‌های دولتی وزارت جهاد کشاورزی با واگذاری ۱۸۸۰ هکتار زمین، وزارت علوم با ۵۵۳ هکتار زمین و وزارت نفت با ۱۶۴ هکتار زمین به ترتیب ۳ دستگاه اول تا سومی هستند که بیشترین زمین را واگذار کردند.

معاون حقوقی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: استان‌های ایلام، البرز و اصفهان به ترتیب بیشترین واگذاری‌های زمین دستگاه‌های دولتی را به خود اختصاص دادند.
او با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک از همکاران خود در استان‌ها برای شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی کمک گرفته است گفت: با اجرای این طرح زمین‌های مازاد دستگاه ها در طرح جهش تولید مسکن استفاده می شود.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها دولتی اطلاعات اراضی مازاد خود را در اختیار دارند و اطلاعات اراضی دولت نیز در سامانه (سادا) موجود است.
رضایی بیان کرد: امیدوار هستیم همکاری دستگاه ها در این حوزه برای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا