امور حقوقي، فني قراردادها و بیمهبلاگ

بازدید از ملک و کنترل تجهیز کارگاه قبل از تائید فرم شروع به کار

بازدید از ملک و کنترل تجهیز کارگاه قبل از تائید فرم شروع به کار

توصیه می گردد ناظر قبل از ثبت گزارش شروع به کار، وضعیت تجهیز کارگاه را کنترل و بعد از اطمینان از تکمیل نواقص احتمالی، شخصاً فرم شروع به کار را در دفاتر الکترونیک شهر ثبت نماید.

توصیه می‌گردد که در هر روزی که ناظر قصد ثبت گزارش شروع به کار را دارد، مجدداً از کارگاه بازدید نموده و گزارش این مرحله را به هیچ عنوان به استناد بازدید چند روز قبل ثبت ننماید. زیرا ممکن است در فاصله این چند روز مالک یا سازنده اقدامات غیر اصولی و حادثه سازی (نظیر تخریب یا حتی گودبرداری) انجام داده باشد.

به منظور ثبت گزارش شروع به کار لازم است که مالک قبلاً نسبت به ثبت قرارداد حمل پسماند در دفاتر الکترونیک شهر اقدام کرده باشد، در غیر اینصورت معمولاً دفاتر الکترونیک گزارش شروع به کار را ثبت نمی‌کنند.

چون ناظر به طور دائم در کارگاه حضور ندارد، ممکن است در فاصله زمانی میان بازدیدها موارد مهمی از نظر ناظر دور بماند. لذا توصیه می‌شود که ناظر با همسایگان مجاور کارگاه ارتباط مناسبی داشته باشد تا از این طریق امکان آگاهی از این موارد فراهم باشد. این ارتباط خصوصاً در کارگاه‌های دارای گودبرداری بسیار مهم است و  امکان بازدیدهای مکرر از املاک مجاور را تسهیل می کند.

البته ممکن است برخی از افراد از ارتباط مستقیم ناظر با مالکین پلاکهای مجاور به روش‌های مختلف سوء استفاده کرده و با ایجاد مزاحمت‌هایی اشکالاتی در پیشرفت کار به وجود آورند.

 

بیشتر بخوانید: الزامات گزارش نویسی در ارائه خدمات مهندسی نظارت ساختمان

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا