بلاگپروژه های شاخص

خانه ماریا و خوزه

خانه ماریا و خوزه / معمار سرجیو سامپایو

اختصاصی ساختمان آنلاین: 

خانه ماریا و خوزه از طرف معمار، محوطه دارای مساحتی برابر با ۳٫۲۰۰ متر مکعب است، ۶۰ متر از جلو و ۸ متر هم از یک طرف، با دیگری اختلاف دارند. با توجه به خواسته های مشتریان که یک زوج سالمند با ۴ فرزند بودند، پروژه خانه ماریا و خوزه  باید یک طبقه باشد و همه استانداردهای در دسترس در آن وجود داشته باشد (رمپ، آسانسور، کافه در حمام، و غیره). توابع اصلی خانه – اجتماعی، تفریحی و معاشرتی – در یک حجم منشوری واحد توزیع یافته است که به طرزی ماهرانه و متناسب با زمین ساختمان و بدون دست زدن مستقیم به کف و از طریق ستون های فلزی، ایجاد شده اند.

خانه ماریا و خوزه

بخش های خدمات و گاراژ در زیر فضای اصلی قرار گرفته اند که محوطه خالی ناشی از ناهمواری های طبیعی روی زمین را پوشانده اند. همچنین، نمای ساختمان به صورت “جعبه بسته” نسبت به محیط اطراف خود قرار گرفته است که درون آن، یک ایوان بزرگ قرار دارد که باعث ادغام تصویری فضای داخلی خانه شده و اجازه ورود مقدار زیادی از نور را به محیط های داخلی می دهد. استخر بزرگی از جنس بتن آرمه به وسعت زمین اصلی خانه ساخته شده است که به عنوان یک استراتژی برای یکپارچه سازی فعالیت های مربوط به اوقات فراغت با زندگی اجتماعی خانه عمل می کند.

به گزارش ساختمان آنلاین: این پروژه از سیستم ساختمانی “خشک” صنعتی استفاده می کند – پانل های CLT و سازه های فلزی – که منجر به شکل گیری یک طرح پاک و کارآمدتر شده، و مخازن آب باران از طریق مخزن ها و برای استفاده مجدد برای آبیاری باغ در این ساختمان ساخته شده است. برای آسایش حرارتی ساکنین خانه از استراتژی هایی به این شرح استفاده می شود: سیستم های تهویه متقابل، ایجاد فاصله بین خانه و زمین برای جلوگیری از تماس بین ساختمان و رطوبت زمین؛ شیشه های چند لایه ویژه با انکسار حرارت؛ کنترل تابشی توسط بریس سولیل؛ بالکن ها و پانل های کشویی؛ پارتیشن ها و سقف های حرارتی آکوستیک و گرمایش تاسیسات هیدرولیک با استفاده از پانل های خورشیدی بر روی سقف.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا