مجله خبریراه و شهرسازی

تحویل ۸۰ هزار واحد نوساز در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه گفت: از ابتدای سال تا به امروز روند نوسازی بافت‌های فرسوده به ۵۷ هزار واحد مسکونی رسیده است که تا پایان سال به ۸۰ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر روند نوسازی و اجرای پروژه‌های بافت‌های فرسوده در ۶۳ هزار نقطه کشور در حال اجرا است و تا به امروز ۲۲۵ هزار واحد فرسوده نوسازی شده است‌.

به گفته وی، طبق آمارها، روند نوسازی بافت‌های فرسوده از ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در خرداد ماه امسال به ۲۲۵ هزار واحد رسید است و رشد تقریباً دو برابری در نوسازی بافت‌های فرسوده را در این مدت تجربه کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم شهرهای تهران و مشهد در نوسازی بافت‌های فرسوده در مقایسه با شهرهای دیگر  ۴۸ درصد بوده است اظهار کرد: مساحت بافت‌های فرسوده در ۹ کلان‌شهر کشور معادل ۲۶ درصد است و خوشبختانه روند اعطای پروانه‌های ساختمانی هم از ابتدای سال رشد دوبرابری داشته است.

آیینی در پایان تصریح کرد: تاکنون ۵۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده به بهره‌برداری رسیده است که این رقم تا پایان امسال به ۸۰ هزار واحد می‌رسد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا